Hyggelige bloggere / Nice bloggers

English further down

Bloggere kan være ganske hyggelige mennesker. Mange kan nok tenke at bloggere er et eget folkeslag med oppmerksomhetstrang som er humørsyke og spyr ut mye edder og galle. Men her, som i alle aldre “grupperinger”, fins det like mange arter som i arken.

Og du leser jo min blogg, gjør du ikke? Jeg tror du finner lite surhet og negativitet i bloggen min. Felles for alle bloggere er at de skriver for en mottaker, et publikum, og at de har et budskap. En blogg er personlig, og det gir ganske mye frihet. Jeg har valgt å ha fokus på livet med ME. Jeg ønsker å bidra til bedre forståelse for sykdommen og at man samtidig kan ha MEning i livet.

Jeg har lært mye gjennom bloggingen, både om meg selv og om andre. Desssuten har jeg fått flere nye venner. Jeg opplever at jeg møter mange hyggelige mennesker, som har sine spørsmål, utfordringer, problemer, meninger og ulike motivasjoner for sine valg. Det utrolig spennende.

I bloggverdenen kan jeg komme og gå som jeg vil, avhengig av tid og lyst, og selvsagt avhengig av form. Det blir litt som ellers i hverdagen, og man kikker oftere innom (bloggen) hos dem man liker godt. I går fikk jeg en overraskende hilsen i posten, av en blogger som tydligvis ville ha meg ut på tur. Det ble da en luftetur med nybilen for å hente post i gammelhuset, som Posten ikke hadde klart å videresende. Etter en kopp te med den nye huseieren, gikk ferden videre til hentepunkt for postsendinger på Heimdal, hvor jeg leverte inn hentebrev i innbytte for en spennende konvolutt.

Jeg klarte å vente med å åpne sendingen til jeg var hjemme på Ranheim igjen, ved dagens turslutt. Litt øving på utsatt behovstilfredsstillelse der! Inni konvolutten lå det et koselig kort og et sitteunderlag. Det tolker jeg som at jeg skal ut på flere turer, men kanskje neste gang ut i friluft?! Tusen takk Utifriluft! HER er link til blogginnlegget hennes hvor bildet mitt fikk være med i fotoutfrodringen.

Og akkurat nå fikk jeg inn en turavtale med min venninne Hilde. Hun sendte meg en morsom videosnutt, med ideer for hva man kan gjøre om man synes koronatiden er kjedelig. Bl.a. var det en skigåer som gikk tur i dinosaurkostyme i denne videosnutten. Jeg foreslo straks at hun kan låne giraffkostymet mitt på skitur. Hun, derimot, ville heller låne det på sykkeltur. Det ante meg at hun ville akseptere utfordringen, men kanskje blir det enda morsommere på sykkel, kanskje i skibakken… Vi har ikke spikret tid og sted enda, men det ser altså ut for at dette blir tidspunktet for innvielse av det nye sitteunderlaget mitt! 😀

English:

Bloggers can be quite nice people. Some of you may have the impression that bloggers are a certain kind of people with a desire for attention who are moody and continue to spew forth malevolence. Anyway, as in all other groups of people there are different kinds among bloggers, too.

And you do read my blog, don’t you? I’m quite sure you will find very little sulking, grumpiness and negativity in my blog. What all bloggers have in common is that they wish to transmit a message to a recipient, to an audience. A blog is personal and that gives you quite a lot of freedom. I have chosen to focus on life with ME/CFS in my blog. I wish to contribute to a better understanding for this disease and that you can still have MEaning in life.

I have learnt a lot through blogging, about myself as well as about other people. Besides, I have got several new friends. I find that I meet many nice people, who all have different questions, challenges, problems, opinions and various motivations for their choices. I find that very exciting!

In a bloggers’ world I can come and go as I please, depending on what I want, how much time I have available and my energy level. It’s a bit like how things are in everyday life, and you visit (the blog of) those you like the most. Yesterday I got a nice surprise in the mail, from a blogger who obviously wanted me to go out. So I went for a little excursion in our new car to pick up mail in the house where I used to live until recently, as the Norwegian Postal Service had not been able to forward our snail mail. I had a nice cup of tea with the new house owner and afterwards the journey continued to the pick-up-point for mail delivery at Heimdal to collect the parcel in exchange for the pick-up-note.

I managed to postpone opening up the present until I was back home at Ranheim, ie. at the end of my little excursion. A little practice on putting off the need to become satisfied doesn’t hurt! There was a cozy card and an outdoor foldable seat pad inside the envelope. I take it as a sign that I should go on more trips or excursions, but probably outside in nature next time?! Thank you so much, Utifriluft! You can read her blog post where I participated in the photo challenge HERE.

And just now I made an appointment with my friend Hilde to go on an excursion. She sent me a funny youtube video with funny ideas for what to do if things get boring due to the corona restrictions. Among other clips there was one of a skier in a dinosaur costume. Immediately, I suggested that she borrow my giraffe costume for skiing. She, on the other hand, would rather use it for a trip on her bike. I kind of guessed that she would accept the challenge, but I suspect it will be even more fun on a bike ride, preferably on the snow slopes. We have not decided when and where for it to happen yet. However, this will probably be the best time for initiation of my new seat pad! 😀

16 kommentarer
    1. Veldig koselig! Vi får ta de med oss når vi skal på tur til Hansbakkfjæra 😀
      Fint innlegg om oss bloggere. Artig at vi er forskjellige, og koselig å stikke “innom” på besøk til både deg og andre bloggere. God fredagskveld! Klem 🙂

    2. Å så koselig innlegg, Kari! Blir varm i hjertet! Så gøy at sitteunderlaget kommer ut på tur snart! Snart vi får lese om det? Kos deg med fredagskvelden 😘klem

      1. Tusen takk, og så koselig, Margrethe 🙂 Har en plan om tur med sitteunderlag og foto shoot i løpet av neste helg, så da må det dokumenteres i etterkant. 😉 God lørdag til deg! 🙂

    3. Kjempekoselig blogginnlegg du har skrevet 😊Sitteunderlaget var kjempefint, og det blir greit å ha med seg på turer.
      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Så koselig innlegg❤
      Det er mange fine mennesker å bli kjent med på blogg . Det er jeg helt enig i. Mange forskjellige koselige mennesker. Håper du kommer deg ut med sitteunderlag og fotoapparat. Gleder meg til å se bilder😊
      Tvi-tvi….og kos deg på tur😚

      1. Tusen takk, Mona Iren ❤😊 Ja, og fint at vi er forskjellige! Gikk en tur for et par dager siden, for å sjekke hvor langt det er til busstoppet. 12 minutter senere lå jeg på lading hjemme, siden kroppen fikk sjokk av all trimmen. Men det er en start. 😀

    5. Hurra for Utifriluft og for deg. Ja, vi er jammen heldige som får gaver i posten. Fint med bloggverdenen. Som du sier, der bestemmer vi selv etter humør og form, pluss at vi besøker de vi vil, når vi vil. Jeg har blogget i 12 år og det har jeg ikke tenkt å slutte med heller. Jeg tar pauser når det passer meg og mine bloggvenner er det når jeg kommer tilbake. Veldig koselig. Ønsker deg en finfin kveld hos deg 🙂

      1. 😀 Herlig at det er mange flere muligheter enn begrensninger i bloggverdenen! 😉 Selvråderett og selvbestsemmelse er ikke dumt, og det er deilig at det ikke stilles krav, med unntak av de kravene vi oppretter for oss selv. Du har sannelig lang erfaring med blogging! Har en følelse at jeg heller ikke kommer til å “gå tom” for ting å skrive om, men pauser er veldig greit, ja. 🙂 Ha en super dag og kveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg