Jeg måtte hoppe i sjøen fra ferga

Jeg skulle ikke være med på fergturen, bare følge noen i familien min ombord. De var usikre på hvor de skulle gå, så jeg ble med inn i byssa for å vise dem rundt og påse at de hadde det bra. Så skulle jeg gå i land igjen, og de skulle reise. Men ferga la fra kai før jeg hadde kommet meg i land, og jeg kjente stresset vokse inni meg. Skulle jo ikke være med på denne turen, så jeg måtte komme meg i land. Jeg løp ut på dekk og kikket ned på sjøen. Vi var allerede kommet et godt stykke fra kaia. Men jeg kunne simpelthen ikke bli med ferga, så da måtte jeg tøffe meg opp, satse, hoppe i sjøen og svømme inn til land.

Jeg tenkte det var best å hoppe ut bak ferga. Et hopp i sjøen fra en av sidene kunne føre til at jeg ble dratt med i suget og havnet under ferga. Men det kunne være farlig å hoppe ut bak også, der sjøvannet bølget og bruste. Jeg var redd for å bli dratt inn i motorene. Bestemte meg derfor for å hoppe mot babord side bakfra, for der var det ikke så langt inn mot land heller. Jeg hadde ikke tid til å tenke og vurdere mer, måtte inn til land før ferga kom for langt avgårde.

Plask! Der lå jeg i sjøen. Adrenalinet var nok aktivert, for jeg merket knapt det kalde sjøvannet før jeg var inne ved land. Jeg hadde klart det. Egentlig overraskende lett, for jeg er ingen god svømmer. Hadde trodd at det kom til å bli mye tyngre å svømme avstanden med klær på. Nå måtte jeg stable meg på beina og komme meg inn til byen. Klærne var våte, men det fikk jeg ordne ut i senere. Jeg begynte å gå langs den smale veien med bestemte skritt. En bil kom kjørende mot meg, og de som satt i bilen slakket ned farten for å hilse, men kjørte så videre. De skulle i motsatt retning av det jeg skulle, og jeg kjente dem ikke godt nok til å spørre om hjelp. Jeg klarte meg uansett selv.

Jeg er usikker på hva jeg skulle, hva som var så viktig, siden jeg våknet før jeg kom frem. Men følelsen av at jeg gjorde det riktige satt i meg. Jeg ble liggende lenge og tenke på hva drømmen kunne bety. Etter hvert som jeg klarte å se sammenhengen, fikk analysert hva drømmen handlet om, falt jeg til ro. Jeg har begitt meg ut i ukjent farvann, hoppet i det, møter noen hinder, men kommer meg i land. Og jeg kommer i mål. 

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

12 kommentarer
    1. Skjønte med en gang at det var en drøm. Når man drømmer at man hopper i havet så har man glemt noe viktig. Legg merke til at du skriver det selv…

      1. Du begynner å kjenne meg, og drømmene mine, hehe 😀 Visste ikke at det kan være sammenheng mellom å hoppe i havet i drømmer og ha glemt noe viktig. Skrev jeg at jeg har glemt noe? Tolket det mer som at det er noe jeg må gjøre.

    2. Så bra du forsto hva drømmen kunne bety, for det gjør sjelden jeg 😉
      Kan ikke noe om drømmer. Forsto at det var en drøm ganske raskt denne gangen ☺️

      1. Det foregår mye surr i drømmene, men denne gangen syntes jeg at jeg fikk plassert de teite hendelsene i en sammenheng 😀 Du begynner vel å skjønne at når jeg skriver om merkelige ting, er det fra drømmeverdenen 😉

    3. Ja, ja, Kari. Godt det bare var en drøm, men underbevisstheten varsler kanskje om at du må kule’ n litt? Men du holder jo hodet over vann uansett du Kari! Bare ikke glem å lytte til hva kroppen din sier. Lett å glemme når du driver med noe du synes er gøy! 🥰🥰

      1. Det kan nok hende at underbevisstheten varsler om at jeg må roe ned, men det gjør sannelig kroppen også. Kanskje de to driver og samkjører seg… 😀 Jeg skal jo ikke slutte med det som er gøy, men har tenkt litt på at jeg må posjonere og balansere bedre. Vi får ta den skjenneprekenen over en kaffe/te (men ikke to) snart 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg