Hvem sitt hår har rampenissene klipt?

Da jeg stod opp i dag, kjente jeg en uvanlig, kald trekk, så jeg satte beina inn andre gir og gikk raskt for å sjekke ytterdøra. Til min forskrekkelse stod faktisk døra på gløtt, og jeg lurte på om det var samboeren som hadde glemt å lukke og låse etter seg da han dro på jobb i dag tidlig. Jeg så meg rundt før jeg raskt lukket døra og tuslet inn på badet. Jeg satte beina på det varme gulvet, og oppdagete at noen hadde slått på lyset og gått inn før meg. Og det var ikke hvem som helst! Jeg ble paff da jeg så rampenissene som praktisk talt lå og badet i hår i servanten, sammen med sakser og børster. Hvordan kunne dette ha skjedd? Og hvem sitt hår er det rampenissene har klipt og forsynt seg av?

Jeg kikket i speilet samtidig som jeg kjente etter om det var noe som manglet på hodet mitt. Neida, alt som vanlig der. Det kunne ikke være samboerens hår heller, siden han har hvitt englehår, og hårlokkene og hårdottene som rampenissene satt på, var mørke brune. Det lignet litt på bonussønnens hår, så jeg tok en titt på hodet hans. Neida, hårmanken hans var intakt. Så kom jeg på ytterdøra som hadde stått på gløtt. Kan rampenissene ha vært hos en av naboene og lekt frisører?

Jeg er sannelig glad for at vi har kikkerhull i ytterdøra, sånn at jeg kan smugkikke og sjekke hvem som ringer på utenfor. Om det står en sint nabo der med skamklipt hår, er det ikke sikkert jeg tør åpne… Jeg burde vel ha gjort slik Utifriluft foreslo i går, og satt dem i bånd! 😀

Med ett husket jeg hvor morsomt rampenissene syntes det var da de fikk være med på en ekte frisørsalong i desember i fjor. Det spørs om de kanskje lærte noen triks der, som de ville teste ut på egen hånd…

Her kan du lese om da rampenissene var på frisørsalong: Rampnissene hos frisøren

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

22 kommentarer

Siste innlegg