Mamma ble sjekket opp

Fotspor i snøen. Denne “løypa” tråkket jeg jevnlig som lita jente da jeg bodde her med mamma og besteforeldrene mine.

Jepp, nå er jeg på en liten påsketur med mora mi. Etter en lengre kjøretur ankom vi feriehuset vårt på Vikna i går kveld. Siden Rørvik var siste mulighet for åpne butikker, stoppet vi der for å handle. Vi skulle fylle opp kjøleskapet med mat for noen dager. Rema på Rørvik har dessuten noen spesialprodukter jeg og min skjøre mage trenger, som de ikke har på nærbutikken her ute. Mens jeg var opptatt med å sondere butikkhyllene, ble mamma sjekket opp av en innfødt. 

Denne eldre sjarmøren brukte en kjent taktikk. “Har jeg ikke sett deg før?” Mamma gikk selvsagt på limpinnen. Hun ble stående for å snakke med den eldre mannen, som var både hyggelig og trivelig. Han fant etter hvert ut hvor han en gang i fortiden hadde møtt henne. Mamma var usikker, men ble uansett sjarmert, og jeg tror jeg må passe på henne litt de neste dagene.

Herremannen mente at det var tomt for “kaffebrød” i butikkhyllene, så jeg tipset han om sjokoladekake på nederste hylle da jeg svinset bortom dem. Han plukket opp ei eplekake. Det sier vel litt om hvor han hadde fokus. 🤣

Da en annen mann også begynte å snakke med oss nede ved kassa, ble vi begge overrasket over hvor mange hyggelige folk som handlet på Rema på Rørvik denne kvelden. Denne fyren fortalte at han hadde kjøpt seg hus på Rørvik og flyttet hit med sin familie på ti. Nå gjenstår det å se hvor mange trivelige folk som kommer på besøk til oss her ute. Mamma har vokst opp her og kjenner mange. Og jeg prater uansett med folk, bare de er hyggelige 😃

 

Mamma bærer inn påskeferiebagasjen fra bilen

De to siste bildene er fra turen utover. Det øverste tok jeg da vi suste over Foldabrua. Den går over et vakkert sund og rett inn i en tunnel. Det siste er fra Snåsa, hvor det var veiarbeid og sikring etter raset som stengte veien der for et par uker siden. 

Foldabrua

 

Sikringsarbeid i Snåsa

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link

24 kommentarer
    1. Så koselig at lokalbefolkninga er koselig. Og det kan av og til være hyggelig å bli sjekka opp, men ikke alltid :). Kos dere masse, ser så hyggelig ut; det røde huset i skogen. Ønsker deg og mamma’n din en fin fredagskveld <3.

      1. Ja, veldig hyggelig med koselige folk 😊 Det røde huset var hvitt i gamle dager, og det vil alltid være slik jeg husker det ❤️ Tusen takk, snille du, og god fredagskveld til deg også 😋

    2. Morsomt!🤗
      Det er litt sånn det er på bygda. Man blir så glad for å se nye mennesker at man finner alltid noe å prate om og ungkarene er frampå med en gang de ser et nytt kvinnemenneske.🤣
      Kos dere masse!🤗

    3. Det må jeg si altså, dattera må passe på mora for innpåslitne mannfolk. Rollene er nok snudd en del der 😉 Men veldig koselig det da. Og ja, hvis folk er hyggelige er det jo ikke noe problem å slå av en prat.
      Dere får nok noen fine dager.
      God helg til deg og din mamma ♥

      1. Hehe, ja, sånn er det. Og jeg trenger ingen som passer på meg, klarer meg selv, of course 😃 Men alltid koselig å prate med hyggelige folk. Tusen takk, og god helg til deg! ❤️

    4. Hihi..så kult at mammaen din ble sjekka opp, tenker nå jeg da..så lenge det blir gjort på en pen måte, selvfølgelig 😊
      Morsomt å se bilder hvor jeg faktisk kjenner meg igjen (Snåsa)
      Og den der Foldabrua som går rett inn i en tunnel – så kult..dit bare MÅ jeg kjøre en gang, hihi
      Håper du får en flottersfin kveld.❤ Klemz

      1. Ikke noe ufin “sjekking”, nei, og kanskje var han bare “jabbsjuk” og trengte noen å snakke med 🤣 Tror du ville elsket en walk-about på Vikna i din nye bobil, og Foldabrua ville bare blitt en bonus 😊

    5. Ha det så mysigt nu på Vikna.
      Jag längtar efter att åka dit:)
      Hälsa Mangnhild och gratulera i förskott på födelsedagen

      1. Tusen takk, Tanja 😍 Ja, her er det mysigt og påskestemning. Snø ute og gule stearinlys og påskekyllinger inne🐥 Lenge siden sist du var i Trøndelag må, ja. Mamma hilser tilbake og takker 😊

    6. Hope you have a lovely weekend with your mum. Seems to be a very friendly place 😜 and enjoy that beautiful house, of course it’s special as it’s your childhood home, it really is very charming and welcoming 😊

      1. Thanks, we had a very nice weekend 😊 You are right about the fact that the house has a charming and welcoming atmosphere. I used to feel uneasy in there, felt I was not alone, but that’s okay now. Things changed after a friend om mine did a spiritual house cleaning some years ago.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg