VANNvittig morsomt!

BLOGGENS FØRSTE GJESTEINNLEGG, V/BJØRN

En ulykke kommer sjelden alene, heter det visstnok…. Etter en fantastisk juleferie i solfylte Spania, var det på tide for meg å vende nesa hjemover for å møte hverdagen. Jeg liker å møte nye folk, og jeg møter alltid en ny dag med glede og forventning. Møtet med denne såkalte hverdagen, skulle vise seg å bli i overkant utfordrende.

Det hele startet da jeg gikk av toget etter en lang reisedag. Da jeg skulle sette mine gule joggesko-ikledde ben på Heimdalsk jord, hørte jeg bare en merkelig surklelyd, og jeg stod som plantet i hvit, våt slush. “Back to reality”, tenkte jeg mens jeg kneppet igjen jakka, dro hetta godt over hodet og startet min vandring på veg hjem i snøbyger og vind, med et særdeles dårlig fotfeste.

Det første som møtte meg da jeg låste meg inn, var ikke spesielt oppløftende. Hadde sett fram til å komme meg inn i et godt og varmt hus etter den strabasiøse turen, men dengang ei. Den jordbårne gulvvarmen hadde tydeligvis funnet ut at den ville krype tilbake dit den kom i fra. Iskaldt på alle gulv, og derfor kaldt ellers i huset også. I tillegg syntes nok ventilasjonsanlegget at jeg hadde fått mer enn nok friskluft i Spania, siden det også hadde funnet ut at det ikke skulle fungere.

Det hele toppet seg da jeg våknet tidlig søndagen etter av at regnet hølja ned. Trodde jeg. Merkelig at det kan plaskregne tidlig i januar, tenkte jeg i det jeg stod opp for å se. Tørt og fint ute, oversvømmelse inne…. Katastrofen var et faktum! Slike opplevelser, samt alt det medfører av tankevirksomhet og ekstraarbeid i etterkant, er krevende, men det kan vi snakke om en annen gang, for nå skal det jaggu meg bli fest !!

Kari har lenge planlagt å feire en litt forsinka 50års-dag. Vi hadde gleda oss i lang tid til dette. Gjester var invitert, og masse folk hadde takket ja. En stakket stund så vi hele bursdagsfesten forsvinne ut sammen med vannet fra oversvømmelsen. Nå har det seg heldigvis slik at Kari er en ekspert på å snu det negative til noe positivt, og vi trengte ikke mange minuttene på å bestemme oss. Denne festen skal gjennomføres! På grunn av vertinnens begrensede kapasitet, har hun bestemt at selskapet har en tidsramme på fire timer. Så får vi se hvordan kvelden utarter seg…

I skrivende stund er vi godt i gang med forberedelser. Bordet er pynta, maten er på gang, og til og med tårnkaka har blitt levert på døra av et blidspent bud. Takk, Hilde og Even!

Nå gleder vi oss til noe vi regner med blir en VANNvittig morsom fest. En porsjon galgenhumor i ny og ned kan være påkrevd, så vi hadde det utrolig gøy da vi drodla rundt kveldens meny. Det hadde sikkert vært på sin plass med ristede VANNkastanjer til forrett, etterfulgt av VANNbøffelbiff til hovedrett. Til dessert stod valget mellom VANNmelon eller VANiljeis. Nå blir menyen ganske annerledes, og forhåpentligvis mer velsmakende. Vi ser fram til et trivelig lag med mange flotte mennesker. Huset skal fylles med varme, latter, gode samtaler og kanskje til og med litt gitarspill og sang. Kari skal endelig få feira sin litt forsinka 50års-dag! Hjertelig til lykke med vel overstått bursdag, kjære Kari!

6 kommentarer
    1. Vann i lange baner her ja. Og jammen er det faktisk sant at en ulykke kommer sjelden alene.
      Men lurt med litt galgenhumor, og det å snu det negative til noe positivt 🙂 For det er jo faktisk noe positivt i alt har jeg hørt 🙂
      Kos dere masse med forsinket 50 års fest, og gratulerer så mye til bursdagsbarnet ♥
      Gode klemmer sendes herfra 🙂

      1. Huff, ja, det er vel grunner til at vi sier at en ulykke sjelden kommer alene. Man kan få seg en nedtur, men viktig å kravle seg opp på beina igjen! Takk, bursdagsbarnet hadde det helt fortreffelig!!! 🙂 Klem til deg 🙂

    2. Huff! Murphy’s lov på besøk er kjipt! Det er bra dere fikk snudd dette, og kjører på med selskap for jubilanten! 🙂

      1. Skulle nesten tro huset prøver å kvitte seg med oss… Er jo ikke lenge siden “trafo-skandalen”, hvor alt elektrisk/elektronisk ble skadet og måtte skiftes ut… Men vi lar oss ikke knekke! -D 😉

    3. Huff da! En ulykke kommer sjelden alene!

      Lurt å se det positive i det negative.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg