Dukene fra Fauske kom i tide!

Siden vi drar til sydligere strøk i jula i år, har jeg ikke julepyntet så mye hjemme her i Trondheim. Juletreet får bli stående ute i boden og hvile frem til neste jul, men en del av de hyggelige nissene har likevel krøpet inn i varmen. De laget en koselig atmosfære for oss da vi hadde førjulsselskapet med familien i går. Dukene fra Fauske kom også frem i tide, så i år ble det pyntet med stilige duker fra “Diamanten”! De røde har fått innvilget hvileår.

Når vi kommer hjem fra Spania, er jula over og det et nytt år. Da kan det passe bedre med nyttårsduker, tenker jeg. Det var nettopp denne tanken som gjorde at jeg begynte å søke etter hvite duker ispedd gull- eller sølvtråder. Jeg så for meg duker som kan brukes både til jul og nyttår. Imidlertid maktet jeg ikke å rase rundt i butikker og lete, så jeg begynte å lete på det store nettet i stedet. Det måtte da gå an å finne slike duker i butikker i Trondheim via diverse hjemmesider, slik at jeg slapp å slite meg ut på jakt? Evt. få dem tilsendt i stedet? Det var da nettstedet til en butikk på Fauske dukket opp, Diamanten!

Denne butikken hadde løpere og putetrekk som jeg ønsket meg i hvit eik, både med gull-tråder og sølvtråder. Men dessverre ikke mange nok i én av fargene. Jeg ga imidlertid ikke opp så lett, og sent en søndag kveld skrev jeg til Diamanten og spurte om de kunne hjelpe meg. Kort tid etter, faktisk den samme søndagskvelden, kom det svar. De hadde løpere og putetrekk i hvit eik med sølv, og spurte om jeg ønsket at de sender. Ja, selvsagt! Vi kommuniserte per mail et par runder i etterkant, og plutselig var en pakke fra Fauske på vei til meg! 🙂

Duker og putetrekk fra Fauske

Det første jeg så da jeg åpnet pakken var et par små duker som glinset i gull på det hvite, noe jeg ikke hadde bestilt… Men det viste seg at løperene og putetrekkene jeg hadde bestilt i hvitt med sølv, også lå der. Så da var nok de to brikkene en hyggelig bonus. Jeg fikk forresten 30 % avslag da jeg bestilte, og betalte ikke porto heller. Hva slags butikk er Diamanten egentlig? En skikkelig snill butikk med utrolig snille ansatte som tar godt vare på kundene sine? For en service! Jeg er både forbløffet, forundret og overrasket på samme tid. Store smil sendes nordover til Diamanten på Fauske fra meg, nabobyen til min barndoms hjemby Bodø. ❤️ 

Lille julaften-feiringen som vi tok på forskudd i går ble koselig, hyggelig og trivelig! Den gikk altså helt etter planen! 

I kveld pakker vi kofferten, og da rekker vi faktisk en lille julaften i Spania også i år. Det blir ikke like julete som hjemme i Norge, men det tar vi igjen til neste år når det er “vår tur” til å ha barna våre hos oss på julaften. ❤️

HER finner du oppskrifa på den sagnomsuste makaronisalaten min. 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

12 kommentarer
    1. Jeg har pyntet mindre en deg i år, men fordelen er jo at da slipper man jo å rydde på plass også 😄Veldig stilfulle og eksklusive puter og duker

      1. Hehe, kjekt å slippe en stor ryddebortjulepyntaksjon, ja 😀 Og du har jo annet å tenke på i år! Vi har i alle fall satt juleeskene lett tilgjengelig, så det skal være greit å plukke sammen alt når vi kommer hjem. Og de stilige dukene skal få ligge så lenge det er vinter. 🤗

    2. Looks lovely, great when you get good customer service from a store, it makes all the difference. Have a lovely Xmas in Spain. 🌞🎄

      1. Yes, this store really did their very best to please me! Xmas in Spain is nice and sunny! 🌞🎄 Hope you are enjoying your Xmas in Eire! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg