Valentinsdag hele året / Valentine’s Day all year round

Norsk //
English

14. februar er kjent som den dagen da mange i hele verden gir ekstra oppmerksomhet, gaver og omtanke til sine kjære. Valentinsdagen har sine røtter i romersk historie og er dagen da kjærligheten feires. Men hvorfor feire hverandre bare denne ene dagen? Hvorfor ikke alle dager hele året? //
February 14th is the day of the year when a lot of people all around the world give their loved ones extra attention, care and gifts. Valentine’s Day has its roots in Roman history and is a day of celebration of love and affection. But why celebrate each other just on this particular day? Make love last all year long!

Jeg stiftet bekjentskap med Valentinsdagen da jeg som ung bodde et år i England. En slik dag hadde vi ikke i Norge, den gangen. Jeg syntes det var en artig skikk, og kjøpte like godt Valentinskort til alle mine guttevenner. Nå har jeg imidlertid skjønt at det er nok å gi oppmerksomhet til én spesiell. //
I learnt about Valentine’s Day when I was young and living in England for a year. We did not have such a day in Norway at that time. I thought it was a nice custom and decided to buy Valentine’s cards for all my boyfriends. Now, however, I have realized that it is enough to give attention to one special man.

I år har vi bestemt oss for en Valentinsuke, og denne uka starter i dag. Bjørn kommer til Spania på vinterferie, og jeg skal om noen få strakser avgårde for å hente han på flyplassen her i Malaga. Han har hatt mye styr hjemme pga vannskaden, stress på jobb, og kan nok trenge ekstra oppmerksomhet og omsorg. I tillegg brakk han ei tå i går. Muligens går han like sakte som meg nå, i ME-tempo. Aldri så galt at det ikke er godt for noe… //
This year we have decided on a Valentine’s Week, starting today. Bjørn is coming to Spain for a winter holidays and I will soon be on my way to the airport here in Malaga to pick him up. There’s been a lot of hazzle at home due to the water damage, he’s had stressful days at work, and I feel he needs a little extra attention and care. In addition, he broke a toe yesterday. Perhaps he will walk just as slowly as me now, at ME speed. Every cloud has a silver lining!

Kanskje drar vi ned til stranda for å se på soloppgangen. Sammen. //
Maybe we’ll go down to the beach to watch the sunrise. Together.

Kanskje ser vi soloppgangen fra terrassen. Sammen. Hvis jeg er våken så tidlig, og hvis tåa ikke tillater strandtur. //
Maybe we will watch the sunrise from the terrace. Together. If I’m awake by then and if the toe does not allow a trip down to the beach.

Vi skal helt sikkert se mange solnedganger fra terrassen. Sammen. //
We will definitely watch the sunsets from the terrace. Together.

Jeg har investert i en massasjehanske, for å overraske Bjørn. Han skal få litt snill juling av denne. //
I got hold of this massage glove, as a surprise for Bjørn. I will use it to give him gentle (not!) massage.

Velkommen til en Valentinsuke i Spania, Bjørn! Du kommer en dag for sent, siden Valentinsdagen var i går, men da feirer vi hele uka i stedet! 😀 //
Welcome to a Valentine’s Week in Spain, Bjørn! Valentine’s Day was yesterday, so you will arrive one day too late. Anyway, we will celebrate all week instead! 😀

4 kommentarer
    1. Det er så utrolig godt å komme «hjem»! Jeg har smilt fra øre til øre helt siden du kom og henta meg på flyplassen i går, og det kommer jeg til å gjøre helt til jeg må dra tilbake til huset vårt i Trondheim. Har vært ute og opplevd soloppgangen, mens du fortsatt sover søtt i senga. Jeg er så ubeskrivelig lykkelig og glad for å få denne Valentinsuka sammen med deg, kjæresten min!❤️❤️❤️

      1. Og jeg er fantabulastisk glad for vi fikk en så flott Valentinsuke! Beklager sen tilbakemelding, kjæresten min, men har vært så opptatt med å være sammen med deg hele uka.🌞❤🤣 Håper du har hatt ei fin reise hjem! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg