Dumt å introdusere henne for favoritter?

Jepp, hun likte dem!

Jeg er usikker på om det har vært lurt å introdusere henne for mine favoritter eller ikke. Kanskje er det dumt å vise henne hvor søtt og godt livet kan være her i Spania? Det ser nemlig ut til at jeg nå har fått en konkurrent når det gjelder tilgangen til min favorittsjokolade på Mercadona, de himmelsk gode donutsene på SuperCor, som ligger litt lenger bort, og ikke minst de fantastiske churrosene på den koselige kaféen Dame Chocolate på vei til både det ene og det andre. Hva tror du?

Det skal mye til før noen kan konkurrere med min kapasitet mht. sjokoladespising, men det ser faktisk ut til at jeg har fått selskap. Nå gjelder det bare å kjøpe inn tilstrekkelig  av favorittene til at vi har store nok mengder til uoverskuelig fremtid. Jeg skal innrømme at det er veldig koselig å kunne ha selskap og dele på søtsakene!

Som du ser av bildet øverst, har Monica fått sansen for churros. Hun har allerede begynt å spise dem med begge hender. I tillegg strekker hun hals for å være sikker på at alle smilene blir med innabords. Eller var det kanskje også litt for å imponere de kjekke spanjolene i bakgrunnen? Her skal ingenting gå til spille! Jeg mistenker dessuten at dette kan være et nytt sjekketriks…

På de følgende bildene ser du hvordan jeg prøver å gi Monica instruksjoner og opplæring med den hensikt at hun skal ha full utnyttelse og nytelse av churros duppet i tilstrekkelig mengder nutella. Tror du jeg lyktes?

Først mediterer man, får noen indre syn
Deretter lytter man etter beskjeder og tar hensyn til churrosenes vilje
Deretter får man klarsignalet og kan glede seg til himmelsk gode smaksopplevelser
Nam!

Da jeg åpnet kjøleskapet for å ta meg en bit av denne sjokoladen nå nylig, oppdaget jeg at den allerede var åpnet. Hvem andre enn Monica satt blidspent ute på verandaen under markisen (sjokolade trives ikke i sol) og latet som hun var travelt opptatt med å lakkere tåneglene. Sulten var hun ikke, sa hun, var bare kaffetørst. Vi kjenner jo alle unnskyldningen til kaffedrikkerne om at de er kaffetørste når de i virkeligheten vil ha sjokolade!

Donuts

Det var visst ikke nok med én donut. Muligens var det jeg som prakket på Monica vanen med å spise to donuts av gangen… Det skal jo ikke mange runder til før man kopierer denne vanen. Du har kanskje lest om hvorfor man bør spise to i stedet for bare én? Det er faktisk veldig snilt og til glede for mange. Les og lær HER (om donuttrikset) og HER (om vektnedgang pga. donuts!

Ha en god dag!

 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

 

12 kommentarer
    1. Er det Nutella-sjokolade til Churrosene??? Kanskje jeg likevel skulle blitt med den dagen vi nesten dro dit da? Jeg har spist det bare en gang, og da duppet vi den i varm sjokolade, litt mørk sjokolade. Det synes jeg ikke var noe særlig. men Nutella!!! Da stiller saken seg annerledes hehe 😉 Next time…

      1. Vi voksne må jo selvsagt ha Nutella! 🤗😂😂 Det er mulig det dukker opp en ny mulighet i morgen eller tirsdag. Ta kontakt om behovet blir stort… 🤩

    2. Livet kan simpelthen ikke bli for søtt ass💃 Takk for sørmoms skole grad 10😵‍💫🫣😱😂🥰🙋‍♀️

    3. Hihi, jeg kan nok enten slå deg eller så blir det uavgjort i sjokoladespising 😉 Dere skriver så vittig begge to om dagene sammen i varmen, og jeg var nettopp innom Monica for en liten stund siden å lest hennes innlegg. Ønsker dere begge fin søndag, klems 🤗

      1. Dette er de beste churrosene, og de tynne er absolutt ikke like gode. Ikke de med kanel heller! 🤗 “Sjokolade til kaffen” er jo som et innarbeidet uttrykk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg