SISTE DAG PÅ HELSEREISE

Nå håper jeg at kroppsmaskineriet er såpass godt oppladet at jeg varer en stund. I dag er siste dagen vår i dette sommerparadiset, på helsereise, og i morgen lander vi på norsk vinterjord. Hører det har kommet mye snø, vært snøstormer, fokk og føyk, og noen har snødd inne… Vi klager ikke på de kveldene det har vært nødvendig med jakke her i Spania, for vi har hatt topp vær med mange varme soldager, med soling og fine opplevelser. Vi er enige om at “en god trøndersk sommer” i januar er helt fantastisk!

Søstre på tur. Anita og jeg.

Mijas Pueblo er en koselig fjellandsby. Den ligger i kort kjørevei fra leiligheten min. Her er det restauranter og kafeer for alle ganer og lyster, små butikker og gallerier, eseldrosjer og hester som tar deg med på tur gjennom koselige gater og smug, gamle og historiske bygninger, og en fin park ut mot en fantabulastisk utsikt mot hav og fjell. Anita og jeg dro dit for å se på solnedgangen. Dessverre ble det mer skyer enn sol, men en søt og leken pusekatt holdt følge med oss hele veien, så da ble det kattebilder i stedet. – Klatrende i trær og gjemt innimellom blomster og planter. 

I Mijas Pueblo.     Modell: Kari     Foto: Anita.

I Spania har de mange fine rundkjøringer, med statuer og figurer, blomster og pynt. Alle er forskjellige, og man kan vite i hvilken bydel man er og kjenne seg igjen etter som hva som befinner seg i rundkjøringen. Stilig, fint og praktisk! 

Elefantsafari i en rundkjøring. 

Jeg elsker soloppganger, og denne var spesielt vakker! Soloppgang markerer starten på en ny dag. Det gir energi, håp, nye tanker og muligheter.

Soloppgangen i går, fra soverommet mitt.

Siden dette er siste dagen i Spania for denne gang, og det kommer en reisedag i morgen, skal vi kose oss ekstra mye, og hvile og lade mest mulig. Vi skal ta med strandstolene ned til sjøen, sette oss godt til rette der, og nyte “her og nå”. Vi skal lytte til havet og ta inn det som kommer. Det blir godt. Kanskje kommer det noen gode råd seilende med bølgene også? Når vi er mette på bølger og havsvusj, skal vi gi magene påfyll. Vi har laget mye sunn mat i leiligheten, men i dag skal vi skeie ut på restaurant nedi gata. Etterpå skal våre legemer få fordøye litt, og deretter blir det å pakke og gjøre klart til hjemreise.

Gleder meg til neste Spania-tur!

6 kommentarer
    1. Velkommen heim til masse snø…,forfriskende og renslig!
      Jeg har feiret lillebrors 65 års-dag ilag med storebror. Lillebrors frue hadde bakt nydelig og sunn kake mm,og vi har hatt en trivelig kveld med god prat og delt mange minner,de fleste gode.Godt med en sånn kveld!
      Koselig å se bilder fra Paradiset!

    2. Det passer alltid godt med herlig med sol og varme! Sollyset er helsebringende for kropp og sjel. Det står veldig i kontrast med det store snøfallet vi har i Trondheim for tiden. Alt har sin sjarm, heter det. Årstider er fine på sin måte, men jeg ville valgt lengre somre, for min del. Du gjør faktisk dette også med å reise til hytta di…..Trygg reise hjem! 🙂

    3. I dag fyller du 53 år,bare ungdommen enda.Det var akkurat like mye snø da som nå.Resten av historien kan du,det var ikke akkurat bare å snerte bort til fødestuen.
      Hjertelig gratulasjoner med dagen…som feires over skyene!

    4. Rune: Helt enig! – Det passer alltid godt med helsebringende sol og varme! 🙂 Jeg har fått greit med helsepåfyll på turen, men det var litt sjokkerende å se all snøen som har kommet mens jeg dyrket sola. Har jo sett bilder og blitt advart, men likevel… 😀 Jeg er superheldig som har hytte i Spania, I know!

    5. Anlaug: Tusen takk, tante Blå! Ja, ser for meg at det var strabisiøst å komme seg til fødestua den dagen for 53 år siden, og heldigvis gikk alt fint. Lucky me! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg