Vi kom oss avgårde i grevens tid

Elva er større enn normalt (bildet er tatt i fart).

I dag hadde vi ikke kommet oss hjem. De to hovedfartsårene gjennom Norge er stengt både gjennom Østerdalen (R3) og Gudbrandsdalen (E6). Vi kom oss av gårde fra Otta i grevens tid da vi kjørte derfra litt etter ett i går med Trondheim som mål. Som jeg skrev i bloggen i går, var det voldsomme vannmasser langs veiene og elvene var i ferd med å gå over sine bredder. 

Full stopp i Drivdalen

Bildet over er fra Drivdalen. Der ble det full stopp siden en diger steinblokk hadde kommet rullende ned fra fjellet over. NRK var på stedet for å lage reportasje. Det var nettopp denne veistrekningen Bjørn og jeg fryktet mest da vi kjørte, siden den er rasutsatt.

Før vi dro fra Otta, var jeg innom kjøpesenteret i sentrum for å kjøpe meg en paraply. Der traff jeg ei av dem som Bjørn er onkel til. Hun fortalte at bekken som renner forbi huset deres, hadde blitt faretruende stor. Vi bodde hos dem i noen dager mens vi var på Otta. Nå har bekken blitt til ei elv og flommet over. Flere husstander er evakuert.

Jeg krysser fingre og tær for at regnet avtar og vi snart får positive nyheter om at regnmengdene ikke lager flere ødeleggelser rundt om! Men det viktigste er at ikke liv går tapt, tross alt.

Her er innlegget fra i går: En risikabel hjemtur

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min:  https://www.facebook.com/MEogMEning/

18 kommentarer

Siste innlegg