Vielsen i St. Mary’s Church

Inngangen til kirka

Vi hadde regn hver dag mens vi var i Irland. Men på selve bryllupsdagen, som vi hadde gledet oss veldig til å få oppleve, var det noen solgløtt innimellom. Det var sikkert bestilt for anledningen, for for regn er hverdagskost i Irland. De hadde også hatt snø ganske nylig. Hele to dager, men det var visstnok også vinterens eneste snødager. 😁

Bjørn og jeg startet den første morgenen på Crover House Hotel med en rolig frokost, med nydelig utsikt fra frokostbordet. Deretter krøp vi inn i finstasen og gjorde oss klare for begivenheten i St. Mary’s church i Westmeath. Det er vanskelig å få drosje her ute på landet, men Bjørn ble godt kjent med kokken, the chef himself, i baren kvelden før. Kokken snakket med gartneren for stedet, og hun tok på seg oppdraget med å kjøre oss til kirka. Det er så utrolig mange hyggelige og trivelige folk i Irland. Man føler seg veldig velkommen av åpne, hjelpsomme irer med godt humør og et glimt i øyet. Det hører også med til barhistorien at kokken fikk laget en flott salat på eget initiativ og sendt på rommet til meg. Jeg ble litt forfjamset da jeg åpnet døra. Trodde det måtte være Bjørn, og jeg hadde lagt meg, men utenfor stod en flott kelner, av den typen man ser på film, med den lekreste nattmaten til meg! 😊

Og så kom den store dagen, som vi startet med å smile helt rundt, av tanken på alt vi skulle få være med på!

Frokost på Crover House Hotel,
Frokosten min på Crover

Da Louise the gardiner satte oss av utenfor kirka, hadde ingen andre kommet. Vi fikk god til å se oss litt rundt, både inne i kirka og utenfor. Jeg snakket litt med Brenda, som gjorde klar harpe si, og skulle både spille og synge under seremonien. Hun hadde for øvrig bestilt tur til Norge for barna sine og seg til jul, for at de skulle få oppleve ordentlig snø.

Utsikt fra parkeringsplassen ved kirka
Nabohuset til kirka

Jeg passet på å dyppe prinsesseskoene mine i en søledam da jeg tok bildet over. Hm.

Ingen fotografering under vielsen
St. Mary’s church, pyntet til bryllup
Her skal brudeparet sitte
Jeg fikk en dronedemo av dronemannen som var leid inn til å filme og fotografere
Etter vielsen

Seremonien i kirka var annerledes enn det vi er vant til i Norge. Med mye deltagelse i forløpet fra bryllupsgjestene. Det var en del “trim”, og vi måtte stadig reise oss og sette oss ned igjen. Presten kunne si noe, og “menigheten” ville respondere enstemmig med noe vi ikke klarte å skille ut som ord. Presten var forresten en underlig skrue, sa visst mye morsomt, hørtes mer ut som en standup-komiker enn en prest. Det var vanskelig å høre hva han sa, og jeg tenkte at irsken min var forferdelig dårlig… Men etterpå fikk jeg høre at flere andre hadde hatt problemer med å skjønne hva han sa også. 😀

Egentlig hadde jeg tenkt å skrive om både vielsen og resten av bryllupsfesten i dette innlegget, men slik ble det ikke. Derfor må du nok regne med at det kommer en fortsettelse senere. 😁

Nå skal vi av gårde for å besøke de nygifte, herr og fru O’Brian, på deres første hvetebrødsdag. Og i tillegg få møte den lille dattera deres. Det blir koselig! Jeg føler meg litt som ei bonustante til mrs O’Brien, så dette er ekstra stas! 😍

Norgesgjesten er klar for bryllup

Noen av dere som er innom bloggen, hadde etterlyst bilde av meg i kjolen jeg skulle ha på i bryllupet. Her er den, og prinsesseskoene er også på, under der et sted.

Du finner et par festbilder fra bryllupsfesten HER!

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

23 kommentarer
    1. Så interessant å lese om bryllupet og festlighetene 🥰 Kjekt å se ansiktet på Mary, som jeg har sett har kommentert på innleggene dine også. Kjolen din er helt nydelig i en av mine favorittfarger 🥰 Det virker som du klarte deg bra igjennom festlighetene, og at du koste deg. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klems 🤗🤗

      1. Så koselig at du leser og kikker innom! 🤩 Hehe, ja, Mary har vært en liten del av meg siden vi var 19 år, og vi treffes fortsatt og meldes med ujevne mellomrom. Sist var hun hos meg i Spania. 🙂 Takk, føler meg litt “forfinet” i kjolen, men herlig farge, ja! Jeg fyrte opp den indre adrenalintilførselen, og da går jeg på høygir et par dager 😀 Forsinket klem til deg 🥰

    2. Fantastisk innlegg 😀 Her manglet ikke mye. Tusen takk for invitasjonen, hadde ikke drømt om en tur til Irland akkurat nå, og slett ikke i bryllup 😀 Lykke til videre 🙂

      1. Tusen takk 😀 Hehe, veldig hyggelig at du ble med. Visste ikke at du var slik en danseløve… Jeg hadde store problemer med å holde tritt med deg! 🤩

    3. Det var et gjennomført stilig festantrekk, kledde deg. Ellers så er jeg enig med alt du sier om irer, det er flotte og gjestfrie folk. Heldig du som har fått meg deg to begivenheter, både irsk bryllupp og selveste Saint Patrick’s Day sist Fredag. 17 Mai i Irland. Jeg har fått med meg “bare” den sistnevnte for et par år siden. Det var kanskje ikke så mye is og brus, ble en del Guinnes. 😉

      1. Tusen takk 🤩 Da er vi heldige begge to som har stiftet bekjentskap med noen av de herlige menneskene i Irland 😀 St. Patrick’s Day ble ikke feiret så stort på landsbygda som det blir i de større byene. Jeg så bilder og videosnutter fra Dublin, og DER feiret de virkelig nasjonaldagen 😀 Guiness er visst obligatorisk, men nontheless ble jeg påspandert massevis av rusbrus, haha 😉

    4. Så fin du er i kjolen! 😀
      Dere har virkelig fått opplevd mye fint, og annerledes. Flott at du har klart å være med på alt, og jeg håper du ikke kommer hjem utslitt 😍

      1. Tusen takk, Heidi 🤩 Ja, det er helt fantabulastisk hvor mye vi har opplevd, og magisk at formen har holdt sånn tålelig bra. Har noen påfyll-av-energi-dager nå, men oppi hodet surrer fortsatt alt det fine vi opplevde og gjorde på turen. 😀

    5. Så fin du er i kjolen! 😀
      Dere har virkelig fått opplevd mye fint, og annerledes. Flott at du har klart å være med på alt, og jeg håper du ikke kommer hjem utslitt 😍

      1. Tusen takk! Ja, det ble helt riktig med prinsesseskoene 🤩 De nye, svarte skoene sutret litt av ensomhet i kofferten, men de har i alle fall blitt gått inn i anledning et eller annet senere 😀

    6. Så flott i kjolen – og med prinsesseskoa! Tipptopp! Nydelig pynta i kirken også – spennende å få være med på et helt annerledes bryllup enn det vi kan oppleve her! Klem <3

      1. Tusen takk 😍 Ja, du og flere andre var flinke til å overtale meg til å ta prinsesseskoene, og det ble helt riktig! 🤩 JA, veldig spennende å få oppleve dette irske bryllupet. 😀

    7. Wow! Du er så stilig Kari!
      Og så vakkert det ser ut i kirken. Dette var kanskje en katolsk vielse? Da er det nok ganske anderledes enn vi er vant til. Har vært i katolsk vielse her hjemme, men i Irland er det vel mange andre skikker enn her. Gleder meg til å høre deg fortelle om dine opplevelser i Irland!
      Håper vi snakkes snart!!!! 🥰🥰🌹🌹

      1. Tuuusen takk, Astrid 🥰 Ja, kirka var flott, og fint og enkelt pyntet. Vielsen var katolsk, ja, og derfor ble det også en del trim underveis, siden vi til stadighet måtte opp og stå og sitte ned igjen 😀 Skal gjerne fortelle mer, om du ikke er lei etter alle blogginnleggene derfra 😀 Men nå lader jeg til ny tur, så kanskje vi kan ta en videochat etter hvert?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg