Bursdagsmirakel / Birthday miracle

Glutamintilskudd / Glutamine supplement

English further down

Jeg er ikke den som slutter å tro at ting ordner seg, og jeg gir aldri opp håpet om en dag å bli frisk av ME (myalgisk encefalopati). Enten fordi forskningen gjør noen kvantesprang, eller fordi det bare skjer. Det hadde for eksempel vært et mirakel om jeg plutselig ble frisk til bursdagen min! Et skikkelig bursdagsmirakel! I tillegg kunne jeg hatt god bruk for ekstra energi nå som vi driver og flytter.

Med jevne og ujevne mellomrom får jeg tips eller inspirasjon til å prøve noe nytt som kan gjøre meg frisk. Jeg har prøvd mye, både av behandlingsformer, dietter, produkter og ernæringspreparater. Det merkeligste, som jeg faktisk hold ut med i seks måneder, var et slags saltvann som jeg tok en shot av hver dag. Fyttikatta, som det smakte!

De siste ukene har jeg gitt et nytt produkt en sjanse. Vi vet at det bl.a. er feil i energiomsetningen hos personer med ME. Da jeg leste at noen andre med ME hadde fått mer energi av et produkt, som både var lett tilgjengelig og billig, tenkte jeg at det var verdt å prøve. Jeg har helt i meg dette glutamintilskuddet siden nyttår, men merker dessverre ingen forskjell.

Og siden bursdagen min er allerede i morgen, må jeg bare innse at jeg ikke får oppleve noe bursdagsmirakel denne dagen. Men én dag… en vakker dag, skjer det! Kanskje allerede i 2021, om jeg skal driste meg til å tro på det de sier om at forskningen nærmer seg noen svar. 🙂

Kroppsbrensel / Body fuel

English:

I am not the kind of person who stops believing that things will work out, and I will never give up hope of one day recovering from ME (myalgic encephalomyelitis). Either due to the fact that science makes quantum leaps, or because it just happens. It would for example have been a miracle if I all of a sudden got well for my birthday! A real birthday miracle! In addition, I could do with some extra energy now that we are in the process of moving.

Now and then I get tips or inspiration to try something new which could make me recover. I have tried a lot, various treatments, diets, products and nutritional supplements. The weirdest one, which I actually endured for six months, was a kind of salty water that I took a shot of every day. Ugh, what a horrible taste!

The last few weeks I have given another product a try. We know that there, among other things, is an error in energy metabolism in people with ME. Recently, I read that some other people with ME had become more energetic from a product which was easily available and quite inexpensive, so I thought it might be worth a shot. I’ve been pouring this glutamine supplement into my body since new year’s eve, but I do not notice any difference, unfortunately.

And as it’s my birthday already tomorrow I guess I have to admit that I will not get to experience any birthday miracle on this day. One day, however, on a beautiful day it might happen! Maybe in 2021? Do I dare to believe in what they say that science is getting closer to some answers? 🙂

Jeg gir den et forsøk / I give it a try
10 kommentarer
    1. Det er jo lov å prøve Kari!
      Og vi med ME er vel villige til å prøve det meste for å bli bedre, eller friske!
      Jeg har dessverre mistet troen på alle mirakelkurer!
      For det meste har det vært å kaste penger ut av vinduet!
      Vi får heller glede oss over de små ting i livet – som er overkommelig for oss uten dor store tilbakeslag! 😊

      1. Ja, blir av og til lei av å prøve ut ting, men så må jeg bare… kan jo hende… 🙂 Mirakelkurer koster ofte mer enn de smaker, ja. Og jeg gleder meg over de små ting, selv om jeg innimellom veldig ønsker meg litt større ting også! 😀

    2. Ja, en må bare prøve. Og greit med noe som ikke er altfor dyrt.
      Ofte synes jeg det koster mer enn det hjelper av ting jeg har prøvd. 🙂 Ikke for ME da, men smerter/stivhet/ork etc.
      Blir fint når de finner noe som kan hjelpe ME syke.
      Hadde ikke trodd jeg skulle komme i den gruppa 😁 Godt det er så fine mennesker som deg å snakke med der 😘😀

      1. Jeg har nok brukt mine tusen på undersøkelser og remedier som ikke har gjort noen stor forskjell, men noen ganger er det greit for å utelukke også… Noe har hjulpet, på andre “utfordringer”, men ikke på ME. Veldig fint å kunne hjelpe andre, slik at ikke min dyrekjøpte erfaring er helt forgjeves! 😉 Tusen takk! 🙂

      1. Innlegget er lagt ut i dag, ja 😉 Bursdag i morgen, tusen takk! 😀

        Men ser at datoen i innlegget er feil. Sikkert fordi jeg begynte å skrive i går (19.), og slettet og angret sletting og hadde litt tåke inni hodet… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg