Rampenissene lager akebakke i Spania

På selveste solsnudagen ville rampenissene ut for å ake. Her i Spania er det ikke snø. De kreative rampenissene fant imidlertid ut at dopapir kunne brukes. Fargen er jo den samme, og i trappa ned til gata nedenfor oss ble akebakken bygd. To silikonlokk fikk fungere som rumpeakebrett.

Da de satte utfor bakken, oppdaget de en stor tiger som kom spankulerende for å se hva som var i gjære. Jeg skal si deg de fikk det travelt med å rutsje nedover trappa! Slike spanske tigre har vi ikke hjemme i snøland, og denne kunne jo være sulten på rampenisser. Men kanskje var tigeren mest nysgjerring bare. Den hadde sikkert ikke sett hverken akebakker eller rampenisser før.

Tigeren holder for øvrig til i jungelen litt lenger ned i trappa, der den har et lite hus og får mat servert av hyggelige naboer. Det skulle ikke forundre meg om den spiser julemus.

Mens rampenissene var i gang med leiken i akebakken, dukket en herremann med en diger svart hund opp på toppen av trappa. Jeg ble straks litt skepisk. Tenk om dette var en rampenissespisende hund? Kanskje tenkte mannen det samme, for da han så rampenissene, dro han med seg hunden nedover gata i motsatt retning i stedet. Puh!

Rampenissene syntes det var merkelig at det  dukket opp et maurtråkk midt i akebakken, men de akte til det kom et vindkast som gjorde at akebakken ble ubrukelig. Det var kanskje like greit, siden de ikke hadde tatt på solkrem og kunne blitt solbrente i de vinterbleke ansiktene sine. 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

16 kommentarer
    1. Du er sååå kreativ 🙂 Helt fantastisk. Det var nesten så jeg hadde spent på meg skiene og kommet bortom og aket i bakken, – om jeg hadde hatt ski da 😉

      1. Det er nok rampenissene som fisker ut kreativiteten min 😉😄 Tror det kunne blitt en humpete og skranglete skitur på deg, siden trappa er temmelig lang! 😂

        1. Er det den trappa som er like bortenfor skolen på vei ned mot sentrum og togstasjonen tro? For den er lang ja 😉

    2. Akebakke i Spania 😲 Nå har jeg sett det også 😄
      Flott at de er så oppfinnsomme da 😂
      Kreativt påfunn ja 😀

    3. Utrolig kreativt. Bra at du hjelper rampenissene når lysten til å ake blir stor.
      Viktig at du husker solkrem neste gang.

      1. Haha, ja, skal ta frem solkremen sånn at den er klar til neste gang 😀 Rampenissene trengte bittelitt hjelp denne gangen, siden bakken var så lang. Dessuten var det andre som hevdet de hadde rett til å bruke trappa, som jeg måtte holde unna 😀

      1. Hahaha 😀 Men huff, du har så rett… Og her i Spania kan politiet være skikkelig strenge! Faktisk litt skumle, synes jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg