Klatretur i de spanske fjellene

I forbindelse med tur til Juzcar, den blå smurfebyen, fikk vi en fin biltur opp i de spanske fjellene. Klatretur innebar forresten at det var bilen som klatret, ikke vi. Motoren var egentlig litt irritert på utfordringen, siden den ikke er av de sterkeste på stigninger. Men vi kom oss både oppover og nedover, og den taklet de svingete veiene greit.

Ser du den hvite landsbyen i det fjerne?
Svinger og landskap
Fasinerende fjellandskap
Busker på høyfjellet, eller er det oliventrær?
Tørt, men flott
Grusveien førte ned til en eiendom, en helikopterlandingsplass og et “basseng”
Nok en avkjøring for å beundre landskapet
Skygge fra bartrær oppe i høyden
Ser du bilveien i det fjerne?
I Spania vokser bartrær i høylandet
Nice!

Dersom du ikke fikk med deg innlegget om den blå smurfebyen, kan du lese og se bildene HER.

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

14 kommentarer
    1. Fint når bilen kan klatre litt da 🙂 Det er tungt å GÅ sånne turer uansett form. Jeg sliter ennå med menisken etter den for 14 dager siden 😛

    2. Wow helikopterplass og basseng… da kunne jeg flyttet til Spania også tror jeg…Greit å ut for å titte litt når man er dernede og ikke bare sitte på verandaen.

      1. Ja, veldig fint å få med seg litt av alt det spennende her nede, ikke bare sitte inne/på terrassen og slappe av. Først lader jeg, så opplever jeg, og så lader jeg dobbelt. 😀

      1. Tusen takk. De fleste bildene er tatt i kort avstand fra bilen, men hadde jeg frisk og rask, skulle jeg lagt avgårde på en av de mange turløypene oppe i fjellene! 😀

    3. Selv AVSKYR jeg solkysten, men det gjelder jo ikke alle. Det er dit folks tanker typisk går når man sier “Spania” men jeg kan altså ikke anbefale sterkt nok at folk leier seg en bil og drar på eventyr i fjellene. Det er der man finner alt det magiske.

      1. De fleste smiler nok både utenpå og innvendig når du hører “solkysten”. Sol, sommer og bading er det vi nordmenn savner hele den lange vinteren, og blir tilfredsstilt av når vi havner i Spania. Men jeg skal innrømme at jeg alltid ser opp mot fjellene når jeg kjører langs solkysten, for de er ikke langt unna, og de er massive. Og spennende! Tenkte senest i går på hvor de lenge de har eksistert, mens motorveien bare har vært her i noen sekunder til sammenligning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg