Gift mot innbruddstyver / Poison against burglars

Gift mot innbruddstyver / Poison against burglars

English further down

Neida, jeg har ikke fått meg jobb i Skadedyrkontrollen. Men de siste to kveldene har jeg utstyrt meg med ansiktsmaske og briller og sprayet med denne store flasken med gift på kjøkkenet og på badet, hvor innbruddstyvene har en tendens til å trives.

Jeg vet ikke om denne sprayen som jeg kjøpte nå sist, er bedre enn den som kun er beregnet på møll, men nå har det faktisk gått to hele dager uten at jeg har sett en levende møll. Det har heller ikke dukket opp flere i møllfellene. Jeg har sett noen egg på de faste plassene i kjøkkenskapene, så problemet er ikke ute av verden enda. Men det er håp om at jeg vinner kampen.

Denne nye giften som jeg kjøpte på Mercadona supermarked, skal virke mot mange typer insekter, som du kan se på det nederste bildet. Da jeg var på butikken i dag, kjøpte jeg laurbærblader og blank eddik. Nå skal laurbærblader dekorere på hyller og i skap, innimellom mat, kopper og kar. Dette skal forebygge mot møll. Og så skal jeg bruke hvit eddik i vaskevannet. Man får mange tips ved å google! Blank eddik stod forøvrig sammen med vaskemidler på butikken, ikke sammen med matvarer som i Norge.

HER kan du lese om min hittil to måneder lange kamp mot møll.

På handel… / Grocery shopping…
Laurbærblad og eddik i kampen / Bay leaves and white vinegar in the fight
Ny møllsmekke. Foreløpig ubrukt. / New moth swatter. Not yet used.

English:

No, I did not get a job in some pest control company. However, the last two nights I have equipped myself with a face mask and glasses to spray with this large bottle of poison in the kitchen and in the bathroom, where burglars tend to thrive.

I bought this bottle a few days ago. I don’t know if this spray is better than the one that is intended for moths only, but now it has actually been two full days without me having seen a living moth. Nor have more appeared in the moth traps. I’ve seen some eggs in the usual places in the kitchen cupboards, so the problem is not out of the world yet. Still, I think there is hope that I will win the match.

This new poison that I bought at Mercadona supermarket will work against many types of insects, as you can see in the picture below. When I was at the supermarket today I bought bay leaves and white vinegar. I will decorate with the bay leaves on shelves and inside cupboards, in between food, pots and pans. This should prevent moths from coming. And then I will use white vinegar in the bucket with soap and water. You get many tips from google! By the way, white vinegar was placed together with detergents in the store, not with foodstuffs as it is in Norway.

HERE you can read about my two months’ fight against the moths.

Her ser du hva giften er mot (polillas = møll) / This is what the poison is against (polillas = moths=
4 kommentarer
    1. Så bra at du kanskje ser en ende på de ubudte gjestene nå.
      Eddik tenkte jeg at jeg skulle prøve på forskjellige ting og tang jeg også. Leser stadig om ting den bli brukt til. Laurbærblader kan nok hende er et lurt triks også. Får virkelig håpe det virker😊
      Ønsker deg en fin møllfri dag.
      Klem😙

      1. Hadde virkelig håp om at det kunne være slutt på møllene nå, men i går kveld dukket det opp to nye flygere på badet… Mulig jeg må tilkalle hjelp. Men skal prøve å vaske om igjen på utsatte steder først, med eddik. Ja, eddik er et godt kjærringråd for mye. Bl.a. i vinduspussing. 🙂 Tusen takk, og klem tilbake. 🙂

    2. Håper du blir kvitt de ubudne gjestene dine. Lurt å ha remedier for den krigen ja 👍😊

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, håper virkelig det! Nå lukter det eddik både her og der. Dagen kunne vært bedre, men det er jo tross alt fredag 13. Ønsker deg også ei superfin helg! 🙂 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg