Mangel på regn, og vannet er stengt av

I hele sommer og høst har spanjolene gått rundt og ønsket seg regn. Det kan gå mange uker uten at det kommer en eneste regndråpe. I løpet av de tre ukene jeg har vært her nå i høst, har det kommet nok regndråper til såvidt å dekke terrassen to ganger. Nok til at støv og sand som har samlet seg på taket, finner veien ned på gulvet og moppen må frem. Men det blomstrer til tross for mangel på regn. Fordi spanjolene vanner og passer på hager og byområder, slik at det blir frodig og vakkert.

Langs landeveien og oppe i fjellene er det imidlertid tørt, noe som også medfører stor brannfare. Vannreservene tømmes. I dag har jeg ikke vann i kranene i leiligheten. Det er sjelden eller aldri noe problem til vanlig, men akkurat i dag skal vannrør i borettslaget rengjøres, og alt vann er stengt av helt til i ettermiddag. Jeg har forberedt meg og fylt opp flaster med drikkevann, fra det nye smarte vannrensesystemet vi har på kjøkkenkranen, som vi også har kjøpt ny. Bjørn var rørlegger og fikset den saken. Eller har jeg fylt opp bøtter med vann på badet, sånn at jeg bl.a. har noe å skylle ned i do med. Én dag uten vann går helt fint, men to eller flere hadde blitt problematisk. Vann må vi ha! 

 

Ny kjøkkenkran og vannrenser

 

Blomsterbildene i dette innlegget har jeg tatt litt her og litt der i nærområdet. 🙂 

 

 

Om du vil se flere blomsterbilder, kan jeg anbefale en titt innom Lindas blogginnlegg Super-koselig besøk hos Kari!

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!

Link til blogginnlegget på Facebook.
Link til innlegg på “story ” på Instagram.
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

6 kommentarer
    1. Nydelige blomster!🤩
      De er nok mer vant til det tørre klimaet også vil jeg tro.
      Vann er vi helt avhengige av og klarer oss ikke lenge uten. Håper de er ferdige til forventet tid.🤗

      1. Ja 🤩 Og som du sier, er nok blomstene vant til å klare seg der det er tørt. Fortsatt ikke vann i kranene her, men jeg har så det holder, og kanskje kan jeg vask klær til kvelds. 🤗

    2. If we could just send you some of our plentiful rain and in turn Spain send us the sunshine 😂 the flowers are so beautiful, amazing. Having no running water is a big problem if it goes on for days 😲

      1. Yes, that would be perfect, and the Spaniards would appreciate it very much! There’s too much rain in Norway as well, but I think the distance for it to get to Spain is too long… 😂 I knew they would cut off the water, so I was prepared. But if I hadn’t known it would have been a problem for sure! 😲

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg