Oransje nyanser / Shades of orange

(English translation at the end)

I dag tidlig. Øyne våte av sollys og frost /
This morning. My eyes watery from the bright sun light and cold weather

I dag er jeg oransje. Oransje er min farge, og jeg har mye oransje klær. Det føles helt riktig å avslutte Frodiths klesutfordring (dag 6) med denne fargen. Blogginnleggene mine denne uka har bevisstgjort meg på bruk av farger på klær, og muligens blir det litt mindre grått og svart fremover… Jeg rakk ikke å få med meg de første dagene av fargeutfordringene, turkis/blå og rød, men de påfølgende utfordringene kan du lese om her: Gult er kult, grønn kjole og alle jenter må ha rosa (klikk på lenkene).

Nyanser av oransje. Men mange år siden jeg satt på en sykkel… /
Shades of orange. But it’s been many years since I rode a bike…

Oransje virker oppløftende på mange, og den jager triste tanker på dør. Oransje signaliserer glede, bevegelse og nytelse. Dessuten reflekterer oransje følelser og varme. Det er også en farge som kan brukes om man ønsker å stimulerer til aktivitet og kreativitet. Oransje i interiør gir varme. Historisk sett er fargen brukt både i nasjonal og politisk symbolikk, samt forbundet med transformasjon og buddhisme.

Føler meg som en ekte modell / Feel like a real model

I dag kommer yngste lillesøster og ei venninne på besøk. Det gleder jeg meg til! Og kanskje kan mine oransje klær bidra til å gjøre dagen ekstra oppløftende, varm og MEningsfull! 😊🍁🧡

Oransje briller for god selvtillit / Orange glasses for self confidence

Tusen takk til sjefsfotografene Hilde og Bjørn!

English:

Today I am orange. Orange is my colour and I have a lot of orange clothes. It feels right to end Frodith’s clothes challenge (day 6) with this colour. My blog posts this week have made me aware of the use of colours in clothes, and maybe I will wear less grey and black from now on… I was not able to attend the first two days of the challenge, with blue/turquoise and red. The followinging challenges, however, you can read about here: Yellow is a cool colour (day 3), green dress (day 4) and all girls need something pink (day 5) (click on the links).

Orange can influence us in an inspiring way, be uplifting and help us get rid of sad thoughts. Orange signals happiness, joy and pleasure. Besides, orange reflects feelings and sensitivity. The colour can also be used to stimulate activity and creativity. Orange in furnishings adds warmth. Historically, the colour has been used in symbols of political and national kinds. In addition, it is assosiated with transformation and Buddhism.

Today my youngest sister and a friend are going to pay me a visit. I am so looking forward to that! And who knows, maybe my orange clothes can contribute to make this day very uplifting, warm and MEaningful! 😊🍁🧡

Thank you so much to my clever and supportive photographers Hilde og Bjørn!

Jeg elsker oransje / I love orange
6 kommentarer
    1. Åh, du kler oransje veldig fint ♥ Og det antrekket der hvor du poserer i modellstil var superfint…skulle gjerne hatt noe sånt selv. Men jeg kler ikke oransje da, så måtte være en annen farge. Jeg blir veldig blek i oransje. Men noen kler den fargen så utrolig godt. For det er jo en behagelig farge 🙂
      Nyt dagen i akkurat den fargen ♥

    2. Kjempeflott bilder, og kjempefin orangefarge. Slik orangefarge liker jeg kjempegodt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg