Kinesisk katastrofe

Jeg er klar for middag

 

Turen til en kinesisk restaurant ble en katastrofe. Vi fikk noen uventet utrivelige opplevelser, som gjorde at vi satt igjen med en følelse av at vi aldri ville tilbake til denne restauranten. Hva skjedde? Små ting ved serveringen som vi reagerte på. Mest fordi servitørene stresset og tilsynelatende ville ha alt unnagjort i full fart.

Det startet egentlig da vi skulle bestille drosje. I stedet for å ringe og bestille en ordinær drosje, ville vi prøve Uber. Den første vi fikk tildelt, slettet turen vår, og vi fikk tildelt ny bil og sjåfør hos Uber. Det tok i alt 40 minutter før den endelig kom, og jeg angret på at jeg ikke hadde bestemt meg for å kjøre selv i stedet. Til tross for mulige vanskeligheter med å få parkert i dette området. 

På restauranten hastet altså kelnerene frem og tilbake i et forrykende tempo, og det var mange gjester der. Det var såvidt vi fikk bestilt det vi ville ha, for de prøvde å løpe videre før vi hadde fått bestilt all drikke og mat. Hun som tok bestillingen stod mer eller mindre på tærne for å komme seg videre. Mat og drikke kom på bordet uten “dikkedarier”, nesten som ved en tilfeldighet og i et sprang på vei mot neste oppgave. Bonussønnen satt fortsatt og spiste da en kelner kom og tok fatene hans idet hun sa “no finiss?” Han svarte nei, for han var ikke ferdig, og hun tok resten av maten. Heldigvis fikk vi avverget fadesen, slik at han kunne spise ferdig.

Bjørn var ikke helt fornøyd med brandyen, selv om han fikk “mucho” (mye) av kelneren, mente den var utvannet. Jeg bestilte sitronsorbet til dessert, siden den er vannbasert og ikke farlig til magen min. Spurte også kelneren om det var noe annet i den. Joda, whisky, sa hun. Heldigvis medførte det ikke riktighet…

 

På vei til Chino Panda

 

Menyen til Restaurante Chino Panda var som ei stor bok

 

Guttene spiste and

 

Jeg spiste kylling i sursøt saus med ris stekt i egg


Men har vi egentlig så mye å være misfornøyde med? Her er noen positive opplevelser fra dette selsomme restaurantbesøket: 

  • Vi kunne sitte inne på stua og slappe av mens vi ventet på taxien, som bragte oss raskt frem til restauranten i en sval bil, til en billig penge.
  • Vi ble tatt imot og fikk bord på restauranten straks vi kom.
  • Vi fikk bestilt det vi ville ha å spise og drikke.
  • Maten smakte meget godt. Vinen også.
  • Mat og drikke var billig.
  • Takket være “flittige maur” fikk vi bestilt, servert og betalt ganske raskt.
  • Det var drosjeholdeplass rett utenfor restauranten.
  • Vi hadde hyggelig selskap i hverandre. 

Vi har som regel noen forventninger og forestillinger om hvordan et restaurantbesøk skal forløpe og idéer om hvordan servicen skal være. Men er vi bortskjemte? Hva tenker du?

 

Bjørn, Isak og jeg på Chino Panda.

 

Bjørn snakker med hele seg.


Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

12 kommentarer

    1. Det hørtes jo litt merkelig ut i alle fall, med whisky i isen, og at man ikke fikk spise ferdig 😀 Men hørtes også ut som mye positivt 🙂

      1. Ja, måtte jo etter hvert oppsummere med at det var mye positivt 😊 Tror bare det var kelneren som ikke hadde peiling på innholdet i desserten, og jeg så at en annen dessert på menyen inneholdt whisky 🤗

    2. Maten så veldig god ut.🤩
      Høres ut som de var lite folk på jobb der siden de sprang att og fram, men det er jo ikke godt å vite.
      Bra at maten smakte godt selv om det ikke var det beste restaurantbesøket.🤗

      1. De var faktisk ikke så få, men jeg tror de stresset mer enn nødvendig for å få servert fort nok og på den måten tilfredsstille gjestene. Ja, smakte veldig godt 🤩

    3. Probably like a lot of restaurants lately, they are short staffed and lots of bookings. I’m usually happy if the food is good but wouldn’t appreciate someone trying to take my plate away while I’m still eating 😂

      1. Actually, they had a lot of staff there, so it shouldn’t have been necessary to rush it. Haha, yes, you can imagine we were surprised when they ran off with the food in the middle of the meal 😂

    4. Det er litt rart hvordan man blir påvirket av atmosfæren på et spisested. Det er ikke bare maten som teller når opplevelsen skal vurderes.

    5. Vi er nok litt bortskjemte, men så lenge maten er god, så er det der som teller til slutt.
      Og kelneren spurte jo om han ikke skulle spise opp 😂
      Vi har opplevd litt av hvert på restaurant i syden, så det har hendt at det ikke har vært så mye positivt å ta fram etterpå 😉☺️

      1. Ja, maten er aller viktigst 😊 Haha, ikke godt å vite hva kelneren spurte om, eller egentlig var det jo feiltolkning og misforståelse fra begge sider. Veldig kjedelig når opplevelsen ikke blir som vi håper og forventer 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg