Her starter boka mi

Her starter boka mi

Jeg nevnte for samboeren min at jeg hadde fått en idé om hvordan jeg kan finansiere boka mi. Altså den boka jeg skal skrive. Foreløpig ligger den uforstyrret inni meg på idéstadiet, til heving og veving, og samboeren hadde helt rett da han utbrøt “Ja, men først må du skrive den”.  Ah, det er sant. Godt poeng. Det er jo ikke nok å skrive den på tankestadiet. Man kan godt ha en bok inni seg, men på et stadium må den også ut!

Nå har jeg faktisk en start klar. As of today. Jeg vet hvor historien starter, når, med hvem og hva den skal handle om. Skriving er en prosess, og bøker skrives om i flere runder, før et ferdig utkast foreligger. Jeg har slettes ikke tenkt å ha alt klart når jeg skriver den første setningen. Jeg har noen idéer, noen intensjoner og noen følelser jeg vil formidle. Resten får bli til mens jeg skriver, og basert på hva som dukker opp underveis.

Det jeg skrev om at “boka skal ut” er ikke tilfeldig formulert. Jeg opplevde å få en beskjed fra den andre siden som jeg ikke skjønte noen verdens ting av. Jeg hadde blitt invitert til en seanse med flere andre hos ei som har kontakt med energier av typen som vi andre ikke er forunt å ha, og hun ville gi hver og en av oss en beskjed som kom der og da, fra den andre siden. Jeg hadde ingen forventninger og var egentlig bare nysgjerrig. Du kan tro jeg ble forundret da det etter hvert ble min tur, og hun stod foran meg og agerte som om hun skulle føde et barn. “Kunnskapen skal ut”, sa hun. Selv ante hun ikke hva det dreide seg om, men hun beskrev den eldre damen som kom med beskjeden for meg. Det førte heller ikke til noen “treff” i hodet mitt. Jeg kjente ikke denne åndelige og samtidig meget jordnære damen, men tok henne absolutt på alvor. “Beskjeden” til meg har brent seg fast i minnet mitt for all ettertid.

Senere har jeg skjønt litt mer, og flere brikker har falt på plass. Jeg har gjennom å snakke med mora mi, forstått at denne eldre dama som kom med beskjeden til meg, er en slektning av meg. I tillegg har jeg skjønt at det er ei bok inni meg som skal ut. Det har tatt noen år. I det siste har jeg imidlertid følt litt på fødselstrang, og behovet for å begynne å skrive denne boka begynner å bli påtrengende.

Øverst i dette innlegget har jeg limt inn et bilde. Du skal slippe å gjette hvor dette er. Bildet er fra Sør-Gjæslingan, hvor jeg var en fin sommerdag i 2019. Jeg lener meg mot en bauta som ble reist i år 1956 til minne om Gjæslingan-ulykken i 1906. Det er her boka mi starter. – Med en av de som omkom på havet den dagen, min oldefar Ole Andreasen Myrbærholm.

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

20 kommentarer
      1. Så kult at du har gitt ut bok! 🙂 Tusen takk! Det er vel kanskje slik at den morsomme delen (skrivingen) kommer først? God helg! 😊

    1. Så flott at du nå er i gang. Første skritt, – å “skrike” til verden at fødselen er i gang, – og så er det bare å presse og presse, – så blir det til slutt en etterlengtet baby. Lykke til med skriveprosessen, Kari 🙂 Gleder meg til å lese, – kanskje underveis også? 😉

      1. Hihi, ja, sånn er det vel det skjer 😃 Det brøt seg ut en start for et par dager siden, og det var en spesiell opplevelse for meg. Nå mangler bare resten. Men først må jeg få skikk på herr laptop, fpr den vil ikke lagre, og da er det ingen vits i å skrive. Kan godt hende jeg kan ha god bruk for litt eksperthjelp fra dag når jeg har kommet i gang, så takk for tilbudet. 😊

          1. Tusen takk, snille du 😊 Har knotet nok for i dag, og min private support får ikke til mer, så nå må jeg ut i verden for å få proff support 😀

    2. You have a talent for writing Kari, so writing a book is a logical next step. Happy writing……😊

      1. Thank you so much for your kind support, Mary. Not bad that all the letter writing throughout times can “pay off” in old age 😉

        1. yes definitely, and there was a lot of letter writing during the years 🤗 your book will be amazing ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg