Ansikter på bakken

Jeg hadde ikke gått langt, knapt rukket å plukke frem kameraet, da det dukket opp noen gigantiske ansikter på bakken, skulpturhoder. Jeg hadde ikke vært i den delen av parken tidligere, men siden formen tilsa en litt lengre tur, ville jeg utforske nye tomter. Parque de la Paloma er en fint opparbeidet park her i Benalmádena bestående av 200 000 kvadratmeter grøntområde. Bl.a. er det en vakker innsjø i parken hvor man kan spasere rundt og vinke til fuglene og speide etter skilpadder. Jeg er mest fasinert av kaktusparken.

Turen gikk til Parque de la Paloma (dueparken) søndag for ei uke siden. Utstyrt med kamera med makrolinse i tillegg til mobilkamera, var jeg godt rustet til turens formål, nemlig å ta bilder av blomster. Det eneste jeg hadde glemt å ta med, var drikke. Jeg kunne kjøpt vann i parken, men var så opptatt med å ta bilder og få makrolinsa til å fungere slik jeg ville at jeg ikke tenkte tanken. Da jeg kom tilbake til bilen, kjente jeg at munnen var tørr som om jeg skulle ha gått en dagsmarsj i Sahara uten drikke.

Men tilbake til disse ansiktene eller hodene på bakken i dueparken. Jeg har prøvd å finne ut meningen med disse hodeskulpturene via nett, men ikke kommet til bunns i saken. Det fins mange bilder av dem, men mysteriet med betydningen og årsaken til at de er plassert i denne parken, må bare forbli et mysterium inntil videre.

Hodeskulpturer i Parque de la Paloma. Ser du dem?
Helt til høyre i bildet (zoom inn) kan du se at hodeskulpturen er hul innvendig.

De tre hodene i bronse passer på et vis inn i parken. De er hule innvendig, og fungerer derfor som et lite lekerom for barn. Og lekne voksne! På det øverste bildet i dette blogginnlegget, altså bildet av skulpturhodet og mitt hode, ser du hvor store skulpturene  er.

Hodeskulptur i Parque de la Paloma
Hodeskulptur i Parque de la Paloma
Hodeskulptur i Parque de la Paloma

Formålet med turen var, som tidligere nevnt, å ta bilder av blomster. Det var tydeligvis ikke blomstersesong i parken da jeg var der, men jeg fant noen fine, fargerike. Det ble nærmere 200 bilder til sammen i løpet av turen. Puh! Her har jeg en slettejobb! Og i etterkant skal jeg plukke ut noen fine til dere som er innom og besøker bloggen.

Ha en glitrende flott dag der du er! 😊

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg