DAGENS UNGDOM


Sju jenter og sju sorter

 

Denne flotte jentegjengen møttes for å bake julekaker på kjøkkenet vårt i dag. De hadde avtalt å møtes klokka ni. – Ikke på kvelden men på morgenen! Ungdommen nå til dags, altså! De er ikke hva de en gang var… Da jeg var ung var det ikke mange som tenkte på kakebaking en tidlig søndags morgen. Da hadde vi knapt rukket å krype hjem fra fest, og lå tuklet inn i dyna til langt på dag.

Jeg er en anelse sjokkert over hvor snille og ordentlige dagens ungdom er. Blide og høflige også, og kreative og positive. Jentene tryllet frem de lekreste kaker, mens julemusikken sørget for litt ekstra idyll og trivsel. Jeg måtte innom kjøkkenet for å hente meg te flere ganger, bare for å få med meg litt av den koselige aktiviteten og stemningen. Og etter bakeseansen ryddet og vasket de kjøkkenet i et forrykende tempo. Litt rot etterlot de selvsagt til meg, for plutselig skulle noen på jobb og noen vaske hos mormor. Jeg er imponert over alt de rekker og får til.

Støynivået var herlig høyt, og praten gikk lystig om gutter og fest, så det har i alle fall ikke forandret seg siden jeg var ung i livet! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg