Bloggtreff har blitt til venninnetreff

Et herlig møte! To damer under en palme. 🙂
To blide damer på tur langs Middelhavet.

Gode, snille, hyggelige Linda og jeg møttes i utgangspunktet fordi vi fikk kontakt gjennom blogg.no, og fordi vi bor rett i nærheten av hverandre i Spania (hun bor mer enn meg) og begge liker pinnekjøtt. Det er imidlertid en hel del andre grunner til at vi etter hvert har blitt så godt kjent. Etter møtet der samboeren min og jeg fikk kjøpe pinnekjøtt av henne, har vi hatt flere små bloggtreff. Nå må vi kanskje heller kalle dette venninnetreff, siden vi har blitt så godt kjent. For vi snakker lite om blogging, men mye om skriving generelt og alt annet som opptar oss. I går snakket vi bl.a. om ei bok hun holder på å skrive. Jeg har fått lese det første utkastet, og syntes det var interessant å få gi henne noen tilbakemldinger.

Leste du innlegget jeg la ut 1. april? Hvis ikke, finner du det her: Vi fikk palmer oppkalt etter oss. Linda hadde også lest dette innlegget. Men ikke innlegget jeg skrev dagen etter. Derfor hadde hun gått rundt og gledet seg til å se palmene som var blitt oppkalt etter jentene og meg palmesøndagshelga.

Jeg var usikker på om hun trodde på det eller ikke, så jeg valgte å ikke si så mye, og vi hadde jo uansett mer enn nok å prate om mens vi spaserte på strandpromenaden i Fuengirola. Da jeg stoppet opp og pekte på “palmen min”, altså den palmen som ble oppkalt etter meg, begynte hun å kikke etter navneplata med Kari på… 😅

Du kan tro hun fikk seg en god latter da hun skjønte at det bare var en aprilspøk. Jeg følte meg litt slem som ikke hadde fortalt henne tidligere at det hele var en aprilspøk, men moro var det. 

Vi har mye moro sammen!
Her er altså Karis palme!
For en luring!
Linda mener at navneplata skulle stått her. Ca to meter over bakken, var det ikke?
Linda og Kari under “Karis palme”

Etter palmeturen langs strandpromenaden, fant vi oss en strandrestaurant for å spise middag. Jeg hadde egentlig mest lyst på chorros, men fisk var et godt alternativ. Jeg fikk spesialbestilt rosada uten hvitløk (får vondt i magen av hvitløk), men måtte drysse på masse salt for å få litt mer smak på den. Heldigvis hadde jeg lært av Lindas tabbe. Hun skulle drysse salt over chipsen sin, og tok uheldigvis feil pulverpose. Sukker er visst ikke like godt som salt på chips… 😀 Da servitøren hadde servert henne ny chips, fikk vi med en hel saltbøsse på deling. Hihi 🙂

Linda måtte ta livet av burgeren før den kunne spises.
Er dette salt, tro?
Sukker på chips var ikke spesielt godt…
Middagen min: Rosada og grønnsaker

 

Her er Lindas innlegg om ettermiddagen vår sammen: Grundig lurt av aprilsnarr

Apropos bloggtreff! Bloggtreffet i Trondheim første helga i Trondheim går som planlagt. Jeg er selvutnevnt primus motor og kommer selvsagt. Kommer du? Linda kommer dessverre ikke. Nå som påska er over, kommer jeg til å legge ut mer informasjon om bloggtreffet fremover. Håper flere vil hjelpe til med å spre info og promotere vårens begivenhet! 😍

 

Ser du de to grønne dvergpapegøyene oppi palmen?

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

 

14 kommentarer
    1. Koselig innlegg, og kjekt med bloggvenninne som du kan treffe der nede 🙂 Jeg har linket bloggtrettet igjen i innlegget jeg skrev i dag 🙂 Nå går vi all in med mål om å få ned alle de som sitter på gjerdet og enda vurderer 🙂 Hehe

      1. Takk-takk 🙂 Var innom hos deg og leste. Fint med linking og promotering. Det blir spennende om det blir flere som får lyst til å bli med! 😀

    2. Ikke vanskelig å se at dere har det gøy sammen 😊 Jeg fikk med meg aprilspøken din, og den var god hihi 😊 Ønsker deg en varm og fin torsdag, klems 🤗

      1. Hihi, artig at du ser det 😀 Og kult at du fikk med deg aprilspøken 😉 Akkurat nå sitter jeg og dikter en ny historie. Straks ferdig, og da skal jeg rusle ut på terrassen og nyte den spanske sola. Skal sende deg noen varmende solstråler og en klem også 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg