Marbella-vandring

Jeg skrev om spanjolenes “julaften”, de hellige tre kongers dag i forrige blogginnlegg. Vi var i Marbella den dagen da paraden fant sted. Ikke for å se paraden, men for å besøke gamlebyen i Marbella. Paraden ble en bonus.

Thea hadde ønsket seg en tur til en koselig by, og bestemte seg for at Marbella ble ettermiddagens mål. Hverken Thea,  Bjørn eller jeg hadde vært der på vandretur tidligere, og da var det sannelig på tide med en tur dit, spesielt siden det er så nært der vi holder til på Costa del Sol. Jeg var sjåfør, mens Bjørn sikret god fremkommelighet og Thea stod for kartlesing. 

Thea hadde full kontroll på hvor vi skulle kjøre, hvor vi skulle finne parkeringshus, og hvor vi skulle gå for å komme hit og dit. Skulle ønske jeg var like flink til å bruke google maps. Da jeg var ung, brukte vi papirkart, og det fungerte supert. Jeg visste hvordan jeg skulle orientere kartet riktig, retningssansen var god, og jeg fant alltid frem i nye byer. Jeg har gjort noen spede forsøk med google maps, som jo er et supert verktøy, men det blir bare surr i hodet og ofte går jeg i feil retning. Noen som vil gi meg et kurs?

Men med Thea i front, kunne jeg bare slentre etter, se meg rundt, stoppe her og der, og nyte atmosfæren gjennom hyggelige gater. Noe som selvsagt resulterte i noen bilder også. Jeg visste likevel sånn ca hvor jeg var ut fra retningssans og hvor sola stod på himmelen. Litt som urfolk gjør. 

Har du vært i Marbella? Jeg opplevde det som en koselig by. Kan tenke meg at det er mangedoblet med folk her på sommeren enn en ettermiddag i januar. For oss var det supert å slippe for mye folkekav. Etter vandringen i gamlebyen, gikk vi ned til havet for å finne et sted å spise. Det var da vi oppdaget opptoget, som jeg skrev om i forrige blogginnlegg, og etterpå  fant oss en hyggelig fiskerestaurant. Helt nede ved havet og stranda, og med en fantabulastisk utsikt!

Jeg hadde regnet med at jeg kom til å bli totalt utmattet på denne turen. Og at jeg ble liggende med smerter, utmattelse og feber dagen etter, men det gikk faktisk ganske bra. I alle fall bedre enn jeg hadde fryktet. Kanskje er det klimaet og sola som gjør at jeg har litt mer energi, kanskje er det pille-cocktailen som begynner å slå inn, eller noe helt annet. I alle fall er det ganske fantastisk! Det varer sikkert ikke, men jeg er glad for alle dager som er bedre enn snittet når det gjelder energi! 😀 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkomen tilbake senere! 🙂 

 

 

16 kommentarer
    1. Koselig 🥰 Problemet mitt når jeg bare «slentrer etter» som du skriver, er at jeg ikke får med meg og blir derfor ikke kjent, derfor liker jeg best å ta meg av orientering selv, da kan jeg veien i flere år 😜

      1. Ja, og turen kan faktisk oppsummeres med ordet “koselig” 😀 Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og det var veldig uvant å bare slentre etter. Hadde ikke helt den store oversikten når jeg ikke hadde kontrollen selv 😜 Savnet veldig å ha et kart tilgjengelig, så på en måte var dette en utfordring for meg selv. Nemlig å slippe kontrollen og bare nyte her og nå, der og da 😀

    2. Det høres og så ut som en koselig dag, leit at du blir helt utmattet, men godt å lese at det gikk greit likevel ❤ Jeg har aldri vært i Marbella, men kunne tenkt meg en tur faktisk.
      Ha en fin fin fredagskveld Kari🥰

      1. Jeg blir nesten alltid utmattet, for nesten ingenting, så det dreier seg nok mer om grader av utmattelse, og varighet. 😀 Tusen takk, kvelden var fin. Håper din også var det! 🥰 Da må du sette Marbella på reiselista di 😉

    3. Så deilig det ser ut med sommer og sol 😃
      Her er det fortsatt iskalde grader. Ca 6-7 i dag, og det har snødd. Fysj!!
      Godt å høre at du har hatt mer energi enn du forventet i dag❤ Det er jo supert😃

      1. Det er fantastisk med sommer og sol! 😀 Men nå er det snart slutt… Rydding og utvask i dag, hjemreise i morgen. Gruer meg veldig til kuldegrader! 😛 Ja, det er kjempegodt når jeg har litt bonusenergi 🥰 Ha en god (sy-)dag! 🙂

    4. Yes probably due to fact that you could chill more with Thea navigating and I’m sure that lovely sun helps with energy. I just remember the shopping centre we visited together but the the town looks so peaceful and relaxing and as always in Spain, everything is so colourful and vibrant, the courtyard with tables and chairs, fab…Glad you enjoyed your relaxing day 😊 I know what you mean with Google maps, I have ended up in some very strange places 😬 but most of the time it gets me to my destination 😄

      1. That’s true, Mary, that I could chill more and just relax as Thea was totally in control 😊🤗💛

        We didn’t go to the city of Marbella when you were here. Maybe on your next visit? 😉

        I need to get used to using google maps, too. I know it’s convenient, and the effort isn’t THAT big! 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg