Rampenissene hos frisøren

Siden rampenissene finner på mye rart når de er alene hjemme, bestemte jeg meg for å ta dem med da jeg skulle til frisøren. Jeg avklarte selvsagt med frisøren at det var greit at jeg hadde med to rampenisser. Man vet jo aldri i disse koronatider! Og for alt jeg visste kunne jo besøket av rampenisser fremkalle traumer eller sjokk, noe jeg slett ikke er tjent med når jeg skal få fiffet opp håret.

 

Her er jeg ferdig klipt, og rampenissene har fulgt nøye med. Til alt hell satt de helt stille under frisørens møysommelige arbeid med saks og kam. 

 

Rampenissene syntes det var morsomt å se på da frisør Gerd skulle freshe opp hårfargen min. Forhåpentligvis har ikke den nye lærdommen om hårfarging gitt dem idéer til nye rampestreker!

 

Ups!! Der fikk de tak i ei saks, en kam og litt hårfarge! Hva skjer nå?

 

Se der, ja! Med litt rettledning fra Buddy får Alfie dreisen på saksa.

 

Etter hårklipp blir det farging av hår. Hvem skal hoppe i det først?

 

Det tok ikke lang tid før rampenissene fant ut at det var flere steder i frisørsalongen de kunne klatre. Først ville de til topps i det fine kongletreet som stod på ventebordet.

 

Når de først var kommet opp dit, oppdaget de kaktusene som gikk helt opp til taket. Det ble en klatreutfordring de ikke kunne motstå. At kaktusrankene hadde stikkende pyntenåler fordelt oppover, gjorde dem ingenting. De hadde jo både tøfler og votter på.

 

Da Gerd var ferdig med å gjøre meg fin og fjong, oppdaget vi at rampenissene satt ved betalingsterminalen. Jeg sa til Gerd at rampenissene sannsynligvis hadde betalt for meg allerede, men det trodde hun ikke på. 😀

 

Takk for at du stakk innom bloggen i dag, og velkommen tilbake! 🙂 

 

 

 

 

16 kommentarer
      1. Åååh, der sier du noe… Jeg må sjekke! Kan jo bli litt ekstra mye “julevask” om de har fått med seg farge i lomma… 😀

      1. Jeg får det plutselig over meg at jeg må til frisøren, når luggen blir for lang. Gerd har klipt og fikset meg i 25 år. Men noen ganger kikker jeg innom speilet med ei saks selv også. Hysj, det må du ikke si til rampenissene… 😁 Kanskje de kommer og tilbyr sine tjenester… For de er jo noen luringer… 😉

      1. Haha, da hadde det blitt rampenisser med litt annen hårfarge enn hva som er vanlig… 😀 Det var faktisk frisøren som lot dem låne fargen… 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg