17. mai i Spania

Basse i Spania på 17. mai

Siden vi er i Spania, ble  det ingen stryking av bunadsskjorte og normale 17. mai-forberedelser i år. Min bloggvenninne Linda hadde invitert oss til å ta turen opp til Arroyo for å se toget og delta i 17. mai-arrangementet for den norske skolen der. Damene mine,  altså mora og søstera mi, ville imidlertid en tur ned stranda i stedet. Etter hvert ombestemte de seg, på både det ene og det andre, og det ble en rolig dag på terrassen i stedet. 

Det norske flagget titter ut mot Middelhavet

Jeg hadde tatt med et lite norsk flagg med teleskopstang hjemmefra. Lillesøster syntes tydeligvis at den var litt puslete og ville skulle pynte skikkelig til 17. mai. Hun hadde pakket full kofferten av 17. mai-ting. Leiligheten var fylt opp med ballonger da jeg stod opp, frokostbordet var ferdig pyntet, Basse var ferdig stylet til nasjonaldagen, og de to damene satt forventningsfulle og ferdig pyntet med 17. mai-kranser på hodet da jeg tittet ut fra soverommet mitt. 😀 

Frokostbordet 17. mai

Da jeg åpnet PC-en i dag, oppdaget jeg at den også hadde blitt stylet med 17. mai-flagg!

17. mai-pyntet PC

Siden bikinidamene ikke stilte til foto shoot på terrassen, ble det Basse som fikk æren av å få toppbildet i dette innlegget. Nå skal vi imidlertid ta på oss kjoler og kjøre ned til stranda. Kanskje kommer det noen bilder derfra i neste innlegg. 

Dette flotte 17. maitoget med barnehagebarn gikk gjennom borettslaget der jeg bor sist fredag. Det var koselig å se.

Takk til alle som stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

18 kommentarer
    1. Det var ikke dårlig til pynting! 😀 Var ikke så mange flagg her, men 3 ute og et inne var greit det også 😄
      Høres ut som dere ville få en fin dag. Spent på å se damene i kjoler på stranda ☺️

      1. Tror knapt jeg har hatt mer 17. mai-pynt tidligere 🥳 Flagg hører 17. mai til, enten det er ett eller flere 😀Søster hadde også sørget for pynt i håret til strandbildene 😂 Kommer i bloggen etter hvert 😇

    2. Det var sannelig en bra 17. Mai-feiring selv om dere er i Spania.🇳🇴🇳🇴
      Det så kjempekoselig ut. Morsomt med barnetog også.🇳🇴🇳🇴🇳🇴

      1. Det ble vel mer en markering enn en feiring, hihi 😊 Men mye pynt og stæsj i alle fall, og til og med et par 17. mai-fløytelyder på stua 😅

    3. Ble ikke så gæli 17 mai feiring allikevel, og så mye fin pynt også 😊 Jeg hadde nok ikke pyntet opp så mye her hos meg, men flagget ute på balkongen var nå i alle fall på plass. Ha en fortsatt fin 18 mai, klem 🥰

      1. Jeg pynter egentlig ikke så mye til 17. mai til vanlig, men sånn går det når man har ei pyntesøster 😀 Noen flagg er jo fint uansett, og hjemme i Norge er det “obligatorisk” på balkongen hos oss. Ha en fin avslutning på 18. mai 🥰

      1. Thanks ☀️ The day was very different from what it usually is… No processions and school orchestras along the streets. But we enjoyed the sun! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg