Rampenissene er våkne

Det begynner å nærme seg desember og tid for at rampenissene Alfie og Buddy får komme ut av boden. I fjor blånektet de på å bli pakket ned i esker sammen med resten av julepynten for å bli stuvet bort i uteboden, så jeg lot dem ligge trygt og varmt i boden inne. I en skuff sammen med masse pynt og annet dill som vi ikke har plass til nå som vi bor i leilighet og ikke i et stort hus. Da jeg stakk nesen innom boden i dag, oppdaget jeg at rampenissene var våkne. De er vel spente på hvordan det står til ute i verden, og kanskje har de allerede begynt å planlegge rampestreker.

Jeg tok på meg strengstemmen og sa at de absolutt ikke får komme ut enda. Selv om taklyset var på en stund, betydde ikke det at jeg hadde tenkt å slippe dem ut. De lå der med vidåpne øyne og så absolutt ikke ut som de hadde tenkt å høre etter, så jeg lukket for sikkerhets skyld døra godt etter meg. Vi må nok være ekstra påpasselige de neste par dagene, så de ikke smetter ut hvis vi skal i boden en tur igjen.

Sannsynligvis, og forhåpentligvis blir det ingen rampenissestreker før 1. desember, men stikk gjerne innom her for oppdateringer! 😀

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

20 kommentarer
    1. Ja, det er ikke greit med sånne rampeunger uten puls. De lager like mye streker selv om pulsen mangler. Som Salt og Pepper. De skal få litt å gjøre framover på jobben, i forhold til noe julegreier 😀

      1. Ja, tenk at de får til så mye uten å ha puls, eller er det nettopp derfor de får til så mange rampestreker? Det blir nok artig både for Salt og Pepper og ungene på jobb når rottene slippes ut av sekken 😀

      1. Det er de så absolutt! 😀 Jeg kan anbefale å ikke slå på lyset der de ligger, for da kan de komme til å tro at det er 1. desember allerede… 😉

    2. De ligger nok der og planlegger årets rampestreker og er sikkert mer enn klare til å sette dem ut i livet.🤗👍🏻
      Vi hadde en sånn rampenisse på jobb hos oss ett år og du slette tid alt han fant på!🙈😨
      Jeg tror jeg hadde låst skuffen og kastet nøkkelen hvis det er to av samme sort du har liggende i skuffa di!😱

      1. Det gjør de sikkert. Det kreves kanskje litt planlegging for å få til rampestreker gjennom hele desember 😉 Har du fortsatt rampenissen? Bra den er langt unna, slik at den ikke tipser mine om gode rampestreker 🙈😨🤗 Ja, det er faktisk to av dem, og jeg er usikker på om låsing av skuffen ville hjulpet…

    3. Ja du må nok passe på Rampenissene så de ikke begynner med strekene sin før 1 desember. Det er nok ikke lett hvis de slipper ut av boden, hihi. Ønsker deg en fortsatt fin adventssøndag, klem 🤗

      1. Hihi 🤗 Jeg var akkurat innom boden for å legge på plass noe, og da sjekket jeg skuffen. De lå på plass, heldigvis, men jeg skal passe på! 😀 Fin søndag til deg i adventsstua di! 🙂

      2. Hihi 🤗 Jeg var akkurat innom boden for å legge på plass noe, og da sjekket jeg skuffen. De lå på plass, heldigvis, men jeg skal passe på! 😀 Fin søndag til deg i adventsstua di! 🙂

      3. Hihi 🤗 Jeg var akkurat innom boden for å legge på plass noe, og da sjekket jeg skuffen. De lå på plass, heldigvis, men jeg skal passe på! 😀 Fin søndag til deg i adventsstua di! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg