Blir det 3. verdenskrig?

Jens Stoltenberg, dyktig og tydelig

Jeg er vettskremt, redd og engstelig. Blir det 3. verdenskrig? Slik Nostradamus forutså allerede for mange hundre år siden. Jeg leste om denne spådommen tidlig på 90-tallet, og siden har jeg vært redd for at spådommen skal gå i oppfyllelse, bli til virkelighet. Fordi jeg tror at sannsynligheten absolutt er til stede.

Ord som angrep, krig, styrker, eksplosjoner, missiler, våpen, kamper, styrker, grenser, militær aktivitet, bomber, skudd, unntakstilstand, sanksjoner, diplomati, støtte, bistand, advarsler, forsvar, barbarisk, flukt, redsel, hjelp… svirrer i hodet. 

Nostradamus har forutsett mange historiske hendelser, som har skjedd fra 1500-tallet og frem til i dag. Jeg husker godt spådommen som ble tolket som at det rundt årtusenskiftet skulle starte en 3. verdenskrig. To store makter ved polene, som har blitt tolket som Russland og Kina, skulle gå sammen mot en tredje makt i vest, USA. 

Jeg bråvåknet halv ett i natt. Med en plutselig tanke om at “nå skjer det”, og “nå angriper de”. Da jeg våknet igjen i nitida, hadde det skjedd. Russland har startet angrep på Ukraina. Og vi vet jo at når russerne har begynt å gå, stopper de ikke… Hvordan vil dette utvikle seg? Får vi atomkrig?

Nostradamus

Jeg har i flere timer sittet klistret til nyhetssendingene, innomellom turer på do for å slippe ut litt nervøsitet. Er du redd? 

Vil denne mannen føre oss inn i 3. verdenkrig?

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!

22 kommentarer
    1. Gir den samme kommentaren på flere blogger, for dette gjør meg faktisk redd :

      Jeg vokste opp med den kalde krigen, i skyggen av atomvåpen. Nå er jeg redd. Det er ikke SÅ lenge siden Europa var delt av Berlin-muren. Vi felte tårer av glede mens den ble revet, bit for bit gjennom 1990.
      Putin har Sovjet-tankegods i ryggmargen, tross alt jobbet han i KGB før politikken. Det går ikke an å prøve å forutse Putins trekk med vestlige briller på.
      HØR hva han sier – det handler om å ivareta Russlands sikkerhet. Det gjorde det under vinterkrigen mot Finland også – hvor et digert landområde måtte avstås til Sovjetunionen for fred. Hva tror dere Putin tenker om norske-grensa der oppe i nord ? Om Vardø og den gigantiske Globus II radaren som står der, og som russeren slett ikke liker? Vesle Norge, med politikere som gjennom flere ti-år nå har rasert det norske forsvaret….
      Jeg tror det er grunn til å være redd. Ikke på kort sikt. Men også vi kommer til å betale for Putins aggresjon. Den han har fått holde på med i svært så mange år nå, ganske uforstyrret.

      1. Tusen takk for lang og utfyllende kommentar! Jeg tror dessverre at du har rett i dine hentydninger, fakta og argumenter for hvor skummel Putin er. Er veldig glad for at du deler dine tanker, og håper mange leser. Naive nordmenn/europeere kan i ytterste konsekvens gå med på landavståelser og okkupasjoner og tro at Putin da er fornøyd. Men han stopper ikke… Han har planlagt lenge, og det blir “interessant” å se hva som skjer videre… Skikkelig skummelt!

    2. Det er ikke fritt for at jeg er litt engstelig. For når slike personer sitter med makta, da kan mye skje.
      Er vel noe som dette vi har tenkt kunne skje en gang, men ikke at det skulle skje allerede nå. 🥺 God klem ❤

    3. Jeg tenker litt på det og jeg har også lest at det blir slik i siste dager. Jeg tar en dag om gangen for hverdag har nok med sin egen plage. Jeg ser ikke mye på nyhetene for jeg blir skremt. Jeg ber for dem i Ukraina.
      Ha en fin dag Kari.

      1. Vi kan ikke gjøre annet enn å ta en dag av gangen. Det hjelper ikke å bekymre seg, men det er vanskelig å la være. Det er så trist med krigen i Ukraina, og jeg er redd for at dette kommer til å bli mye større enn vi aner. Ta vare på deg selv! ❤

    4. Jeg er mest lei meg på det russiske folks vegne. Både de i Ukraina og i Russland.
      Jeg tror det blir opprør i Russland mot Putin.

    5. Man tenker jo litt på hvordan dette vil utvikle seg og når Putin sier at hvis land truer Russland så har han stomvåpen så blir man jo litt tankefull. Skumle greier!

      1. Ja, dette er skikkelig skummelt. Putin kan man ikke stole på, og hans tankegang og hans “vyer” aner vi ikke konsekvensene av.

      1. Mest skummelt fordi Putin er så utrolig skummel med sine løgner, usannheter og manipulerende evner, og i tråd av sin maktposisjon. Enig i at Verdande har skjønt mye!

    6. Når det gjelder Nostradamus sine spådommer, tror jeg ikke at hans tekster vil kunne spores til en 3. verdenskrig i dette århundre, men hendelsene som skjer nå, kan få konsekvenser for en senere fremtid som vil dra dette med seg akkurat som andre kriger gjør det. Jeg har tilfeldigvis et eksemplar av et gjenopptrykk av originalversjonen hans. Den er ikke tolket slik andre utgivelser har blitt det. Men de er heller mer preget av bibelske hendelser, og alle versene har sammenhenger med hverandre. Men han skriver selv at versene er blitt blandet, slik at de ikke henger sammen i en riktig sammenheng. Allikevel skriver han (i to forklaringsbrev) at han allikevel har nevnt byer og steder hvor mesteparten vil hende. Årstall er også nevnt, men stemmer dårlig med den vestlige verdens kalender.
      En annen som har sett et angrep mot vesten fra tartarriket er Anton Johansen, også kalt Lebesbymannen, men hans profetier bunner ut i at på den tiden var Finland og Norge forbundet med en jernbane som også gikk gjennom Russland til Orienten. Også Nostradamus nevner et slikt angrep mot Norden “når de har sluttet seg sammen”. Her mangler Sverige og Finland. Så angrepet mot Ukraine skjer gjennom en forvirret mann som drømmer i store vyer mer enn å se på den virkelige virkelighet. Den kan bli langvarig ettersom det er liten motstand innenfra.

      1. Tusen takk for at du deler! Dette var virkelig interessant og jeg leste med stor interesse. Alle gamle tekster blir vel tolket i sin samtid, og kan få nytt “innhold” og bli tillagt andre meninger også når de blir oversatt til andre språk. Interessant at årstall ikke stemmer med den vestlige verdens kalender. Liten motstand innenfra, ja… Det kan se slik ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg