Båttur til Hopsjøbrygga og 50 Cent

Bjørn og jeg er klare for båttur

 

Det går an å komme seg til Hopsjøbrygga med bil, men vi valgte sjøveien. Man kan ikke ha hytte på Hitra uten å ha båt, og selvsagt hadde Peter både båt, brett og vannski. Ingen etterspurte vannski, og alle ville helst oppi båten, til og med hunden.

Personlig gjorde jeg unna vannskikarrieren på en tur i samme området da jeg var i 20årene. Etter en mislykket start fra brygga, hvor jeg oppdaget at sjøen svulmet av brennmaneter, hang jeg med tauet et godt stykke utover, og gulpet da i meg halve Hellandsjøen. Neste forsøk opp på vannskiene ble fra knelende stilling i sjøen, noe som fungerte bedre. Og når jeg først kom opp i stående, var det ingenting som fikk meg til å slippe meg ned i sjøen igjen. Jeg har nemlig ikke-kjenn-bunn-skrekk. Noe som resulterte i vonde lår i mange dager etterpå. Jeg var godt trent, sterk og guttene i båten klarte ikke å rikke ved balansen min. De hadde som mål å få oss prøvekaniner på vannski til å falle i vannet, og deretter dra oss inn til land. Min stahet resulterte i at de til slutt ble nødt til å styre meg inn til land, og usannsynlig vond gange for meg de påfølgende dagene.

Jeg ble påminnet denne turen både fordi vi kjørte forbi området hvor jeg hadde stått på vannski på vei til Hitra, men også pga. en heftig danseøkt kvelden før, altså for fire dager siden. Jeg hadde fått lov til å styre musikken en halvtimes tid, og 50 Cent og Eminem tvang meg ut på gulvet. Lave knær og en kropp i ekstase over endelig å danse litt igjen fylte på gledeskontone min! Imidlertid fikk kroppen sjokk, og de neste par dagene sviktet det både her og der. I trappa ned til brygga og båten måtte jeg holde i gelenderet for ikke å svikte i knær og dermed komme mye fortere ned enn planlagt.

Her er en av låtene som har skylda for at jeg enda har vonde lår:

Men dagen var perfekt til en båttur for byfolk, og kaptein Peter styrte oss med stø hånd mens han guided og fortalte om gammel hulebosetting og kjente holmer. Jeg fikk sitte fremme i båten, og slapp unna sjøsprøyten da han satte fart. De tre bakerste fikk løftet håret adskillig mer enn meg.

Målet for turen var turen i seg selv, samt middagsstopp på Hopsjøbrygga. Bildene jeg har lagt til i dette innlegget er, som du ser, fra båtturen. Bildene fra middagsstoppet vårt kommer i neste innlegg, siden jeg nå skal flate ut og over i restitusjonsmodus. Dessuten fortjener ilandsstigningen på Hopsjøbrygga et eget innlegg.

 

På vei ned til brygga
Frøya venter på ombordstigningstillatelse
Gjengen på tur
Buddies
Girlsa i oppoverbilde
Mr. Handsome
Kaptein Peter
Rampen bak i båten

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

12 kommentarer
    1. Det er deilig å komme seg ut på sjøen!☀️
      Jeg kjenner jeg får vondt i kroppen bare av tanken på den vannskituren din. Da foretrekker jeg heller dansing.🤩 Men det er jo så moro at jeg skjønner godt at du lot deg rive med og holdt på litt for lenge.😅Får håpe kroppen kommer seg raskt igjen.😊👍🏻

      1. Får liksom ikke mer oppfriskende luft enn på sjøen 🤩 Blir glad av sånt 😊 Dansing er absolutt å anbefale fremfor vannski, hihi 😅 Lettere å variere stillinger også da 😀 Takk, kroppen kommer seg, men det tar litt tid… 😊

    2. Oh yea! Herlig musikk begge de du nevner – og forstår du hadde en tur på dansegulvet med denne fengende låten 🙂

      Og måtte smile for meg selv av historien om deg og vannski… ser det for meg – og de låra fikk brenne ja 😀 Koselig på sjøen 🙂

      Lag deg en fin fin torsdag 🙂

      1. Så herlig at du også liker slik fengende musikk 😀 Hihi, ja, den vannskituren er “one of a kind” og går nok aldri i glemmeboka 😅 Veldig fint ved sjøen, og jeg føler på en måte at jeg hører hjemme der det er sjø og hav 😊 Tusen takk, lag deg en fin torsdag du også 💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg