TETID

I dag duger jeg ikke til så mye annet enn å drikke te. Men tedrikking er viktig, og for meg handler det om å sette pris på hverdagen. Jeg er veldig glad i te, og hver gang jeg drikker en kopp te, tenker jeg på tre ting som jeg er glad for. Det kan være å nyte øyeblikket, sette pris på noe jeg har, gleder meg til, el.l. Man velger i stor grad hvor man vil ha fokus, og jeg velger å ha fokus på det jeg er takknemlig for, spesielt når jeg drikker te. Da har jeg for vane å tenke på tre ting som jeg er glad for. I dag tenkte jeg disse tre tankene:

  • Jeg er glad for at jeg har en god stol å sitte i.
  • Jeg er glad for at hodepina gikk over.
  • Jeg er glad for at mine døtre har en fin dag.

Prøv det! Det trenger ikke være noe voldsomt eller fantabulastisk. Du trenger ikke å si det til noen, det er nok at man tenker for seg selv. Det handler om å sette pris på de små tingene i livet. Etter hvert kan det bli en vane å være glad for det som er her og nå, enten det er hverdag eller fest. Og det er ikke skadelig, tvert i mot! Du trenger selvsagt ikke å drikke te for å tenke på tre ting du er glad for. Du kan f.eks. gjøre det til en vane mens du tar en morgendusj, pusser tenner, lager middag, eller noe annet du gjør hver dag. Tar du utfordringen?

#ME #glad #fokus

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg