The bright side of life

Gul og kul type forut.

Det forrige blogginnlegget mitt (Handikaptur) ble ganske “annerledes” enn først tenkt. Jeg håper ikke jeg fremstilte det som veldig negativt å være handikappet, men om det gjorde det, skal du vite at det var ikke ment slik. Meningen min var å gi deg et inntrykk av hvordan jeg opplever å være handikappet. Jeg synes det er vanskelig å identifisere meg med det å være “handikappet”. Det handler vel om å godta facts. Men nå til “the bright side of life” og de hyggelige inntrykkene jeg sitter igjen med etter turen. For ting kunne vært mye verre. Selv om noe i livet er ille, klarer jeg alltids å se fordeler og det positive i situasjonen. 🙂

Denne turen hadde jeg ikke klart å gjennomføre som gående uten å ha blitt sengeliggende i etterkant. Som kjørende kunne jeg i stedet bruke energien på den fine utedagen, naturen som våkner til liv etter vinterdvalen, og koselig selskap i samboeren min. OG fortsatt ha energi igjen til resten av dagen (nesten). Juhu! 😀 

Har kan man sitte og tenke
Ranheim Bro

Gammel gangbro på Ranheim. Ser du den?

Det er så fint med broer. Det er konstruksjoner som er laget for å hjelpe oss over et vanskelig farbart område, som ei elv eller et juv. Samtidig tenker jeg på broer som noe abstrakt, noe som kan hjelpe oss over mentale hindringer. Har du hørt uttrykket “å brenne alle broer”? Og tenkt over hva det betyr?

Mesteparten av snøen har smeltet her på Ranheim. Noen hestehov smilte til oss i veikanten. Det kommer til å bli enda flottere når det begynner å grønnes rundt omkring. Det eneste negative med det, er at vi mister det lille vi har av sjøutsikt fra leiligheten. Nå som trærne er nakne, skimter vi faktisk det blå, bølgende vannet fra stuevinduet og verandaen. Kan skryte av av vi har fjordgløtt. 

Ender og betongskulptur kalt “Handlevogna” i Vikelva

Vi hadde følge med bekker, elv og sjø nesten hele veien. Og møtte mange ender. Neste gang må vi huske å ta med mat til dem. Solsikkefrø og havregryn, kanskje? 

Her finner du innlegget fra i går: Handikaptur Tusen takk for alle hyggelige kommentarer til dette innlegget! 🙂 

Takk for at du svingte innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

20 kommentarer
    1. Deilig å komme seg ut på tur, og det ser ut som du fikk deg en veldig fin tur.
      Jeg hadde tenkt meg ut jeg også, men måtte jobbe lenger og nå holder det på å skye over og ser ut til at det skal begynne å regne. Skal heller kose meg inne i stedet 😊

      1. Turen var absolutt veldig fin, i hyggelig selskap. Jeg er ikke flink til å dra ut alene, men må kanskje våge meg på å gjøre det “one of these days” også. Når været er bra. Helt greit å kose seg inne også, uansett vær 😉 😊😊

        1. Siden du spør, nei – jeg får kanskje litt for mye oppmerksomhet fra før med min appearance.. jeg er mer svart og rød når det kommer til klær. Gul og orange kommer langt ned, men i går kjøpte jeg ei multifarget skjorte med Keith Haring motiver. Det er litt kult å se at hans kunst har kommet mer fram, spesielt siden jeg har vært fan siden før han døde, og «ingen» i Norge har visst hvem han var, før nå. Anyways, den skjorta har litt gult 😜

          1. Er ikke overrasket, for jeg tror heller ikke den gule jakka ville vært helt “deg” 😊 Viktig for deg med mening og symbolikk da, skjønner jeg… Fargerikt her bare så flott! Og du som er mørk, kler jo farger, i tillegg til svart. 😉

      1. Ja, “herlig” er det rette ordet for å oppsummere turen! 😀 Det er akkurat dette som er hensikten med å bruke Elvira, ja. Takk-takk! 😀

      1. Ja, absolutt 😊 I stedet for å bare dra ned til sjøen, kan jeg dra videre langs stien, som går laaangt! 😀 Takk for at du ble med! 😉

      1. Ja, bor i Trondheim. Flyttet fra den vinterlige delen av byen til den vårlige delen av byen for et år siden, og trives med tidlig vår og nærhet til sjøen 😊

    2. Fine bilder fra turen 🙂
      Og det er godt å kjenne på at en ikke er tom for energi etter tur, fordi man har helpemiddel man kan lene seg mot 🙂

      1. Takk-takk 😊 Det er det, og den største forskjellen er at jeg kan være ute lenger og slappe av underveis siden jeg sitter.

    3. Lovely pics Kari, so nice to be out in nature, in a calm space, and as you said, to just sit and think with no distractions for the mind, just being there in the moment enjoying the view. Don’t forget to feed the ducks 😊 maybe some bread 😉

      1. Thanks, Mary 😊 Yes, and the biggest difference is that now I can stay outside for longer, and even sit and save energy while enjoying nature. Finding spots with no distractions may be a good idea, bye the way. 😊 Yes, the ducks love to eat bread (white bread) but I’ve heard it’s not so good for them, not on the long run… 😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg