Skulle egentlig… et glass sherry

Jeg skulle egentlig ha vært med til Otta denne helga. Samboeren dro for å rydde et helt hus. Rydde, kaste, sortere, fordele… Jeg skulle bidratt, og besøkt familien til Bjørn. Men i realiteten var det nok like greit at de to brødrene fikk gjøre jobben i fred og ro. Jeg ville sikkert vært mest i veien. Dessuten trenger jeg mye lading før tur neste helg, en 60-årsfeiring som må prioriteres.

Bjørn kjøpte inn mat til meg før han dro til Otta, siden han tok med bilen. Jeg ga streng beskjed om at han ikke måtte kjøpe inn sjokolade til meg, for jeg skulle spise sunt. Men jeg fant sjokoladekake i fryseren, som lillesøster Tove har bakt, så da klarte jeg å fråtse litt likevel. Jeg har heller ikke laget meg middag, siden Bjørn bakte pizza dagen før han dro, og da ble det restepizza to dager på rad etterpå. Heldige, bortskjemte meg! 😀

Men jeg har ikke vært hjemme alene og sturet i helga. Trives veldig godt med alenetid også, men fikk besøk av ei god venninne på lørdag. Hun tok like godt med tannbørsten, sånn at vi kunne kose oss med et glass rødvin mens vi kikket på MGP. Det var – og du blir vel ikke overrasket? – Bjørn som hadde svippet innom polet etter jobb og handlet vin til oss. Han kjøpte samtidig med ei flaske sherry også, fordi jeg hadde ymtet noe om at jeg ikke hadde smakt det på 30 år. Det er forresten bloggeren Apecalypso og hans historie om besøket på Halvorsens Konditori i innlegget Tre kule bloggere som utløste behovet for et glass sherry. 😀

Siden jeg hadde invitert venninna på middag, og ikke bare vin og sherry, tilbød hun seg å lage middagen. Hun syntes at det var veldig lurt at jeg satt på en stol noen meter unna og bare kikket på, mens hun tryllet frem en lekker burgermiddag til oss. Da vi var gode og mette, var det på tide å skru på TV og la MGP innta stua. Vi er veldig flinke til å skravle, så vi fikk ikke med oss alle bidragene. Sherryen smakte for øvrig godt.

 

I dag har vi vært på en fin, liten tur ned til sjøen. Jeg skal poste bilder senere. Må bare innhente noen tillatelser først, og dessuten er det et bilde jeg er usikker på om skal få være med. Det må modnes litt. 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

 

10 kommentarer
    1. Høres ut som en lur prioritering ja, og lurt å spare på kreftene ❤️❤️❤️

      Hørtes kjempekoselig ut med venninnebesøk og middagslaging 😊 Godt å høre av sherryen smakte bra 😊

      Ønsker deg en superfin søndag ❤️🥰

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Sparer og sparer, men klarer aldri å fylle lagrene helt likevel. Men uansett nok til noe gøy. 😉 Håper søndagen din har vært flott! 🥰

    2. Yes sometimes it’s nice to spend time alone but lovely you had a nice day with a friend. Bjorn is very thoughtful to have food left, wine and sherry for you. Mum used to like Sherry and at Xmas we were allowed a very small drop to taste. I remember it used to burn the throat. Didn’t see the Eurovision final but I thought Ireland’s entry was a bit scary but we did well to qualify as we hadn’t made the final for a few years. I did like Sweden’s song but don’t think I heard Norway’s song. I’m sure there will be lots of celebrations for Bjorn’s 60th next week 😊🤗

      1. I need to look out for that burning sherry 🤣 The one Bjørn found was very mild, but still nice. Yes, Bjørn is always very thoughtful, and he deserves some attention on his 60th birthday! ❤️ The Irish entry in the Eurovision song contest was really special, and quite cool, although nasty as well, hihi. The Swedish song was by two young Norwegian guys, and the Norwegian song was filled with wolf cries… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg