Sommeravslutning på jobb som ufør

Kan man bli invitert på sommeravslutning på jobb når man er ufør? Jeg har i mange år savnet å være med på sommeravslutninger når skolene går ut i ferie. Som lærer er man vant til å bli invitert til avslutning sammen med personalet før sommerferier og juleferier, enten en avslutning med brask og bram, eller en av det roligere slaget med snitter og kaker. I flere år som ufør har jeg savnet dette, savnet å være en del av et miljø som markerer slike overganger. NAV er ikke akkurat den bedriften som inviterer til slike tilstelninger.

I år ble jeg imidlertid invitert til to sommeravslutninger. Den første var på TROVO, altså Trondheim voksenopplæringssenter. Jeg har jobbet som frivillig i ei gruppe med fremmedspråklige elever for å bidra med norskopplæringen deres på mandager. Ikke hver mandag, men de mandagene jeg har hatt mulighet. Det har vært både givende og hyggelig. 

På bildet med alle smilefjesene ser du noen av elevene og meg. Skikkelig blide er vi også, etter å ha fått mat og dessert, og selvsagt snakket masse norsk. Gaver fikk elevene også, og jeg med. Veldig overraskende. Bildet laget med malte kongler er det elevene som har laget. De arrangerte sommermarked sammen med lærerne i forrige uke. I tillegg til klær, som de selger i “Vårres Butikk” på skolen, solgte de der bl.a. selvlagde konglebilder, selvsydde handlenett og risposer (slike man varmer i mikrobølgovn og legger på f.eks. vonde og stive skuldre. Jeg gikk glipp av sommermarkedet siden jeg var i Drammen den uka.

Sommeravslutningen fikk jeg i alle fall med meg, og det ble en fin formiddag hvor jeg fikk kjenne litt på lukta av en sommeravslutning, og føle meg inkludert i et arbeidsmiljø. Tusen takk for i år til alle de ivrige og dyktige elevene, og hjertelig takk til mine medarbeidere Line og Gunn Åse!    

Takk for i år!
Til meg?

Står det ingenting om sommeravslutning nummer to, sier du? Det kommer i et eget innlegg om et par dager! 😀

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

14 kommentarer
    1. Jeg tenker det må være snodig å ikke være med på noen sommeravslutning, ja. Det er unektelig rart å delta på sommeravslutninger når en ikke er en del av den vanlige arbeidshverdagen også. Det kan jeg skrive under på. Men det er koselig å bli invitert og inkludert.

      1. Jeg er egentlig ikke en del av den vanlige arbeidsstokken på voksenopplæringssenteret, men en tilleggsressurs/bonus inn i grupper som jobber med norskopplæring og praksis. Det var derfor jeg var invitert med på avslutning for gruppa sammen med de andre lærerne der. 😀 Ja, veldig koselig både å bli invitert og inkludert 😍

      1. Koselig å ha kollegaer, ja, men disse er faktisk nye kollegaer 😀 Jeg jobbet tidligere som lærer på skolen ved St. Olavs Hospital, men har også jobbet litt ved voksenopplæringen tidligere. 😍

    2. Har jeg ikke tenkt på i min travle småbarnstilværelse, at sommeravslutning kan bli et savn en dag. Men når du sier det er jo det helt naturlig. Både for uføre og pensjonister.

      1. Det skal du jo ikke behøve å tenke på heller 😉 Der hvor jeg jobbet de siste årene før jeg ble syk, inviterte vi pensjonistene (altså de som tidligere hadde jobbet der) til juleavslutninger. De satte stor pris på det. Jeg fikk lovnader om at jeg også ville bli invitert til disse juleavslutningene, selv om jeg sluttet pga uførhet, men slik ble det ikke. Det er vel en mening med det også… 😀

    3. Så fint å lese at du blir inkludert på flotte sommeravslutninger! Du er flink å mobilisere og å bidra der du kan – Det er så flott! Og så koselig gave også da 🙂 Veldig glad på dine vegne og vel fortjent 🙂

      1. Ja, god følelse å bli inkludert 😊 Liker å bidra i settinger som er viktig for meg, og denne gaven ble litt symbolsk, siden mange av elevene har bidratt med å male og lage slike konglebilder. 😍 Tusen takk for varmende ord. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg