Bor i spøkelseshus / Live in a ghost house

Et hjørnespøkelse uten hode / A headless ghost in the corner

(English further down)

Vi bor i et spøkelseshus. Når vi går gjennom yttergangen, hører vi knitrelyder, og det kjennes som noe tar tak i leggene våre. Vi ser skygger idet vi går forbi speilet. Knitrelydene følger fottrinnene våre. Dette skjer selv om vi er helt alene hjemme, og uten at vi er borti noen ting. Når vi går inn på badet, får vi følelsen av at det er noen som gjemmer seg i dusjen. Nylig da jeg skulle sette meg på toalettet, opplevde jeg en lett berøring på armen.

Etter alt som har skjedd av uhell og ulykker i huset vårt den siste tiden, føler vi det som om huset prøver å bli kvitt oss. At huset ikke vil vi skal bo her lenger. Det har vært hvitevarer, varslingsanlegg og andre elektriske apparater som vi har vært nødt til å bytte ut. Varmepumpe, gulvvarmeanlegg, ventilasjonsanlegg som ikke fungerer. Nå sist var det vannskaden som gjorde huset ubeboelig…

Bildene under er fra huset vårt. Det kan se ut som vi er i ganske streng karantene her hjemme, og det er en belastning. Men forklaringen på spøkeriene er rehabiliteringsprosjektet som medfører maskering, papp og plast både på gulv og vegger. Det ser nesten litt spøkelsesaktig ut, synes du ikke?

Toalettspøkelse / Toilet ghost
Noen i dusjen (til venstre i bildet)? / Anyone in the shower (to the left in the picture)?
Knitrende plast og skygger i speilet / Crackling sounds of plastic and shadows in the mirror

English:

We live in a ghost house. When we pass through the hallway we hear crackling sounds and it feels like someone is grabbing hold of our legs. Passing the mirror we sometimes see shadows. And this happens even though we are all alone at home, and even thought we are not touching anything. When we enter the bathroom we get the feeling that someone is hiding in the shower. Recently, when I went to the loo, I felt a slight touch on my arm.

After everything that has happened in our house lately, all the accidents, we feel as if the house is trying to get rid of us. That the house does not want us to live here any more. There have been white goods, warning systems and other electrical appliances that we have had to replace. Heating systems and ventilation system not working. And finally the water damage that made the house uninhabitable…

The pictures above are from our house. It probably looks as if we are in a fairly strict quarantine at home, which is quite hard. Anyway, the explanation of the ghost activity is the rehabilitation project that involves covering up floors and walls with plastic and cardboard. It does look a little spooky, don’t you agree?

10 kommentarer
    1. Ja, det så ut som et spøkelseshus ja med spindelvev i plastikk 🙂

      Det blir kjempefint da 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Hihi, ja, den tynne plasten oppfører seg faktisk litt som spindelvev! 😀 Nå ga du meg en idé om at dette må kunne brukes til noe mer… 😀 Ha en kjempefin søndag, du også! 🙂

    2. Hmm….dere er visst forfulgt av uhell og leie situasjoner 🙁 Og akkurat sånn som det, hvor alt er dekket av plast og knitrer og knatrer, det gir jo en aldri så liten ghost vibe kan jeg forstå 🙂 Begynte å kikke meg litt ekstra rundt her hjemme jeg nå 😉
      Blir nok godt når alt er overstått og ferdig ♥

      1. Det er akkurat det at vi føler oss forfulgt av uhell her hjemme, som er litt spooky. Håper ikke du skremmer deg selv… Om du har besøk av noen uvedkommende, kan du kanskje be dem forsvinne? Eller du kan sette dem i arbeid nede i kjelleren… 😀

        1. Det er aktiviteter her hos meg av og til, som det ikke finnes forklaring til. Jeg pleier å si med normal innestemme at jeg vet vedkommende er her, og at det er helt greit. Det pleier å roe seg da. Men jeg får jo litt sånn frysninger når det skjer. Det har også skjedd mens andre har vært her, så det er ikke bare meg som opplever rare ting her i huset. Som jeg sa, jeg må snart skrive litt om dette her 😉 Synes det er spennende, men leit når/hvis det skal ødelegge.

          1. Wow, høres superspennende ut! 🙂 Så bra at du takler det så fint! 🙂 Du er sikkert sensitiv som merker aktivitetene. Håper du føler deg trygg i eget hus! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg