Hadde jeg ikke lagt ut nok spor?

Grethe og jeg i et oppoverbilde 😀

Hadde jeg ikke lagt ut nok spor i gårsdagens innlegg Jeg skal på tur – Gjetter du hvor?? Jeg trodde at jeg hadde lagt ut mer enn nok hint og informasjon i bildene og teksten til at flere kom til å skjønne hvor jeg skulle på tur, men der tok jeg feil. Enten var det for vanskelig, eller så er det veldig få av dere som er innom og leser bloggen min som jobber som privatdetektiver eller etterforskere i politiet.

Jeg skrev at jeg skulle fly, og på bildet av kofferten i innlegget kan du se at billetten har grønn logo. Altså skulle jeg reise med Widerøe. Kjolen i kofferten er bare et hint om at jeg skulle til et solfylt sted. På bildet hvor jeg står ved siden av skjermen på flyplassen, ser du en oversikt over avgangene, også hvilke Widerøe-fly som går på den tiden blogginnlegget ble postet. Og jeg skrev at jeg ville være på vei når innlegget ble publisert. Om du tar en titt, vil du kunne gjette at jeg skulle til Sandefjord Torp, siden jeg skulle sørover. Perlen blandt kystbyene, som ligger i overkant av en times kjøretur sør for Torp, er Kragerø. 🙂

Kragerø – Her kommer jeg!
Smale, koselige veier ned mot Kragerø by
Kragerøs fødevareforetning
Bygater i Kragerø

I dag er det lading som står på planen først og fremst, i alle fall til venninna mi kommer hjem fra jobb. Jeg vet at reisedager er krevende, så da kan det være greit å legge inn en ekstra “feriedag” til å hvile før jeg er klar for aktivitet. Planen videre er å ta ting i “Kari-tempo”, som Grethe kaller det. Grethe og jeg har kjent hverandre siden vi var 19 og 20, har mye felles, også felles opplevelser, og det er herlig å kunne være her i Kragerø sammen med henne i noen dager. Det blir mye jabbing, gode måltider og fantastisk mye trivsel, men også litt sightseeing.

Allerede i går fikk jeg en liten omvisning. Grethe kjørte en runde i Kragerø by før vi svingte opp til leiligheten der hun bor. Jeg er fasinert over hvor fint det er her. Du ser noen av bildene jeg tok fra passasjersetet underveis i dette innlegget. 🙂

 

Vi skulle til å kjøre inn i gågata, men det var jo ikke lov, så da måtte vi snu 🙂
Historisk plass i Kragerø
I sentrum av Kragerø
Kragerø kirke

 

Tusen takk til alle som kommenterte og kom med forslag til hvor de trodde turen gikk! I innlegget som jeg la ut på FB, var det et par som faktisk gjettet riktig! 🙂 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link 

 

Vakre Kragerø
19 kommentarer
      1. Hihi, dette er veldig sør for meg 😂 Men fant jo ut at de har ikke bløte konsonanter her en gang, så må nok ta en titt på kartet 😀

    1. Sååå vakkert!🤩
      Her kan jeg bare drømme meg bort og lengte mot varmere dager mens sludd og vind gjør jobben sin ute hos oss.
      Nyt helga!🌹

    2. Jippi, jeg gjetter riktig! Og jeg jukset ikke altså 😉 Selv om jeg klikket først inn på dette innlegget ditt. Da jeg så at du hadde en “gjettelek” på gang, måtte jeg klikke inn på hovedinnlegget med en gang for å prøve å finne ut av det. Og siden jeg har vært både der og på Torp “ørten” ganger, så klarte jeg å resonnere meg frem til Kragerø, – ju-hu hehe 😉

      1. Hurra for du gjettet riktig! 🤗 Og til og med “skjønte det”! 😀 Nå ble jeg glad, for det var visst mange som ikke klarte å gjette eller resonnere seg frem til at jeg skulle til Kragerø. Og da har jeg vel vært for grådig med hint og tips 😀

    3. Som alle de andre så klarte heller ikke jeg å plukke opp alle hintene dine 😉
      Kragerø er jo en sånn koselig by, så du kommer garantert til å få noen fine dager der. Kos deg masse med venninnen din, og ha en fortsatt fin fredag, klem 🥰

      1. Huff, det var visst ikke noen gode hint. Jeg tenkte likevel at kanskje du, med din frøken detektiv-erfaring, klarte å gjette! 🤗 Det ble superfine dager i Kragerø, med varmt og godt vær og mange fine venninnestunder 😊 Returklem 🥰

    4. Jeg håper å kunne vandre litt i Kragerø i sommer. Jeg skal til Porsgrunn og Sandefjord og altså kanskje til Kragerø.

    5. Such a beautiful place, no wonder you wanted to visit there 🤗 and of course enjoy some quality time with your friend. 😊 Looks amazing…

    6. Så det var dit du skulle altså! Kragerø er kjempefin – håper du kan kose deg max (selvom jeg så over her at du sliter litt nå)! En god klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg