Kjerringtanker fikk meg ut!

Hansbakkfjæra (Foto: Kari)

I dag tidlig leste jeg hos Kjerringtanker at det er viktig å nyte høstværet. Jeg gjør jo egentlig det, mesteparten av tida. Sitter her i sofaen min og ser ut ut på de flotte høstfargene. I går var jeg til og med en tur ute og kjente på den skarpe lufta. Måtte en tur på apoteket i et nødvendig ærend. Var litt småsvimmel da jeg kjørte, og bivirkningene jeg har etter at jeg faset ut et medikament, henger fortsatt i. Men frisk luft har vel aldri skadet noen, har det vel? Og Kjerringtanker fikk meg ut!

Tre grønne menn på brua

Jeg tenkte på det kjerringa hadde minnet meg på i innlegget sitt i dag. At man blir mer bevisst detaljene rundt seg når man ferdes rundt sammen med et kamera. Mer opptatt av “her og nå”, og lar tankene få hvile fra alt annet som man ellers måtte surre rundt og tenke på. Så gjorde jeg det, da. Og Elvis hadde stått i gangen og skjemtes ganske lenge, siden i september faktisk, så han jublet over muligheten til å få seg frisk høstluft.

Det skadet ikke med frisk høstluft til meg heller. Jeg ble ikke mer svimmel enn av å sitte i sofaen. Ikke mer uvel eller feberhet heller. Etterpå kanskje. Men da var det gjort, og jeg hadde fått meg en fin morgenopplevelse. Jeg som aldri er oppe og “virker” så tidlig! Juhu! Det går altså an.

Det første som skjedde da jeg var ferdig med å grave etter ulltøy i skapene, var å få liv i Elvis og snuble ut. Varme leiligheter er ikke laget for boblejakker. Sammen suste vi ned mot sjøen, passerte noen grønne menn på brua ned dit, og jeg rakk å oppfatte at det var kaldt, før tårene plutselig skvatt i alle retninger. Øynene mine er sensitive for kulde. Det var en fantastisk morgenhimmel som åpenbarte seg foran meg. Merkelig at jeg aldri har tatt turen dit så tidlig på dagen før… Fargene var utrolig fine, og stemningen var nydelig. 

Det neste som skjedde over meg og rundt meg, tok helt pusten fra meg. Jeg har ikke turt å studert bildene etter at jeg kom hjem enda. Det jeg fikk se var så flott, så spesielt og overveldende at jeg faktisk må fordøye det litt her hjemme i sofaen. En badenymfe dukket også opp der nede, og kanskje får Kjerringas spark bak uante konsekvenser i ettertid. Det kommer nok et innlegg om det i helga. 

På vei ned til Hansbakkfjæra (Foto: Kari)
Oktobermorgen i Hansbakkfjæra (Foto: Kari)
Oktober i Hansbakkfjæra (Foto: Kari)
Elvis på tur i Hansbakkfjæra
Et sted for ettertanke, ned mot Tømmerstranda (Foto: Kari)

 

Dersom du ikke fikk med deg gårsdagens innlegg, finner du det her: Har starter boka mi

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

12 kommentarer

Siste innlegg