Aspargesbønner i panna

(English further down)

Jeg fikk lagt frosne aspargesbønner i panna i går kveld. Det var også ganske godt med en kald hånd i panna, avkjølt av en pils, men det gjorde bare at jeg ville har mer. Ikke mer pils, men mer avkjøling i panna. Jeg vurderte å hente inn litt nysnø fra hagen, men aspargesbønneposen var god nok. Det var samboeren min som fikk denne geniale ideen. Og det var jo enda kaldere i fryseren enn i hagen. 

Aspargesbønner i panna. Aspargus beans in my forehead.

Jeg lå og fantaserte om lett nysnø i panna, at det sikkert ville vært godt og avkjølende, men konkluderte med at den nok ville smeltet temmelig raskt, og da ville det blitt bløtt og ubehagelig på puta. 😜

Nysnø i hagen. Yesterday’s snow fall.

Når man har temperaturstigning og feber, er det godt å avkjøle panna litt. Jeg var ikke syk, og slett ikke smittsom. Hadde bare “brukt hodet” litt tidligere på dagen, og da kan jeg få den reaksjonen i kroppen. Blir varm og får influensafølelse.

På formiddagen dro jeg til Dalgård skole for å se min kjære samboer opptre på danseoppvisning, sammen med noen andre gale pedagoger. Sjelden har vel elevene sett de voksne så kreative i noen skoletime. Og aldri før har jeg sett Bjørn i rollen som danselærer og danser. Det var en syn for guder! Komfortsone er for pingler! Etter lunsj dro jeg for å møte min dyktige spansklærer Maria. Jeg fikk øve meg på spanske tall, mens Maria fikk undervisning av meg i norsk om ordstilling i leddsetninger.

Og dette er nok årsaken til at jeg fikk feber og ble liggende i går kveld, og fremdeles har “portforbud” og gjør minst mulig. Da er jeg glad for å ha en god sofa og lykkelig for at jeg tåler å drikke te. To aktiviteter på samme dag kan bli for mye av det gode, men om et par dager er jeg nok klar for nye sprell. 😊

Aspargus beans in my forehead

I had frozen aspargus beans in my forehead last night. It felt nice with a cold hand on my forehead as well, with cool fingers from holding on to a glass of lager. But that just made me want more. Not more lager, but more cooling of my forehead. I had been considering getting some snow from the garden, but it turned out the frozen aspargus beans did the job. It was my common-law partner who got that brilliant idea. Besides, it was even colder in the freezer than outside.

I had been lying on the coach raving about light snow on my forehead, that it would feel nice and cooling. However, I concluded that it would probably melt pretty fast and make my pillow wet and unpleasant. 😜

When your temperature is rising and you have a fever it feels nice to cool off a bit, especially on the forehead. I was not sick, and not contagious at all. I had just been “using my head” earlier in the day, and then I sometimes get this reaction. It’s like getting the flu and I feel warm.

Yesterday morning I went to Dalgård school to watch my beloved common-law partner perform in a dance show, together with other mad teachers. I doubt that the pupils have ever seen the grown ups this creative in a lesson ever! And never have I pictured Bjørn being a dance teacher and dancer. Being in one’s comfort zone is for chicken! It was too beautiful for words! After lunch I went to meet my clever Spanish teacher Maria. I practiced Spanish numbers and afterwards I taught Maria about sentence structure in subordinate clauses in Norwegian.

And this is probably the reason why I got a fever and had to stay on the couch last night, and why I still have “curfew”, need to relax and do very little. Nevertheless, I’m fortunate to have a nice sofa and happy that I can drink tea. Two activities in the same day was perhaps too much, but in a couple of days I will be full of life again! 😊

2 kommentarer
    1. I panna er det eneste sted jeg vil ha de bønner 😂 Helt spis – opp – bønne – traume fra barndommen 😂 Og du lærer spansk, det er kult og ikke minst å se gale pedagoger opptre, det er også kult. Klem til fineste deg og god bedring ❤️

      1. Hahaha 😀 Da har du herved fått oppskriften på hvordan du kan bli kvitt dine bønnetraumer 😀 Pedagoger (og psykologer) har lov til å være litt gale innimellom, og spansk er artig, ja. Må bruke de små grå litt innimellom. Ha en fin dag, Tonje! Klem til deg ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg