Blomst til Bunny

For meg er dette Lombardia-blomsten
Ligner kanskje på Bunny-hoder?

 

Bunny har skrevet om betydningen av blomster i dag, og hva de ulike fargene representerer og kan bety for oss. Han har utfordret oss til å legge ut bilder av blomster her i bloggen, gjerne skrive om favorittblomsten vår eller blomster som betyr noe spesielt for oss. Jeg hadde tenkt å skrive om noe annet i dag, men så kom jeg på at han skal få det som han vil likevel. Etter noen kommentarer oss imellom, tok jeg til fornuft, og jeg fant ut at det egentlig passer veldig bra. 😊

Bunny sin utfordring finner du HER.

Da jeg var i en del av Milano som heter Isola for noen dager siden, ble jeg stående og studere noen fine blomster i en hekk. De var veldig søte, og jeg tenkte på at Bunny sikkert ville visst hva de heter. Ei humle surret rundt fra blomst til blomst, og ble med på et par av bildene også. Synes du ikke de ligner litt på små bunny-hoder? Jeg hadde aldri sett slike blomster tidligere, og for meg representerer de en fantabulastisk tur til Milano for å besøke dattera mi og kjæresten, som bor der. ❤️

 

HER finner du informasjon om bloggtreffet første helga i juni.

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

10 kommentarer
    1. hei Kari, dette er salvia lip stick…har de I hagen og det er en staude som kan stå i flere år. min har ikke sprunget ut enda fordi jeg ikke bor i Italia, ikke i Norge heller, …;-) Men veldig enkelt å ta stiklinger av, de får røtter veldig fort. bladene og blomstene er spiselige, dvs fint i te blandinger og blomstene til pynt på mat.
      Artig å se at de står i full blomst i Italia allerede
      hilsen Anne

      1. Hei Anne 😀 Så artig at du vet alt dette! Tusen takk for at du forteller! Og veldig interessant å høre at blomstene kan brukes i bl.a. te-blandinger. Kanskje jeg skal tipse dattera mi om at hun kan ta med stiklinger hjem, siden jeg allerede har beina plantet i Trøndelag igjen. Jeg elsker jo te, til og med! 🥰

        1. hei igjen, det er bare å plukke de grønne kvistene og så sette de i vann. eller pakke de inn i fuktig kjøkkenpapir e.l. og plastpose og ha de i håndveska med hjem. Lykke til i tilfelle

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg