Hat fra A til Å

Alt i renna går i fraukjelleren. Bildet er fra gården jeg bodde på da jeg var lita.

 

Denne lista har jeg kalt “Hat fra A til Å” og handler om hva jeg misliker og hater. Idéen fikk jeg via blogginnlegget Forbannet dritt fra A til Å! av Gryende. Jeg fikk lyst til å lage min egen alfabetiske liste over hva jeg misliker mest her i livet. Og her er den:

  • Aggressivitet
  • Bakrus
  • Colonoscopy (kolonoskopi)
  • Dyreforsøk og dyremishandling
  • Egoisme
  • Flått, fotsvette
  • Gnissing av tenner, griskhet
  • Hensynsløshet
  • Illeluktende fis og bæsj
  • Jazz, når det blir for mye av det gode
  • Krig
  • Løgner
  • Migrene, møll, mishandling
  • Nedlatenhet
  • Oppkast, overgrep
  • Psykopater
  • Quiz og spill
  • Rasisme
  • Sirkuselefanter (elefanter trives på savannen), slurv, syting, smuler
  • Tær på bilder
  • Urettferdighet
  • Virus
  • Whisky
  • X out (når du trenger noe og oppdager at det er strøket ut fra lista)
  • Yndlingsprodukter som forsvinner
  • Zoologiske hager hvor dyr ikke har det bra
  • Æresdrap
  • Ødeleggelser
  • Årevis med syksom som ikke kan helbredes, åttiåringer som sniker i køen

En slik liste kan vel si ganske mye om hvem en person er, tror du ikke? Klarer du å lage en tilsvarende liste? Jeg brukte lang tid på å finne hat-ord til min liste, og kom på minst ti liker-ord for hvert hat-ord. Kanskje fordi jeg ikke er vant til å tenke i slike baner, ikke har for vane å vektlegge hva jeg hater eller misliker her i verden. Det faller seg mye mer naturlig for meg å tenke på hva jeg liker. Jeg tenker vanligvis på muligheter og er løsningsorientert. Er positiv inntil noe får meg til å snu… Derfor har det på en måte vært nyttig for meg å gjøre et dypdykk i hva jeg faktisk misliker sterkt og hater. Uvant tankegang, men bevisstgjørende!

Tidligere har jeg brukt alfabetet når jeg skulle lage bryllupstaler og bursdagstaler. Dette er første gang jeg lager en hatliste. Blir du inspirert til å lag din egen liste? Du kan enten lage en i kommentarfeltet til dette blogginnlegget, eller i et eget blogginnlegg om du har din egen blogg. Det ville vært interessant å se hva din liste inneholder! 🙂 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

10 kommentarer
    1. Den siste var skikkelig morsom, men åttiåringer kan nok være frekke om de var det tidligere, og det kunne de helt sikkert være. Ellers helt enig med deg med det meste, det som falt ut var jazz, tær og whisky…men ikke det at det er favoritter.
      Ha en superfin lørdagskveld uten et enda punkt fra lista :).

      1. Eldre damer kan ta seg frekke friheter, hehe 🤗 Artig at vi er enige om så mye, men litt bra at det ikke er alt, da 😉 Tusen takk, og ønsker om en super lørdagskveld til deg også! 🥰

    2. Du har helt rett!
      Det ville nok gått veldig mye kjappere å lage en elsk-liste. Jeg tror heldigvis både kropp og hode har best av at vi ikke bruker størstedelen av tiden på å tenke på ting vi hater, men det kan være bra å bevisstgjøre for seg selv hva man ikke liker også.🤗
      Kan godt tenke meg at du brukte lang tid på den lista.😅

      1. En elsk-liste ville absolutt vært utrolig mye enklere! 🤗 Jeg ble bare litt fasinert av “Gryende” sin liste, og tenkte at jeg ville prøve å tenke motsatt av hva jeg vanligvis gjør… Begynte på lista mi for mer enn en måned siden! 😅

      1. Åttiåringer har veldig lang erfaring med å snike i køer, og de er så gamle at de bryr seg ikke om hva andre måtte tenke om dem. De gamle damene er verst 🤣

    3. Oi, det har jeg ikke tenkt så mye over, for jeg prøver alltid å snu negative ting til positive jeg også. Skal tenke litt på om jeg skal lage en slik liste ☺️
      Har lest meg litt opp hos deg nå 🥰

      1. Det er en første gang for alt… Brukte mye tid på å tenke ut disse ordene, og måtte faktisk innom ordlista på noen av bokstavene 😀 Blir spennende å se om du får til en slik liste også. Takk 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg