Han er min onkel også

 

Butikken på Austafjord

Kjøpmannen på Austafjord har drevet nærbutikken i bygda jeg kommer fra siden tidenes morgen. Jeg har lenge visst at han er onkelen til de tre søsknene mine som vokste opp her. Men det som er litt rart, er at han er min onkel også. Jeg har aldri blitt introdusert for han som onkel, og ikke tenkt over at han er det. Det har gått opp for meg mer og mer i det siste. Og det er først de siste to årene at jeg faktisk har vekslet noen ord med han. Veldig merkelig, egentlig, for han er en supertrivelig mann! Og onkelen min! 

Jeg satt visstnok barnevakt for de tre barna til onkelen min og kona hans sammen med et jevnaldrende søskenbarn, da vi to var i tenårene. Disse tre barna er jo faktisk også søskenbarna mine. Det visste jeg altså ikke den gangen. Det er litt trist å tenke på at jeg ikke fikk vite det før i godt voksen alder og bare såvidt har begynt å bli kjent med dem.

Onkelen min fikk bygd opp et flott uteområde rett ovenfor butikken i fjor sommer, med både grillplass og gapahuker. Jeg kan se for meg at det både har vært og kommer til å bli mange hyggelige sammenkomster her i tida som kommer. Du ser bilde av plassen nedenfor.

Dagen etter at mamma ble sjekket opp, dro vi en tur til butikken på Austafjord. Dette er også bygdas naturlige møtepunkt. Straks jeg kom inn døra, så jeg to kjente ansikter ved det bakerste kafébordet, og satte meg ned sammen med dem. Den ene er tremenning av faren min, den andre min tremenning, fant jeg ut. Det dukket opp flere kjente og ukjente, noe som fortjener et eget blogginnlegg. Følg med i morgen! 😊

 

Gapahuken ved butikken på Austafjord

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link

17 kommentarer
      1. Ja, har begynt å skjønne litt mer av familietreet nå 😅

        Det var visstnok en stor fest på dette uteområdet under åpningen, med band og greier 😊

    1. Av og til blir det sånn i familien og man vet ikke om hvem man er i slekt med. Jeg var ganske stor før jeg visste hvem Farmor var og fikk møte henne. Godt at du får møte dem nå. 🤗

      1. Jeg har begynt å bli litt mer kjent med denne delen av familien, og det er spennende. Trist at du ikke fikk møte farmora di før du var ganske stor. Jeg kjente ikke min farmor. Fikk ikke møte henne.

    2. Så trivelig Kari! At du endelig fikk vite at du er i slekt med en så snill mann som du egentlig kjent hele livet. Aldri for sent vettu, ihvertfall ikke når vedkommende enda lever! 🥰
      Flott plass onkelen din har laget!

      1. Ja, veldig trivelig 😊 Har jo ikke kjent han hele livet, bare visst at han var kjøpmann på butikken, og senere funnet ut at han er onkelen min 😃 Ja, denne plassen er knallflott😊

    3. Det er litt trist at du ikke har vært klar over at han er onkelen din før, men det får dere ta igjen nå 🥰 Dette med familie er ikke alltid like greit ♡

    4. Great to be able to meet up with and an uncle and cousins that you didn’t know were your relations, even though you have known them a long time, it will make meeting them now all the more special. It’s funny that you say your mum was checked up, we would say checked out 😄 however you say it, nice surprise for your mum 🥰

      1. Those three cousins all live in Oslo now. All of them are very friendly and nice, and yes, it will be nice meeting up again later. Your expression “checked out” sounds as if someone it being looked at with interest/investigated only to be rejected, hahaha 😄 Yes, I think it made her a bit cocky, although she would never admit it of course 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg