Spaniaturen som skulle være restitusjon

Da jeg planla å dra til Spania nå i høst, hadde jeg tanker om at jeg skulle bruke mye tid på restitusjon. Hvile, lade, få påfyll ved havet… Slik ble det ikke, og jeg burde selvsagt visst bedre. Jeg skulle jo tilbringe tid med døtrene mine, kjæresten til den ene, og dessuten venner som bor i Spania. Ei bloggvenninne, som også har ME, kom dessuten på besøk til meg i noen fine dager. Alt dette innebærer også at jeg ville gjøre mye koselig, som å dra ut på små utflukter, spise på restaurant og tilbringe hverdager med herlige folk.

I stedet for restitusjon ble det derfor ekstremt mye påfyll på trivselskontoen, noe jeg ikke ville vært foruten. Dette forbruket driver jeg og betaler på nå. Med renter. Først må rentene betales, og dette jobber jeg med enda. Det er bare tre dager siden jeg kom hjem, så denne lange nedbetalingen er slettes ikke så merkelig i min verden. Jeg aner imidlertid ikke hvor lang tid det vil ta før rentene er nedbetalt og jeg deretter vil kjenne at jeg kommer på plussiden igjen. Kanskje noen dager til, muligens noen uker, men veldig avhengig av hvor mye jeg klarer å spare!

Jeg har fått tilsendt mange gode ord og omsorgsfulle meldinger og kommentarer om at jeg må hvile og ta vare på meg selv, samt ønsker om god bedring. Tusen takk! ❤️ Folk blir vel lei av det også etter hvert. Det virker jo bare ei kort stund, denne ladinga, så lever jeg litt igjen, og dermed er jeg like tom på ny. Det skal bare en liten tur til, en spasertur eller et venninnetreff, så er jeg atter nesten tom for batteri på kroppsmaskineriet.

Det er sikkert flere enn meg som trenger lading og påfyll av energi på denne tida av året? Mange føler seg energiløse når vi går inn i mørketida. Da handler det ikke nødvendigvis om sykdom eller utmattelse, men “bivirkninger” med mørketida. Hva er det som øker energinivået ditt? Gir deg litt mer å gå på i hverdagen? 

Hvis du ikke fikk med deg lanseringen av det nye konseptet “Fredagsbildet fra Kristin” her i bloggen går, finner du det HER!

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

14 kommentarer
    1. Det som gir meg energi er egentlig å være ute, møte folk, og ikke tenke så mye på hvor kjip vinteren er og hvor sliten jeg er etter jobb. Det er folk og nye inntrykk som gir meg påfyll 🙂 Så der er vi forskjellige. Jeg blir mer tom og utafor av å sitte hjemme å tenke for mye jeg.

      1. Vi er ikke sååå forskjellige, hihi, for jeg får også energi av å møte folk og av nye inntrykk… Men forskjellen er vel at jeg ikke tåler like mye av det, eller ingenting noen fanger. Og ikke den jobbiten først. Men jeg blir i alle fall veldig glad av det! 😍

    2. Energi er ikke lett, håper du får ladet etter hvert….
      Jeg får energi av å se folk og gå lange turer…
      Sitte i en sofa og skravle med folk – da går jeg rett i kjelleren..Energien forsvinner og migrene kommer…
      Men husarbeid og turer i skog eller by gir masse energi..Altså gå og gå og gå…

      Masse god bedring! ❤️

      1. Tusen takk ❤️ Huff, trasig at du går i kjelleren av å sitte i sola og skravle. Det har kanskje med konsentrasjonen å gjøre, at det blir krevende? Migrene i tillegg kan tyde på det. Jeg får forresten også migrene eller hodepine når jeg har overforbrukt energi (som jeg ikke egentlig har). Det er gjerne et signal fra kroppen. Men godt at du vet hva kroppen din vil ha mye av. 😉

    3. Jeg er vel ikke så veldig overrasket, for det ble et hektisk program på deg denne gangen 😉 Men håper du snart er oppe og hopper igjen, – ja, ikke nødvendigvis bokstavlig talt, men sånn energimessig 😉

    4. Klem herfra og i allefall superglad for at du tok i mor meg på besøk. Krya om dej❤️ Du har god selvinnsikt og erfaring så jeg håper og tror du klarer å styre deg riktig mot bedre dager etterhvert. Håper noen varter opp deg litt nå. Jeg vet hva det vil si å ha ME. Å ha noen innpå meg over lengre tid er veldig vanskelig. Noe av det som tapper meg mest. Men jeg elsker jo også å være sosial! Og vil så fjerne være med! Forstår deg så inderlig godt. ❤️

      1. Returklem til deg 🥰 Jeg vil gå så langt som å si at det ble stor suksess med besøk av deg i Spania, Monica! ❤️ Synes vi hadde det skikkelig morsomt og koselig, og at vi tok hensyn til hverandre også. Men det er vel noe med dette at man tappes for energi just the same, også om man bare sitter rolig i sofaen. Kanskje vi må legge inn flere pauser med sovemasker ved en annen anledning, jeg også! 😉 Oh yes, jeg får mye godt stell, er bortskjemt med det. 😊

    5. Jeg elsker alle årstidene – alt har sin sjarme – og mørket trekker meg ikke ned. Liker å tenne lys i mørketiden og fyre i peisen og gå turer ute i naturen. Det som trekker meg ned er smerten i kroppen, og energitapet pga det. Og selvfølgelig om det blir for mye stress og slikt…. Tåler ikke for mye folk over for lang tid. Trives i stillhet og egentid og tosomtid med min kjære C 🙂
      klems og gode ønsker <3

      1. Enig i at alle årstidene har sin sjarme 🤗 Jeg synes du er flink til å ta vare på de ulike mulighetene som årstidene gir, også helt for deg selv. Det er alltid spennende å se de flotte bildene dine og hvordan du koser deg og er kreativ ute i naturen! Men ja, smerter kan gi mye energitap! Jeg har nok litt å lære av deg som trives i stillhet og med egentid. Har oppdaget at jeg kan trives med å ha egentid, og det hadde jeg aldri trodd for noen år siden. 😊

    6. Det er viktig at også trivselskontoen blir fylt opp, for da kan du nye de gode minnene i mens du ligger på lading. Du skal ikke tenke på at vi som er innom bloggen blir lei av å høre om ME og hvordan det påvirker deg, for det gjør det ikke. Det at du forteller om det gir jo oss et innblikk og en forståelse av hvordan det er ❤️ Jeg har ikke ME, men sliter allikevel med tomt batteri når høsten og vinteren kommer når kroppen blir kald. Kan selvsagt ikke sammenlignes, men gir meg en liten ide om hvordan det er å ha det sånn hele tiden. Håper at søndagen din blir god, masse varme klemmer 🥰

      1. Det er sant, for jeg nyter virkelig av det jeg har lagret i minnebanken min! Og spesielt når jeg ikke orker annet enn å ligge på lading. Jeg håper jo at det på en måte kan være “nyttig” for andre å høre om hvordan livet med ME kan fortone seg, men ble veldig glad for det du skrev! Tusen takk! ❤️ God søndag til deg også, med en bamseklem som vedheng 🥰

    7. I don’t like the dark mornings and evenings and don’t do well in winter so I don’t think there is anything that helps me with lack of daylight. I often say I wish I could hibernate until March 😅

      1. It is actually very important to get a bit of daylight durig winter, too. Haha, I think a lot of people would miss you if you took on a habit to hibernate for months during winters 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg