Overflod av pinnekjøtt førte til bloggermøte

Et humørfylt bloggermøte

Når vi velger å være i Spania i juleferien, er vi inneforstått med at vi ikke får den samme julematen som hjemme i Norge. Det er helt greit, synes jeg, men likevel var det en stemme inni meg som stadig lurte meg til å tenke på pinnekjøtt. Tilfeldigvis hadde jeg et par dager tidligere vært innom en ny blogg, hos ei som er lærer og jobber på den norske skolen i Malaga.

I neste øyeblikk leste jeg i bloggen hennes at hun hadde kjøpt alt for mye pinnekjøtt, da de ikke ble like mange til bords på julaften som først planlagt. Dermed hadde hun overflod av pinnekjøtt, faktisk mer enn nok til både julaften og romjula. Jeg tilbød meg å kjøpe av henne det hun måtte ha til overs, siden hun bare bor en liten kjøretur fra oss. Og dermed måtte vi jo møtes!

Tommelen opp!

For de av dere som leste blogginnlegget til Linda Sakseide tidligere i dag, er det gammelt nytt hva som skjedde videre. Men vi kjørte altså hjem til Linda, og ble invitert inn på litt forfriskende drikke. Når tre med lærerbakgrunn møtes, kan det bli mye trivsel, og dagens møte var intet unntak. Linda var ei koselig og hyggelig dame. I tillegg til at vi fikk kjøpe av henne et par kilo pinnekjøtt, fikk vi med en svær kålrot på kjøpet. Det sparte oss for leting etter kålrot også, siden dette ikke er enkelt å få kjøpt i Spania.

Dessuten sparte jeg energi, noe som er ganske praktisk når man bare har en viss mengde tilgjengelig per dag. Ellers er Bjørn veldig flink til å si fra til meg når jeg har brukt opp kvoten. Jeg liker å leve i nuet, glemmer å bremse, så er takknemlig for at han minner meg på at jeg ikke skal bruke mer energi enn jeg har tilgjengelig.

Pinnekjøttet førte oss sammen

Nå gleder vi oss til pinnekjøttmiddag. Bjørn skal kokke. Vi mangler en stor kasserolle, men det skal vi få investert i ganske snart. Og på nyåret kommer Linda på besøk til oss. Enda mer å glede seg til! 😀 

Pinnekjøttmøtet skjedde forresten i et hyggelig område i Mijas. Bjørn og jeg knipset et par bilder av hverandre da vi gikk tilbake til bilen. Tusen takk for pinnekjøtt og gjestfrihet, Linda! 🙂 

Lindas leilighet
Kler jeg lilla?
Bjørn med pinnekjøttet i boks (ups… i pose!)

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

 

 

23 kommentarer
    1. Ja, det var sååå koselig 🙂 Nydelige bilder du tok også. Er det så fint her ved husene jeg bor? Man blir nesten litt blind på det man har rundt seg hver dag. Gleder meg til nyåret 😉

      1. Ja, superkoselig! ❤️ Det er absolutt SÅ fint i området hvor du bor. Men jeg har også mange ganger tenkt at “det ser enda finere ut på bilder” når jeg fotograferer her hvor vi holder til. 😀 Blir kult å møte deg igjen på nyåret. 🙂

    2. Vedlig gøy altså, ser ut som været er fantastisk. Tror jeg hadde likt meg der jeg altså…
      Bloggeren du møtte leser jeg hos. Veldig hyggelig at det ble pinnekjøtt og treff.

      1. Så artig at du leser begge bloggene. Sikkert rart å se oss sammen på bilde. Føles nesten litt uvirkelig… 😀 Vi har hatt ei uke med regn, men nå skinner sola igjen. Kanskje er det varmt nok til en strandtur i morgen. 🙂 Skal jeg sende deg noen spanske solstråler dit du er? 🙂

    3. Så artig! 😀 Verden blir liten med sosiale medier.
      Så veldig koselig ut, og så bra dere fikk kjøpt pinnekjøtt da 🙂
      Har lest bloggen hennes innimellom jeg også, og nå må jeg inn en tur til 😉
      Og ja, du kler lilla 🥰

      1. Ja, er superglad for at det blir pinnekjøtt likevel 😊 Det er utrolig hvor mange muligheter som dukker opp med sosiale medier. Det er jo du og jeg et bevis på også 🤗

    4. Såå artig at dere fikk møttes! Var jo ett sammentreff at det løste seg slik og at dere bor så nærme. Og det første bildet var jo så herlig. 😁

    5. Great photos of the chops Kari and the lovely lady who provided them😄 but I have to admit, all I really saw was the beautiful blue sky 😂 enjoy your next feast….

      1. 😂😂😂 Tomorrow will be another blue sky day. I will send off some warming sun beams to you in the middle of the day. Be prepared! 😀

    6. Brilliant, I can see a tiny bit of blue sky trying to peek through the grey, maybe your sunbeams are on the way 😄🌞

      1. Ja, det var ganske tilfeldig at vi kom i kontakt… eller kanskje var det rett og slett meningen! 😀 Men veldig heldig og hyggelig! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg