Kanskje du blir min nye badevenn, sa hun

Tømmerstranda (Foto: Kari)

Kanskje du blir min nye badevenn, sa hun, etter noen få setninger, og gjorde tegn til å rusle ned mot Tømmerstanda, der jeg akkurat kom fra. Jeg ble nysgjerrig på denne hyggelige damen jeg møtte på stien, og vi ble enige om at jeg kunne slå følge ned og se på at hun badet. Kanskje ble jeg inspirert…

Det er kanskje tre uker siden mitt siste bad, som var i Middelhavet nå nylig. Monica skrev om det HER, men det er halvannet år siden forrige bad i Trondheimsfjorden (HER). I denne siste linken finner du også litt om fordelene med vinterbading/isbading. Kanskje jeg skulle våge meg i gang med vinterbading igjen?

Tømmerstranda (Foto: Kari)
Tømmerstranda (Foto: Kari)
Tømmerstranda (Foto: Kari)

Man blir litt andektig og det føles som om verden står stille når man opplever en morgen som den jeg gjorde i går. Det var Kjerringtanker som hadde lokket meg ut så tidlig på dagen, og det skrev jeg om HER. Lyset og fargene opptrådte helt magisk. Det var så flott der nede ved sjøen at jeg tok meg selv i å bli stående og måpe. Men som du ser, glemte jeg ikke å ta bilder!

Da jeg i tillegg fikk meg ei ny venninne der nede, som var like utenomsanselig begeistret for det flotte skuet som meg, var vi to som kunne nyte det sammen. Jeg måtte sette meg ned, og vottene ble brukt til sittepute. Etter som skravla gikk, ble jeg kald på både ører og fingre, var jo ikke forberedt på “langtur”. Da ble det retur hjem til den varme leiligheten for Elvis og meg, mens badenymfen kjørte hjem til sitt. 😊

Tømmerstranda (Foto: Kari)
Tømmerstranda (Foto: Kari)
Tømmerstranda (Foto: Kari)
Tømmerstranda (Foto: Kari)

Forhåpentligvis har du ikke noe i mot at det blir mye blått i blått for deg som kikker innom bloggen her i dag. Jeg måtte selvsagt ta med mange bilder fra turen i dette innlegget. Lyset var som sagt så fint og fargene veldig flotte. Det var bare umulig å velge bort flere enn jeg allerede har gjort. Om du har mulighet, har du sikkert lyst å ta turen ut i høsten og lage deg dine egne minner? Og i alle fall var det hyggelig at du hang med på denne fototuren! 🤩

Det er forresten ikke utenkelig at min neste tur ned til sjøen blir en badetur. Jeg har et par sår på ryggen etter føflekker som er fjernet, og disse må gro først. Deretter er jeg good to go! Blir du med?

Badenymfen (Foto: Kari) 
Hjemtur (Foto: Kari)

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

14 kommentarer
    1. Vakkert, ja husker du drev med vinterbading altså. Du er tøff. Kanskje kommer du i gang igjen…Hvem vet..
      Deilig ved sjøen er det uansett..

    2. Nydelig rett og slett 🙂 Så du skal bli isbader kanskje? Holder på med kalddusjer og snøbad av og til om vinteren men da er et varmt bad klart til å tine opp denne kroppen hahaha Kos deg med helga <3 nattinatt

      1. Ja, har begynt å tenke at jeg må få til noe mer regelmessig uti sjøen på vinteren. Man får et kick i det kalde vannet og restarter på en måte kroppen, noe som gjør veldig godt. Jeg har siden i vår/sommer tatt kalddusjer to-tre ganger i uka, og merker og kroppen lader bedre etterpå. Haha, et varmt bad etterpå vil nok gi rush i kroppen etterpå, ja. 😀 Jeg liker ikke badstu, og blir slapp av varme bad. Foretrekker at kroppen får igjen varmen for egen maskin, i ulltøy og under pledd. 😀 Veldig fint at man kan gjøre det akkurat som det passer for en selv. 😉

      1. Ja, jeg synes dette stedet er helt topp, både som være-plass og badeplass 😀 Jeg kommer helt sikkert til å skryte i bloggen når jeg har duppet kroppen uti 😉 Watch out! 😀

    3. Fine bilda 😍😍
      Bare å begynne å bad igjen 😁😁 D e jo godt 🥰🥰 Vart et herlig bad i Oslofjorden (Sørenga) på oss i dag 💦🥰

      1. Takk-takk 😍 Æ tenke på det kvær gang æ ser dåkker to spasere ut i det kalde vannet og kose dåkk! 🥰 Veldig inspirerende! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg