Der kunne vi bodd

De nyeste byggene på Grilstad Marina. I enden bygges nå et strandområde.

Før vi la inn bud på den leiligheten vi bor i nå, la vi inn bud på en annen leilighet. Den andre leiligheten ligger et par km unna den vi bor i, i et område som heter Grilstad Marina. Vi var på visning på to andre leiligheter på Grilstad også, men de var ikke aktuelle. Hele området ligger på en kunstig oppbygd halvøy. Det er litt rart å gå tur i dette området og vite at der kunne vi bodd. Med en helt annen utsikt, andre naboer og mye kunne vært annerledes ellers i livet også. Jeg husker fortsatt romløsningen på Grilstad-leiligheten godt.

Jeg er likevel glad for at vi fikk den leiligheten vi fikk. Den var billigere og romsligere, og boområdet er roligere. Med tre soverom har vi også plass til besøk, og det er jo koselig. I fellesområdene har vi også treningsrom, som jeg hittil ikke har hverken inspisert eller benyttet meg av, og to hybler vi kan leie billig om vi har gjester. 

Det populære turområdet Ladestien, som går langs sjøen, kommer man inn på bare en halv km nedenfor oss. Det er dit jeg tar med Elvis på tur innimellom. I går var det imidlertid Elvira som fikk bli med på tur. Samboer Bjørn var ute eller å sanke skritt, mens jeg sparte tilsvarende mange skritt ved å kjøre scooter. Målet for turen i går var Grilstad Marina. Vi tenkte evt. å ta en kaffe/te på populære Flipper Kafé, men det droppet vi da vi så hvor fullt det var der.

Det er ca et år siden forrige tur dit. Det er rart hvor fort tida går… Vi tok bilveien på vei til Grilstad, og Ladestien på hjemoverturen. Mobilkameraet lå lett tilgjengelig i lomma på Elvira. I det følgende skal du få bli med på lørdagsturen vår gjennom et bildedryss. 😊

Seil både her og der på Grilstad Marina
Fint å rusle tur på Grilstad på finværsdager
Tenk å ha båten parkert rett foran huset!
Flere benyttet finværsdagen til en tur ut med båt
Seilbåtene står parkert ytterst ute ved moloen
Bjørn speider. Kunne nok tenkt seg sin egen båt.
Jeg og du og vi to, ute på moloen på Grilstad
Elvira speider utover sjøen
Stien langs sjøkanten
Lørdagstur på Ranheim

 

Her kan du lese om da Elvis ble sjalu på journalisten: Elvis ble sjalu på journalisten

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min:  https://www.facebook.com/MEogMEning/

22 kommentarer

Siste innlegg