Send en melding på 17. mai! 🇧🇻

17. mai i Trondheim sentrum

Hurra for 17. mai! Gratulerer med nasjonaldagen! 🇧🇻

Noen feirer med nasjonalsanger, tog, korpsmusikk, is og brus, med champagne, god mat og kaker, venner eller familie, mens andre nyter en ekstra fridag på hytta. Livet kan være herlig på slike dager. 😊

For noen forbigår dagen i stillhet. Kanskje er de ikke i humør, eller for syke til å delta i feiringen. Viljen og lysten kan være der, men de klarer ikke. Kjenner du noen som kunne trenge en ekstra oppmerksomhet i dag? Send dem en melding, vis dem at du bryr deg og tenker på dem! Det kan bety svært mye for akkurat den eller de personene. ❤️

Det er synd at nasjonaldagen ikke kan by på bedre vær i Trondheim. Vi har fått servert knappe sju grader, kraftig vind og regn fra blygrå himmel. Det kunne altså vært mye bedre, men vi får være glade for at det ikke snør i alle fall. På én måte er jeg litt glad for at været er dårlig, siden jeg ikke er i form til å dra til byen for å se på togene og møte folk likevel. Da kan jeg overfor meg selv skylde på været i stedet for den dårlige formen. Sånn at tankene om at jeg veldig gjerne skulle vært i byen og fått gnagsår, ikke får for stor plass. Nå “slipper” jeg tross alt å tenke på at det ville vært fint med en bytur i folkehavet med feststemte folk i trønderhovedstaden.

Vi dekker på til 17. mai-frokost

Jeg kan bare ligge henslengt i sofaen min og ha en helt vanlig dag uten stress, bunaden kan få henge i skapet, og jeg fikk en durabelt god formiddagsdupp etter brunsj. Dagen er forresten ikke helt vanlig, siden vi har kjøpt inn god mat og drikke, og kan kose oss hjemme i ei god og varm leilighet i et land hvor det er fred og frihet. Snart skal jeg bake ferdig pavlovakaka. Marengsbunnen laget jeg i går. Samboer Bjørn er på vei hjem fra byen, etter en bomtur. Poden skulle ikke gå i russetog likevel. Forhåpentligvis slipper Bjørn unna neste regnskur, slik at englehåret er intakt når han kommer hjem til kakefest. Det blir forresten ganske mye kake på oss, siden det bare er oss to til å dele den! 😀 

Barnehagetog 16. mai

Det eneste barnetoget jeg fikk med meg “live” i år var barnehagetoget som gikk forbi terrassen vår i går formiddag. Du ser det på bildet over. Bildet øverst er screenshot fra Adressa, tatt rett etter at barnetoget hadde gått forbi. Folk rømte inn i biler, busser og kaféer for å komme seg i ly for regnet. 

17. mai for noen år siden

17. mai for ett år siden: 17. mai i Spania

Håper din 17.mai har vært og er glitrende! 

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

12 kommentarer
    1. I slikt vær er det egentlig litt godt å kunne være hjemme og kose seg med litt god mat og kake.🤗🎉🇳🇴
      Her berget de seg nok da de gikk toget, men etterpå begynte det å regne og det er bare 5 varmegrader.
      Håper dagen har vært fin.🥰
      Gratulerer så mye med dagen!🇳🇴🌭🎉🍓

    2. Det ble ikke de store utskeilsene her heller i går. Så barnetoget, i badende sol, på NRK1 mens jeg koste meg med kaffe og kransekakeringer. Så på ettermiddagen ble det opp til Felix the Cat for å mate og kose masse, før jeg dro på sykehuset og besøkte Bestisen. Ønsker deg en fortsatt fin himmelsprett, klems 🤗

      1. Høres ut som det ble travelt for deg også pga. sykehusinnleggelse, men koselig med kattekos da! 😉 Ønsker om en fin himmelsprett for deg også! 🥰

    3. Hope you and Bjorn had a wonderful national Norwegian Day 😊 caught a glimpse of your Pavlova, looks amazing 😊 weather fairly good here, we have been looking after Isabelle for Tove and Shane as they enjoy their honeymoon 😊 a bit tired though 😴 not in our twenties anymore 😃

      1. Our national day was really peaceful, and not filled with activities like when the kids were small. As the weather was bad we didn’t even feel like going downtown to watch the processions. Haha, I guess you can feel it in your bones not being in your twenties anymore, but I know you do enjoy being with Isabelle as well 😊 Hope Tove and Shane are taking advantage! 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg