Bloggtreff i Trondheim til våren?

Kari i Ilsvikøra

Hei og hopp! Jeg har lyst til å dra i gang et bloggtreff i Trondheim til våren. Er det interesse for dette? Ei helg i mai eller juni? Jeg ser for meg et treff der alle vi som blogger og andre som er interessert i blogg, kan møtes og ha det koselig, morsomt og hyggelig sammen. Samtidig får dere mulighten til å se og oppleve den flotte byen jeg bor i! I tillegg til å ha det utenomjordisk flott, kan vi kanskje også utveksle noen bloggertips underveis.

Hva tror du? Er det en god idé? Lyst til å være med? Jeg kan gjerne være primus motor, men ønsker at flere kommer med innspill, forslag og synspunkter. For å gi dere en idé om hvordan dette kan bli, har jeg  foreslått et foreløpig program for lørdag og søndag. Mange synes kanskje at det blir nok med to bloggdager? Ellers er det selvsagt fritt frem for å forlenge Trondheimsturen til flere dager! Det må være åpent for at noen vil være med på bare litt av “programmet” mens andre vil være med på alt, eller gå egne veier innimellom. Jeg er usikker på om jeg klarer å være med på alt selv, siden energinivået varierer.

  • Program for lørdag:
    Kl. 12: Møtes på kafe/restaurant i Trondheim sentrum. Ni Muser? Jordbærpikene?
    Kl. 15: Byvandring og rusletur på Bakklandet? Eller rusletur i Ilsvikøra og strandtur?
    Kl. 20: Møtes på en restaurant for et godt måltid. Frati? Tag Restaurant & Bar?
    Kl: 23: Pubrunde for de sprekeste
  • Program for søndag:
    Kl. 12: Møtes på kafé/restaurant på Solsiden. Café Bare Blåbær? Dromedar Kaffebar?
    Kl. 14: Vandring og photo shoot på Sverresborg Folkemuseum. Eller Svartlamon.
    Kl. 19: Møtes på en restaurant. Olivia Solsiden? Graffi Grill og Bar Solsiden?
Bryggerekka med Gamle Bybro i bakgrunnen
Vår på Bakklandet

Er det greiest å organisere overnatting enkeltvis? Eller er det ønskelig og praktisk at vi installerer oss på felles hotell? Jeg har bil tilgjengelig, og det vil kanskje være flere som kjører, slik at vi lett kan forflytte oss. Ellers fins det busser, trikk, el-sykler og drosjer.

Du er velkommen til å lage ditt eget blogginnlegg om bloggtreff i Trondheim! Om du vil, kan du gjerne linke til dette innlegget. Kanskje er det greit at vi setter en frist rundt påsketider for å bli enige om ei helg? Etter hvert kan vi evt. opprette ei gruppe på Messenger for de som vil være med, når det nærmer seg. For øvrig er det bare å fyre løs med kommentarer, forslag og spørsmål i kommentarfeltet på dette blogginnlegget, eller direkte til meg på Messenger! Oppfølgingsinnlegg i bloggen vil komme når jeg/dere vet mer.

Håper mange vil og får det til! Kanskje blir dette “vårens happening”? 😀 

Vår i Trondheim

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

66 kommentarer
    1. Har vært i Trondheim ved flere anledninger og absolutt et sted eg kan komme tilbake til. Et godt råd er å bare bestemme når og hvor. Eg har arrangert store strikketreff i flere år og eg husker før de første hvor eg spurte allmenheten hva og hvor. Me var på det jevne alt fra 80-150 deltagere, umulig å bli enige 🙂 Uansett når man bestemmer når det skal være vil det alltid være noen som ikkje kan.

      Den enkleste (beste?) er å bestemme helg, innhente tilbud fra et hotell og at alle evn da bestiller gjennom dette tilbudet. Selve programmet kan man kjøre på innspill, Trondheim er en flott by 🙂

      Kan blir gøy og spennende 🙂
      Vibbedille 🙂

      1. Takk for tilbakemelding, Vibbedille 🙂 Det er et godt råd å bare bestemme ei helg, ja. Da har jeg også litt å jobbe ut fra mht. bordreservasjoner og hotell-booking. Ser på kalenderen nå at det kan være greit å unngå mai, pga. nasjonaldagsfeiring, pinse, mm. Sånn sett er de to første helgene i juni mest aktuelle, før folk begynner å reise på sommerferie 😀 I juni er det gjerne varmere i været enn i mai også. 🙂

        Jeg tror dette kan bli både gøy og spennende, på mange måter! 😍

    2. Så bra at du setter det i gang Kari! 😀 Jeg har så klart veldig lyst til å være med på det.
      Synes du har satt opp fine forslag, og jeg har hverken innvendinger eller andre forslag så langt 😉
      Blir spennende å se om det blir masse respons 🙂

      1. Artig at du har lyst til å være med, Heidi! 😍 Ja, jeg er også spent på hvor mange som har lyst til å være med. Det kan bli to og det kan bli 50 😀

      1. Takk 😉 Ja, det er nok det lureste å bare bestemme ei helg. For mye frem og tilbake skaper bare forvirring. Håper mange vil sette av tid til å komme 😍 Ser ut som det må bli en av de to første helgene i juni.

      1. Takk 😉 Så kult at du har arrangert et slikt treff tidligere! Gikk det også over to dager? Del gjerne om du har innspill eller erfaringer 😍

        1. Opplegget mitt var på to dager. Men folk synes det holdt med tur i Gamlebyen og middag i Fredrikstad etterpå. Søndagen ville folk kjøre sitt eget opplegg.

          1. Takk for tilbakemelding, Solliv. 😀 Kan godt hende at folk vil synes at programmet blir for travelt, ja. Jeg syns det selv også, hihi, men dette er bare et forslag. Jeg har lurt på om det evt. er nok med program for lørdag og halve søndag bare, siden mange sannsynligvis vil dra hjem søndag ettermiddag/kveld. Men folk kan jo uansett velge og velge bort.

    3. Er det andre bloggere enn meg som liker å ta seg en fest tro? 🤔🤣 Jeg googlet litt, hadde vært moro å besøke Trondheim etter alle disse årene. Rart å se at alle plassene mine fra jeg bodde der er borte. Veldig bra initiativ, må si meg enig med Vibbe og kjerringa.

      1. Jeg liker både fest og moro, og det er det sikkert flere som gjør!? Jeg kan ikke love at kroppen vil være med på alt, men det kan hende at hodet overstyrer 😀 Jeg tror du er overmoden for et nytt besøk i Trondheim, Bunny! 😍

    4. Så bra initiativ! Har faktisk hatt veldig lyst å dra til Trondheim og oppleve byen lenge. Jeg kan også være interessert. I så fall er begynnelsen til midten av juni best for meg da det er mye som skjer i helgene i mai. Opplegget du har satt høres veldig fint ut. Vi kan jo bo der vi ønsker og møtes til felles treff som måtte passe. Noen har gjerne kjente de kan bo hos og noen bor gjerne allerede i Trondheim eller i nærheten. Men samtidig du kan jo gjerne høre med hoteller om det kan tilbys rimeligere overnatting dersom vi blir flere som bor på ett hotell sammen.

      1. Fint at du synes det, og artig at du har lyst til å besøke Trondheim 😍 Ja, kikket nettopp i kalenderen og innså at det er mye som skjer i mai, så sånn sett er nok første del av juni best. Har også tenkt på at noen kanskje vil foretrekke å bo hos (og besøke) kjente i Trondheim. Kanskje vi kan gjøre det slik at de som vil, bor hos kjente. Så sjekker jeg i tillegg hoteller for tilbud, og velger ut et hotell hvor jeg reserverer et antall rom som hver enkelt booker for seg. 🙂

    5. Høres helt fantastisk ut spør du meg!🤩🤗
      Jeg har kjempelyst, men kan ikke si om jeg har mulighet enda, siden det kommer an på om jeg må jobbe eller om jeg kan ta meg en helg til bartebyen.🥰👍🏻
      Det hadde vært sjukt gøy å møtt dere alle.🤗
      Program er ikke så viktig for meg. Det viktigste er å møtes og mat må man jo også ha.🥰

      1. Så bra at du synes det! 😍 Du trenger ikke bestemme noe som helst enda, men det er veldig artig om du får det til 🤗 Jeg er helt enig med deg i at det viktigste er å få møtes. Om alle er like skravlete som skrivelystne, kan dette bli ei knallhelg! 🤩 Mat finner vi overalt, men det er lurt å booke bord et sted hvor de har plass til mange 🙂

    6. Jeg kommer så sant det passer datomessig. 🙂 Vi arrangerte et i Oslo en gang. Bare middag og litt sløving ved Akershus festning etterpå. Vi var vel 7-8 tror jeg. Var i Fredrikstad på det Solliv arrangerte. 🙂 Høres ut som flott program. Bare bestem dato, og folk ordner hvor de vil bo selv 🙂 Supert du drar i gang 🙂

      1. Det høres lovende ut, Frodith 😍 Ser ut som det må bli en av de to første helgene i juni. Sett av begge! 😀 Takk, tror dette kan bli bra, og jeg liker å få brukt arrangementsgenet mitt. Meld gjerne fra om du har tips etter de to tidligere treffene du har vært på! 🙂

        1. Når vi hadde i Oslo gjorde vi veldig enkelt. Bare gikk ut for å spise. Sjekket ut ca hvor mange som kom den dagen, så vi kunne reservere bord. Hadde ikke noe mer opplegg den dagen. Gikk for å ta en is ved Akershus festning, satt bare i gresset og på tepper og skravlet. Minst mulig STYR, hvis folk vil ha tid å prate litt 🙂 Litt samme opplegg i Fredrikstad. Middag, og vandring i gamlebyen. Koselig. Si fra om jeg skal gjøre noe, tegne noe eller liknende 🙂

          1. Ja, det enkle er ofte det beste 😀 Og det viktigste er jo at vi kan møtes, skravle, prate, jabbe og ha det hyggelig og trivelig sammen 🙂 Har tenkt på Marinen (mellom Nidelva og Nidarosdomen) som et fint sted å møtes og ha piknik, men det er vanskelig å forutsi været… Tusen takk for at du tilbyr deg å gjøre noe! Det kan godt hende at du kan bidra med en tegning eller noe annet kreativt, ja 😉

    7. Dette kunne vært spennende! Har aldri vært med på noe slikt før, men hadde vært gøy å
      treffes! Og jeg er gjerne med på en fest hehe 😃

      1. Herlig! 😍 Jeg har heller aldri vært med på noe slikt tidligere, så da er vi minst to nybegynnere 😀 Juhu for mye fest og trivsel! 😀

    8. Trondheim er jo unektelig en fin by, da 😊 Kunne godt tenkt meg å være med, men å kunne gå på café/restaurant opp mot 4 ganger på to dager, samt evt bytur er nok dessverre bare en drøm for meg. Men dere blir garantert å ha det supertrivelig 😊

      1. Tusen takk for tilbakemelding, Helene 😍 Det er slettes ikke meningen at ei slik helg skal ruinere folk. Selv ser jeg for meg å spise på restaurant bare lørdag kveld, og ikke kjøpe noe annet enn te på kafé. Ellers er jeg takknemlig for tilbakemeldinger på programmet, og det er ikke endelig! I tillegg må det være frivillig hva man vil være med på og ikke. Det viktigste er av vi skal være sammen og ha det hyggelig. Har tenkt piknik ol. også men det er veldig væravhengig, så da er det lettere å avbestille et bord og gå over til å være ute om det blir aktuelt. Kom gjerne med forslag. 😀

        1. Greit å vite 😊 Jeg har nok dessverre ikke så mange forslag å komme meg, for mine fantasier innebærer lavvo og bål, haha 🤪😂 Men er det mulighet for at jeg kan delta når det engang blir, så gjør jeg selvfølgelig det 🥰

          1. Det blir jo mye koseligere om du blir med 🥰 Men du har god tid både til å vurdere det og si fra om du kommer på et eller annet! 😉 Det blir kanskje litt som Crocodile Dundee i Los Angeles om du kommet til Trondheim, bare mye mer spennende 😊

      1. Så artig at du synes det! 😍 Håper å få til et treff som kan være supert for alle! Tenker at det må bli første eller andre helg i juni. Hold av begge! 😀

    9. hadde vært kjekt men om det passer kan jeg ikke si nå ,vi planlegger en lengre bobiltur og det er ikke umulig att den starter i juni ,turen vår går nordover så vi vil pasere Trondheim ,så jeg må bare se ,skal foresten til Trøndelag og Melhus neste fredag ,har en sønn som bor der

      1. Veldig koselig om du blir med 😍 Det er jo lenge til vår enda, men fint om du vil ha tanken i bakhodet 😉 Jeg tror dette kan bli en veldig fin helg, og det er jo ikke umulig at du kommer til/passerer Trondheim akkurat den helga det blir bloggtreff 🙂 Koselig å høre at du skal til Trøndelag neste helg. Jeg bor på Ranheim, like nord for Trondheim sentrum.

    10. For et fantastisk forslag. Jeg er med, så fremt det ikke faller på type «må» helg. Hva med et besøk på Brukom, nedenfor Svartlamoen. Fantastisk bruktbutikk. ❤️❤️

    11. Nå har jeg linket dette i et blogginnlegg jeg la ut i dag tidlig. Når det gjelder program kan det kanskje være flere paralelle ting som skjer slik at vi kan dele oss alt etter interesser osv. Og når det gjelder øknonimi så tenker jeg at man deltar på det man vil og har råd til 🙂 Mulig jeg bare blir med lørdagen, da jobben kaller mandag og har litt reisevei hjem søndagen. Jeg kunne i alle fall tenke meg å se mer av Trondheim lørdagen med byvandringer ulike steder 🙂 Har satt av de to første helgene i juni da det er størst sjanse for at det blir da etter det som står nedover i kommentarene her. Mai er jo en travel måned for de fleste så juni og før ferien starter er helt supert 🙂

      1. Godt forslag å legge opp til flere parallelle aktiviteter. Spesielt om vi blir mange! 😍 Jeg tenkte i utgangspunktet bare å foreeslå program for lørdag og halve søndag. Men det kan jo være noen som vil være lenger, og møte bloggvenner samtidig som de må ha mat, så da plottet jeg inn en middag søndag kveld også 🙂 Men programmet er ikke spikret, og alle forslag er velkommen.

        Tusen takk for linking! Kanskje det bidrar til at enda flere får lyst til å bli med! 😉

    12. Så flott initiativ, Kari 🙂 Jeg får ikke til å komme selv, men det høres veldig koselig ut å samles flere for å bli bedre kjent og utveksle erfaringer. Men husk på å ikke ta på deg for mye, Kari <3

      1. Gøy at du synes det, Linda! 😀 Ja, dette blir toppers. Har allerede begynt å glede meg. Skal passe på å ikke ta på meg for mye. Det er nok et godt råd, for jeg går gjerne “all in” for at alt skal bli bra. Du og jeg kan kanskje ha et eget bloggtreff i april? 😍

    13. Dette høres veldig gøy ut, og jeg har veldig lyst til å være med. Så er det dette med Vinja da, som skal ha medisin to ganger om dagen. Vi får se hva jeg får til, så kan det være jeg kommer oppover 😊

      1. Det er et godt utgangspunkt at du synes det høres gøy ut, og om du trenger en kattepasser, kan det forhåpentligvis bli en løsning på det 😍 Kanskje en “annonse” i bloggen? 😉 Jeg tror dette blir ei fantabulastisk helg i Trondheim, men du får se det an. 😊

    14. Hei og hå. Så spennende. Jeg var med på bloggtreffet som Frodith og Karidansen arrangerte i Oslo. Kanskje jeg er nødt til å begynne å bli aktiv på bloggen min igjen, sånn at jeg kan forsvare en deltagelse i Trondheim. Det hadde i hvert fall vært artig å blitt med der. Lykke til med forberedelser. 🤗

      1. Hei på deg 🤗 Jeg har sett bilder fra bloggtreffet dere hadde i Oslo, og det så kjempekoselig ut! Du er hjertelig velkommen til Trondhem, med eller uten nye blogginnlegg! Men veldig kult om du “satser” på bloggkarrieren igjen, for du har en interessant, variert og fin blogg der ute et sted! Takk, jobber på spreng! 😀

    15. Har virkelig lyst til å bli med på dette, så får håpe det blir en helg jeg kan ta fri fra jobb.. 😀
      Hva programmet angår, tror jeg Helene har rett i hht å spare inn på kostnader der det går for å få med flest mulig. De fleste av oss må jo tross alt ta utgifter til både fly og overnatting med i beregningen 😉

      1. Veldig koselig at du har lyst til å bli med, Gry 😍, og jeg håper det klaffer i forhold til jobb, osv. Ser helt klart ulempen med utgifter til fly og hotell i tillegg. Det viktigste er at vi kan møtes og ha det hyggelig sammen, og da er det absolutt ikke nødvendig at dyre restauranter skal sprenge budsjettet. Takk for tilbakemelding, og kom gjerne med forslag om du har 😉

    16. Veldig artig og bra initiativ!
      Tiden får vise :-)Kan ikke si om det passer, her og nå. Jeg må heller ta det på sparket – og at vi tar det som en bobilhelg rett og slett 🙂

    17. Det blir garantert koselig, men jeg tror ikke det blir for meg denne gangen. Livet her hjemme har sine ting jeg må følge opp, og det er sånt jeg ikke kan gjøre noe med. Håper mange kommer og at det blir en strålende helg. Klemsiklem:)

      1. Ja, det blir veldig koselig, og jeg håper mange benytter anledningen til å møte andre bloggere. Jeg er faktisk veldig spent, og det blir spennende å møte folkene bak tastaturene 😀 Har full forståelse for at du trenger å være hjemme. Mange klemmer til deg! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg