Alt vel overstått

Nå er alt vel overstått. Det som jeg skulle ordne i løpet av denne turen til Spania, er i boks. Det har vært noen forberedelser til langtidsutleie, men i tillegg har jeg hvilt mye og kost meg i sol og varme. Formen her ikke vært like bra som da jeg var i Spania i sommer, men jeg er i alle fall i mål med mesteparten av det som står på gjøre-lista.

Blant annet har jeg fått installert et bedre internett enn det jeg hadde tidligere, så nå kan den supre leietakeren min ha kontakt med resten av verden mens hun er her. Det ble som vanlig masse styr for å få ting i orden. Mailer, underskrifter, chat, misforståelser, telefoner, automatiske tilbakemeldinger i stedet for svar på spørsmål, tillatelser frem og tilbake mellom internettselskapet og borettslaget, feil opplysninger fra vaktmester om hvor internett-forbindelsen kunne hentes fra, og til slutt en lykkelig avslutning fordi montøren var velvillig og gode naboer ordnet ut for meg.

Rådhuset i Benalmádena
Inne i Ayuntamiento de Benalmádena
Boområde ved siden av rådhuset

Jeg har også vært på Ayuntamienta Benalmádena (rådhuset) og fått ordnet noe som heter Certificado Digital. Det var advokatkontoret mitt som ordnet med koder jeg trengte. Deretter måtte jeg til rådhuset for å fylle ut papirer og identifisere meg, og til slutt ble det ny tur til advokatkontoret for å få instrukser på hvordan dette fungerer. Med dette sertifikatet kan jeg gjøre mye hjemmefra heretter. Blant annet kan jeg sjekke at jeg har betalt de lovpålagte skattene, avfallsavgifter osv, som må være i orden til jeg skal leie ut.

Denne siste uka før retur til Trondheim, skal jeg rydde bort private ting og tang, og gjøre plass for Monica og hunden hennes. Kaffe til leietakeren min har jeg forlengst handlet inn, for favorittypen hadde de på en butikk i nærheten. Og i forrige uke fant jeg mat- og drikkeskåler til hunden på en såkalt Kinabutikk i nabolaget. Det neste blir å foreta en megastor handletur på Mercadona. Både menneske og hund må ha mat for noen dager fremover, før Monica etter hvert våger å gå fra bestevennen sin alene.

Bildene under er fra turen til advokatkontoret i Fuengirola. Det er et koselig strøk. På vei tilbake til bilen min, tok jeg ei sidegate jeg ikke hadde spankulert i tidligere, og der dukket det opp en spennende bruktbutikk. Kjøpte imidlertid ingenting. Jeg blir på en måte forsynt når det er så utrolig mye å se på. 😀

Bygate i Fuengirola
Rolig formiddag i Fuengirola
Brukt i Fuengirola
Gammel dukkeseng (Ser du fotografen?)
Ting & tang i bruktbutikken

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

10 kommentarer

      1. Ja, gammelt og flott, beliggende i landsbyen som ble grunnlagt på 700-tallet av araberne. 😊 Er en del som må ordnes, men nå kan jeg i alle fall gangen i det, både mht. langtids- og korttidsleie.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg