Bloggen som kilde

Jeg har flere ganger opplevd å få spørsmål fra aviser m.m. om de kan bruke innhold i bloggen min som kilde. Noen har brukt ett eller flere bilder, andre har brukt bilder og tekst, eller informasjon og bilder.

For et par dager siden tok Ytringen Avis kontakt med meg. Dette er lokalavisa for Nærøysund, Leka og Bindal. Journalisten skrev at de ønsket å dele den fine avskjeden vi laget for faren vår og lurte på om de kunne låne bilder og informasjon fra bloggen min for å lage en fin sak om han. Avisa brukte tre bilder fra innlegget En buss til minne

Som regel har jeg ikke noe imot at bloggen blir brukt som kilde, men det er selvsagt greit å vite mer om hva og hvordan. Jeg tenker at det er fint at lokalavisa ville lage en liten sak som forteller hvem faren vår var og hvordan bygda fikk minnes han.

Her er link til avisinnlegget Hedret Oddbjørn Ulsund. Det er en pluss-sak, og jeg har nå tegnet abonnement for å få tilgang til e-avisa. Det føles litt rart, nært og spesielt, siden jeg aldri har lest mye nyheter fra mitt barndoms rike. Nå har jeg i alle fall gitt meg selv muligheten. Kanskje snapper jeg opp noe interessant. 🙂

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂

14 kommentarer

Siste innlegg