Bekkensmerter av dosett

En stor og en liten dosett

Ikke alle klarer å få bekkensmerter av en dosett. Jeg klarte det. Nå var dette selvsagt ikke noe jeg prøvde på for deretter å lykkes med. Jeg skulle bare innrede den nye dosetten med de ekstra kosttilskuddene, som jeg begynte med for et par måneder siden. Hadde sett frem til å få plassert alle pillene for ei hel uke i disse små, praktiske rommene, slik at jeg slapp å ha sju syltetøyglass med ca 30 piller i hvert stablet opp ved siden av hverandre bortover kjøkkenbenken.

Men maxi-dosetten var ikke så stor som jeg hadde trodd. Bare litt større enn den jeg hadde fra før. Og det ble trangt. Nå er jeg ei ganske viljesterk dame, er ikke kjent for å gi meg, og jeg gjorde mitt ytterste for å få stablet pillene ned i de beskjedne rommene. Som i virkeligheten ikke var store nok for pillearsenalet. Ut fra bildet på nett av maxi-dosetten trodde jeg faktisk at det skulle bli plass til alle fra den gamle, lille dosetten i tillegg, men det gikk selvsagt ikke.

Når dette ikke gikk, forbannet jeg meg på at jeg i alle fall skulle klare å få plass til pille-cocktailene i de to dosettene til sammen. Og det gikk… nesten. Flere kapsler prøvde seg på å unnslippe, ville ikke bli fanget i de trange rommene, og kilte seg fast i det jeg skulle dra over lokket. Jeg syntes de var lite samarbeidsvillige, men lokket og lirket så tålmodig og forsiktig som jeg kunne. Helt til det ble bom stopp, før mandag hadde fått lokk på. Da ga jeg opp. Det var jo bare snakk om at disse mandagspillene skulle ligge ute i friluft over natta.

Imidlertid var det noe helt annet enn lokket som fikk meg til å gi opp prosjektet. Jeg hadde stått ved kjøkkenbenken så lenge og stresset at bekkenet ga tydelige signaler om at jeg måtte avslutte og finne sofaen. Ilende smerter bak i den ene hofta fikk meg til å innse at jeg måtte gi opp kampen. Disse bekkensmertene kan gå over i betennelser som varer i flere dager. Ofte blir det så ille at jeg må finne frem krykkene for å bevege meg den minste lille cm.

Jeg våknet med de samme smertene i dag, så jeg har pålagt meg selv minst mulig gange og mest mulig hvile resten av dagen. Siden jeg likevel hadde en formening om at jeg trengte å lade i dag, etter turen ut for et par dager siden, hadde jeg ingen spesielle planer for denne mandagen. Derfor er ingenting avlyst, og jeg drikker min te og tar det helt med ro. Må bare tenke litt på hvordan jeg sitter, ligger og forflytter meg, sånn at bekkenløsninga og betennelsen ikke forverres. Det er heller ikke plass til Prednisolon (betennelsesdempende steroider) i dosetten, og dessuten vil jeg helst klare meg uten.

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake senere! 🙂 

18 kommentarer
    1. Uffameg.. den dosetten der liker jeg ikke. Hadde den. Skylle «innmaten» i varmt vann, da smeltet den. Rommene er små, og ja i det hele tatt.. jeg liker større rom, luke på hvert tom, og at ikke noe smelter under rengjøring 😂 God bedring da 🥰

      1. Tenker at denne dosetten kanskje bare blir midlertidig… Sjekket nettsidene til Normal, som du foreslo, men fant ikke noe der. Skal svippe innom et Normal butikklokale når jeg suser forbi en gang 😂 Tusen takk 🥰

      1. Tusen takk for omsorgen ❤️ Skjer innimellom dette, om jeg overbelaster, går for langt, bærer for tungt, eller stresser. Gammelt bekkenløsningsproblem, men stort sett har jeg kontroll 🙂

    2. God bedring Kari! 🥺
      Synes å huske at du kanskje skulle bli bedre med denne cocktailen?😇
      Nå ser det ut som du istedet blir verre?😔
      Du skulle ikke stå så mye!
      Det går an å sitte og stable piller, det funker for meg!
      Du må passe på dæ sjøl jenta mi!!!!😍😍

      1. Tusen takk, Astrid-mor 😍 Håper å bli bedre av ME med denne cocktailen, ja. I know, burde ikke stå så mye. Må innrette meg bedre. Mangler en stol, en ståstol. Har søkt om dette, men usikker på om jeg får det innvilget. Er nok lurere å sitte og stable piller, ja, ikke minst for å unngå å få vondt i bekkenet. Og det er akkurat dette med bekkenløsning som ble problem denne gangen. 🥺

    3. Du gir deg ikke ihvertfall, det skal du ha, men så leit at det gjorde så du havnet på sofaen. Godt det var lagt inn i planene dine for denne dagen, men leit at bekkenet fikk lide. Klem til deg❤

      1. Neida, kan ikke gi meg, og er jo løsningsorientert. Men glemmer litt at jeg må innrette meg bedre 😀 Bekkenet ble heldigvis ikke så ille som fryktet. Kanskje fordi jeg har holdt meg i ro. Mye bedre nå, så blir kanskje en luftetur i morgen. Returklem ❤

    4. Den som gir seg……får ikke vondt 😁
      Huff, litt galgenhumor må til. Som flere sier her, sitt og stable pillene. Tar med alt til sofaen jeg, da går det så mye bedre. Litt færre piller har jeg også, så det tar ikke så lang tid.
      Nei, du må nok finne deg en større dosett ☺️
      Håper smertene i bekkenet gir seg raskt. Ta vare på deg selv nå da. God klem 🥰❤

      1. Hahaha, din luring! 😁 Har bestemt meg for å flytte pillearsenalet over i ei skuff nærmere “leggeoppipillebenken”, og med en stol inntil i tillegg, må det bli bedre. I alle fall om jeg får tak i en større dosett! 😀 Takk, har tatt vare på meg selv, og bekkensmertene gikk raskt over denne gangen (halvannen dag) 🙂

    5. Har du forsøkt lymfemassasje? Det er deilig og får noen enkle øvelser som man kan gjøre for å forbedre hverdagen. Ikke sikkert de har det der du bor men. En god og lett massasje bare for å øke blodtilførselen gjør så godt.

      1. Hei på deg 🙂 Nei, har ikke forsøkt lymfemassasje. Må sjekke ut hva det er. Takk for tips! Ellers tror jeg tøying kanskje også er lurt… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg