Avlyser alt

Kosepusen Iris

 

Jeg avlyser alt de neste to dagene. Jeg liker det ikke, fordi jeg kommer til å gå glipp av så mye hyggelig. Skulle dra for å besøke mora mi sammen med døtrene mine, besøke ei venninne jeg ikke har sett på to år, og i morgen er det egentlig bading i sjøen sammen med badegjengen igjen. Det er trist å være nødt til å forsake alt, men jeg innstiller meg på det. Sånn er det når man har ME. Man går glipp av mye, må prioritere bort, og håpe at det dukker opp nye muligheter.

Denne gangen er det en gulrot der fremme. Jeg velger å holde meg i sofakroken min for å lade fordi jeg trenger ekstra mye energi til en lengre kjøretur på søndag. Kjøreoppdraget kommer til å ta sju timer, og det kommer til å bli slitsomt. Men det blir koselig også, siden jeg har selskap av to flotte ungdommer, min yngste datter og ei venninne. Planen er å ha litt energi igjen til de neste par dagene også. Da må jeg nok legge inn en ladedag etter kjøreturen, men forhåpentligvis vil jeg ha litt overskudd til å lufte snuten før kjøreturen hjem igjen til uka. 

Det hadde vært koselig å hatt en katt sammen med meg her i sofaen når jeg ligger på lading. Jeg er veldig glad i katter. Har vokst opp med katt, og vi hadde katt da jentene mine var små. De har fortsatt katt hjemme hos faren sin, og noen ganger får jeg låne Iris. Skulle gjerne hatt katt selv, men da ville det blitt problemer når jeg reiser bort i lengre perioder. Kanskje jeg kunne vært besøkshjem for en katt, på samme måte som noen er besøkshjem for barn/ungdom? 🙂

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂

17 kommentarer
    1. Du får bare samlet sammen energien til det du skal bruke – ikke spre den hit og dit og borte blir den..
      Jeg elsker katter…jeg har hatt katt – men den er død etter et langt og fint katteliv…savner katten min hver enste dag..
      Det er 5 år siden den døde!

      1. Ja, takk for påminnelsen! 🙂 Må virkelig skjerpe meg for å ikke forbruke energi de neste par dagene. Støvtørking og andre koselige ting får bare vike. Skjønner godt at du savner katten din, selv etter så lang tid. Jeg savner også kattene jeg har hatt, spesielt en som ble påkjørt tidlig på 90-tallet ❤

    2. Kjedelig at det må være sånn at du må velge bort, men så forståelig når det er andre ting du gleder deg til å trenger å lade batteriene til. Ha en fortsatt fin fredagskveld 🥰

    3. Sitt No her æ også Kari, i godstolen, og det blir lange daga når man har bare ei hånd som virke, og det e venstre!
      Ikke kryssord, ikke hekling eller strikking. Får ikke en gang til å smør mæ ei brødskive!
      Og e sliten også etter en laaang dag på sykehuset på mandag!
      Bare elendighet!
      Savne lille Leo også, pusen våres som døde for 5 år siden! E ikke blitt når ny, men kanskje vi skal slå oss sammen og start besøkshjem for katter?
      Snart blir det pizza her.
      Riktig god helg og god bedring!

      1. Huff-a-læll, så kjedelig med den hånda di! Er kanskje meningen at du skal slappe av ekstra mye da? 😉 Ellers kan du jo begynne å øve opp venstrehånda til å gjøre det høyrehånda har gjort i alle år 😉 Vi bor vel litt langt fra hverandre til å være besøkshjem for pusekatter, men to besøkshjem er jo bedre enn ett! 😀 Håper pizzaen ble god! Fortsatt god bedring, og god helg til deg og dere! 🥰

    4. Da er det bare å sette I “kontakten” og lade i vei. Du trenger det skal du ha så lang kjøretur! Kjedelig å måtte avlyse slike koselige ting, men valget er enkelt likevel når du har en slik gulrot. Håper du får tatt igjen det du må avlyse siden. God klem 🥰

      1. Kontakten er plugget inn, og jeg er godt i gang med dagens lading. Måtte bare innom bloggen en tur 😀 Tusen takk, Heidi, og returklem til deg 🥰

      1. Ja, jeg vet jo egentlig hva som er lurt, så prøver å høre på egen fornuft 😀 Riktig god helg til deg, og returklem! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg