Fantastisk releasekonsert / Fantastic release concert

Dag Erik Oksvolds releasekonsert / Dag Erik Oksvold’s release concert

English below

Nå er ikke country akkurat favorittmusikken min, men når en venn skal holde releasekonsert er man faktisk programforpliktet til å dukke opp. Til vår store overraskelse ble det ikke bare en hyggelig opplevelse, men også en fantastisk musikalsk begivenhet. Innimellom var jeg på nippet til å begynne å trampe takten, men tok meg i det… Utagerte heller med å klappe i hendene og lot energien slippe ut gjennom smilerynkene.

Dag Erik hadde med seg mange dyktige musikere. Hadde til og med hentet inn en steelgitarist. Det ble god stemning, og Dag Erik synger kjempebra. Jeg hørte ikke et eneste feilskjær i løpet av kvelden. Håper virkelig han lykkes som cowboy og soloartist. Dag Erik har allerede omfattende erfaring fra musikkbransjen, og tidligere har vi hørt han på konsert som trommis i Tre Små Kinesere. De Tre Små og Krypten har jeg forresten skrevet om tidligere HER.

Love you more
Cowboy Dag Erik utenfor Café 3B / Cowboy Dag Erik outside Café 3B
Country-helten vår Dag Erik, jeg, Bjørn / Our country hero Dag Erik, myself, Bjørn
Glade men uskarpe fjes… / Happy faces, although not quite sharp…
Personlig hilsen fra artisten på hans første CD / Greetings from the artist on his first CD

Jeg fikk en personlig hilsen fra Dag Erik da jeg kjøpte CD, og samtidig en trivelig prat med kjæresten hans, Belinda. “Digge dåkker”, skrev Dag Erik. Vi digge dæ også, Dag Erik, fordi du er en trivelig og koselig fyr med masse godt humør og herlig humor! Men også fordi du gjorde en super jobb med å selge huset vårt mens du enda jobbet som eiendomsmegler. Hussalget skrev jeg forresten om HER. Og HER er litt om valg av megler og sko.

Det er Helge Strøm, kompis av Dag Erik og nær kollega av samboeren min, som har skrevet tekstene på alle Dag Eriks låter. Her er linker til noen av låtene. Klikk og nyt! Dette er en gylden mulighet, om man som meg, ikke har CD-spiller!
Light in your eyes
Love you more
Doorstep sorrow

Café 3B var et perfekt sted for denne konserten. Lett tilgjengelig, passe stort og intimt. Vi satt rundt et bord sammen med gode venner, og det gjorde kvelden ekstra koselig. Det er alltid hyggelig å dele gode opplevelser med venner, eller noen andre fine folk man kjenner.

Gode venner / Good friends
Samboeren og jeg / My partner and I

English:

Believe it or not, country music is not my favorite kind of music, but when a friend is going to hold a release concert, you are actually obliged to show up. To our great surprise, it did not only turn out to be a pleasant experience, but also a wonderful musical event. Sometimes I was on the verge of starting to stomp my feet, but came to my senses … Acted out rather by clapping my hands and allowing the energy to escape by being all smiles.

Dag Erik brought many talented musicians with him. There was even a steel guitarist. The atmosphere was very good, and Dag Erik sings well. I did not hear a single slip during the night. I really hope he succeeds as a cowboy and solo artist. Dag Erik already has extensive experience from the music industry, and we have previously heard him in a concert as a drummer in the band Tre Små Kinesere. By the way, I have written a blog post about this band earlier HERE.

I received a personal greeting from Dag Erik when I bought the CD, and at the same time a pleasant chat with his girlfriend, Belinda. Dag Erik wrote “I love you”(Digge dåkker) on the cover. We love you too, Dag Erik. Because you are a nice and lovely guy who is always in a good mood and has a great sense of humour! Moreover, because you did a great job selling our house while still working as a real estate agent. I wrote about the sale of our house HERE. And THIS is a post about the choice of real estate agent and shoes.

It is Helge Strøm, a friend of Dag Erik and a close colleague of my partner Bjørn, who has written all the lyrics of Dag Erik’s songs. Here are links to some of the songs. Click and enjoy! This is a golden opportunity, if you, like me, do not have a CD player!
Light in your eyes
Love you more
Doorstep sorrow

Café 3B was a perfect venue for this concert. Easily accessible, just the right size and quite intimate. We sat at a table with good friends, and I think this made the evening even more perfect. It is always nice to share good experiences with friends, or some other nice people you know.

6 kommentarer
    1. Når man er på konsert kan man oppdage at en liker det en ikke trodde, har noe med framføring å gjøre i levende livet. Tror jeg. Energien.
      3b ble jeg vilt begeistra for da jeg flytta til Trondheim for noen tiår siden, minte meg om cafeer i Oslo, byen som jeg flytta fra. Men har ikke vært på 3b siden førstninga av niittllet, artig at den eksisterer ennå. <3

      1. Det har du nok veldig rett i, Ingvild. Det blir helt spesielt å se musikere spille og synge live! Man “kjenner” litt mer, liksom. Jeg har heller ikke vært på Café 3B siden jeg var ung, kanskje omtrent samtidig som deg, så det var artig å dra dit igjen. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg